Hvorfor 1080p.....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor 1080p.....

Jeg er fult klar over at 1080p er den beste oppløsningen og at 720p og 1080i følger etter det men hva er grunnen til at en Vanlig DVD spiller kan kjøre 1080p?

Dette er da utelukkende uppskaling? eller hva.

Det er da ikke noen hvanlige DVDer som har 1080p oppløsnig på platen.

Jeg har også fått i oppgave å skaffe demo matriale til en 65" 1080p Skjerm som
    såklart skal se mest mulig inponerende ut Den Bluray spilleren som ble testet skjønte jeg at drev med skalering.
    Og at signalet ble 1080i og ikke rent p . noen som vet om noe som gir 1080p ?
    blir nok en måned før den skjermen er på plass men det kommer også noen mindre skjermer 40" med 1080p også nå om en ukes tid.

Noen ideer om hva man bør teste?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1080p (og 720p og 1080i) fra en DVD-spiller er alltid oppskalert (og deinterlaced) fra et 576i (PAL) eller 480i (NTSC) signal, ja.

Eneste poenget med å sende ut 1080p måtte være dersom DVD-spilleren gjør denne jobben bedre enn din 1080p oppløste skjerm.

1080p fra BluRay / HD-DVD er vel litt så som så akkurat nå, da de så vidt jeg har skjønt liker å gjøre om signalet før de sender det ut.

Men du har jo uansett ikke så mye bedre kilder å velge blandt akkurat nå, så det er vel bare å kjøre på med 1080p, evt. 1080i dersom skjermen sansynligvis har bedre prosessering (de 1080i ut fra spilleren er da heller ikke uprosessert, men det kan hende TVen gjør 1080i --> 1080p på en bedre måte enn spilleren).

Her er det vel bare å prøve seg frem - luksusproblem for de som har muligheten.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du får skalering på hjernen så prøv progressive scan via komponent også. Gode tv'er gir ofte mye bedre bilde på dette signalet enn oppskalert digitalt signal.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •