Ny dvd spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny dvd spiller

Hei.

Skal ha ny dvd spiller som skal kobles til Yamaha rxv657 receiver og Panasonic TH42PV60 plasma. Det står mellom Yamaha dvds557t og Pioneer DV490.

DinPris.no - Sammenlign butikker og finn best pris for Yamaha DVD-S557 Titan hos DinPris.no

siba - Hos oss får du råd

Pioneer har hdmi, er det viktig? Er det stor forskjell på lyd og bilde med hdmi?
    Yamaha har ikke hdmi, men den har optisk utgang, slik at jeg får koblet dvd'n til receiver optisk. Hva er posetivt og negativt med optisk kabel?

Har ikke så mye peiling på dette, så håper noen kan hjelpe meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg ville nok gått for pioneeren siden denne har HDMI, HDMI er ikke nødvendig så lenge du ikke har HD TV eller HD PJ, men da har du muligheten til og oppgradere senere. HD står for High Definition et format som gir veldig bra bilde, jeg er ikke sikker på om det har kommet ut HD DVD enda men det kommer i tilfelle senere...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD tv med hdmi inngang, så det lønner seg sikkert å kjøpe pioneer'n. Er det stor forskjell på hdmi og scart kontakt, når du spiller vanlig dvd film, og musikk cd? :-?

Men er det ikke bra med optisk kabel til å koble til receivern, eller er det ikke nå forskjell?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    optisk kabel er lyd og hd er bilde, ja når det kommer DVD'er med hd så er det veldig stor forskjell på hd og scart, jeg er foresten ikke helt sikker på at det ikke er lyd i hdmi kablen, har ikke vert så mye borti det selv, men optisk kabel er bare lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av th0mas...
    Har HD tv med hdmi inngang, så det lønner seg sikkert å kjøpe pioneer'n. Er det stor forskjell på hdmi og scart kontakt, når du spiller vanlig dvd film, og musikk cd? :-?

Men er det ikke bra med optisk kabel til å koble til receivern, eller er det ikke nå forskjell?
    Personlig erfaring: Hadde en Samsung RW-737 med HDMI og en Philips 42" HD-plasma. Jeg kunne ikke se forskjell på dvd-er spilt på Samsungen kontra den litt eldre Sony-dvdspilleren med gullscart. Ergo; HDMI "bortkastet" for min del. Regner med at Samsungen ikke var en high-end spiller, derfor ble det ikke noe futt over HDMI signalene. Hørte forresten på butikken at en HD-tv skalerer opp bildet selv om man bruker scart, derfor er forskjellen på scart og HDMI minimal. Stemmer dette? Uansett, i dag byttet jeg inn Samsungen der jeg kjøpte den og bestillte en slik: Best-Buy AS - TV, video og DVD | DVD | DVD opptakere | PHILIPS DVDR3460H Satser på at den går bedre overens med Philips-plasmaen min enn det Samsungen gjorde.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fecker
    Personlig erfaring: Hadde en Samsung RW-737 med HDMI og en Philips 42" HD-plasma. Jeg kunne ikke se forskjell på dvd-er spilt på Samsungen kontra den litt eldre Sony-dvdspilleren med gullscart. Ergo; HDMI "bortkastet" for min del. Regner med at Samsungen ikke var en high-end spiller, derfor ble det ikke noe futt over HDMI signalene. Hørte forresten på butikken at en HD-tv skalerer opp bildet selv om man bruker scart, derfor er forskjellen på scart og HDMI minimal. Stemmer dette? Uansett, i dag byttet jeg inn Samsungen der jeg kjøpte den og bestillte en slik: Best-Buy AS - TV, video og DVD | DVD | DVD opptakere | PHILIPS DVDR3460H Satser på at den går bedre overens med Philips-plasmaen min enn det Samsungen gjorde.
    Det blir ikke bedre bilde fordi du spillte av vanlig dvd, etterhvert kommer det hd dvder og da begynner det å bli ganske stor forskjell

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mills_kaviar
    Det blir ikke bedre bilde fordi du spillte av vanlig dvd, etterhvert kommer det hd dvder og da begynner det å bli ganske stor forskjell
    Selvfølgelig et godt poeng som jeg ikke tenkte på ;-) Uansett så bestilte jeg den Philipsen uten HDMI. Det holder i massevis for meg. Samsungen var som nevt altfor treg.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dagens dvd spillere med hdmi spille hd-dvd? Jeg trodde man måtte ha en hd-dvd spiller (hvis det er noe som heter det) for å spille hd-dvd. Jeg spiller en del musikk dvder så jeg syns lyden er viktig.

Jeg har sett at noen dvd spillere kan spille blue ray, hva er det ?:-|

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dagens dvd spillere med hdmi spille hd-dvd? Jeg trodde man måtte ha en hd-dvd spiller (hvis det er noe som heter det) for å spille hd-dvd. Jeg spiller en del musikk dvder så jeg syns lyden er viktig.

Jeg har sett at noen dvd spillere kan spille blue ray, hva er det ?:-|
    Tror BR er "konkurrenten" til HD DVD. Produsentene klarte visstnok ikke bli enig om en felles standard. (Ta dette med en klype salt, er ikke 100% sikker selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok at dvdspillere med hdmi kan spille hd dvd ja.. ellers så er det jo ikke mye vits

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg har forstått det, må du ha en hd-dvd spiller for å spille hd-dvd. Og en blue ray dvd spiller for å spille blue ray dvd plater. har jeg rett?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg har forstått det, må du ha en hd-dvd spiller for å spille hd-dvd. Og en blue ray dvd spiller for å spille blue ray dvd plater. har jeg rett?
    Ja det er riktig, men det vil komme spillere som takler begge formater snart...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker du stor forskjell på lyd og bilde med hdmi, i forhold t scart kabel. Eller er det så lite forskjell at det ikke har nå betydning? :?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mange spørsmål som svirret !

Skal forsøke å besvare dem etter beste evne:

Blueray/HDDVD:
    To konkurrerende standarder for høyoppløst video. Ikke kompatible med hverandre, og vil trolig leve side om side i lang tid. Begge gir oppløsinger opp til 1080 linjer progressivt.

HDMI:
    HDMI er et digitalt videogrensesnitt som støtter ulike oppløsninger. Siste versjon opp til 1080 linjer progressivt (full HD). Det er tapsfritt, dvs piksel for piksel uten komprimering fra kilden. Kan også overføre lyd, men det gir ingen lydmessige fordeler kontra separat digital lydutgang (SPDIF-coax/optisk).
    De bildemessige fordelene som nevnes er gjerne mer "smell" i farger, bedre kontrast og detaljer, og mindre bildestøy. Men, disse fordelene blir først signifikante ved høyere oppløsninger (720p og høyere) og store skjermer, eller projektorer. Med en 42 tommers skjerm er det ikke sikkert du ser forskjell på HDMI og analog Komponent.
    Det er verdt å merke seg at de over nevnte forhold gjelder for både DVD spillere som oppskalerer og de nye HDDVD/Blueray spillerne.
    HDMI er som regel kompatibelt med DVI ved å benytte en rimelig og enkel adapter.

Digitale lydtilkoblinger:
    De aller fleste DVD spillere har digital lydutgang. Det kan være enten SPDIF (coax kabel), eller Toslink (optisk fiberkabel), eller begge deler. Lydmessig er disse to alternativene like gode.
    En stor fordel ved å kjøre lyden digitalt til receiver, er at den ofte mye bedre surrounddekoderen og D/A konverteren i recieveren kan gjøre jobben. Man slipper også et analogt kabelgrensesnitt, som er dyrt hvis man skal ha svært god kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for god forklaring. :-D