H/K Dvd eiere, hva syns dere, - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd 47

Har hatt denne litt over en måned no, siden jeg byttet fra DVD 37 til denne. Så langt er jeg delvis fornøyd, jeg fikk lagt inn ny software på denne fra Hificenteret, men jeg skal oppgradere den igjen når det kommer ny software. Har hatt noen problemer med at spiller bråfryser midt under en film og der kan den stå låst i opptil 10 sekunder før den spiller av igjen. Hva grunnen er vet jeg ikke, men han på forretningen fortalte at 47 har en bedre og raskere billedprossessor i forhold til 37, slik at jeg ville slippe dette problemet med 47 spilleren. Men problemet er der også. Får håpe H/K kommer med ny fiks snart, for dette er ganske irriterende. Kjøpte 47 primert for å få SACD og DVD-Audio.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Speedfight2
    Har hatt denne litt over en måned no, siden jeg byttet fra DVD 37 til denne. Så langt er jeg delvis fornøyd, jeg fikk lagt inn ny software på denne fra Hificenteret, men jeg skal oppgradere den igjen når det kommer ny software. Har hatt noen problemer med at spiller bråfryser midt under en film og der kan den stå låst i opptil 10 sekunder før den spiller av igjen. Hva grunnen er vet jeg ikke, men han på forretningen fortalte at 47 har en bedre og raskere billedprossessor i forhold til 37, slik at jeg ville slippe dette problemet med 47 spilleren. Men problemet er der også. Får håpe H/K kommer med ny fiks snart, for dette er ganske irriterende. Kjøpte 47 primert for å få SACD og DVD-Audio.

Er helt likt problemet jeg hadde med H/K dvd spillerene, men nå er de borte og jeg har fått inn Marantz DV6001 som ikke har noen problemer med de platene som hakket og frøs med H/K.

Fikk til og med selgeren i butikken til å innrømme at de hadde mye feil på disse og at de ikke burde selge skjiten....hehe jaja..

WeeZ

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I slike tråder som dette, er det oftest bare de som har hatt problemer med H/K produktet, (og som derfor har god grunn til å utaler seg neggativt) , som legger inn innlegg.

Derfor fremstår fort feil% på populære enheter i forhold til antall solgte osv for produktet og informasjonen litt skjev, selv om de problemene og erfaringene hver enkelt har gjort seg, også kan være nyttige å ta med seg ved valg av produkt senere.

Har selv fra H/K bare hatt en DVD25 de siste årene, så jeg skal ikke utale meg om DVD37 osv, men DVD25 spilleren min har virkelig fått kjørt seg, da kona hovedsakelig brukte denne til å se div DVD serier på dagtid osv på 32" CRT tven i stua..
    DVD25 har gjort de fleste DVD og musikk oppgaver den har vært satt til på en glimrende måte, men den kan være litt mer kresen på avspillings mediet enn andre spillere jeg har vært borte i, selv om den aldri har vært like ille som en Phillips 963SA som kan rote skikkelig på enkelte DVD plater.

En ting som jeg har lurt litt på kan redusere DVD25 levetid, og muligens andre DVD spillere fra H/K hvis de jobber på samme måten, er at de ikke har en god timer fungson som slår spilleren i standby så driverket og laseren ikke heletiden kjøres, når den har et medie inne med div animasjoner i menyenev, men spilleren ikke er i bruk over en lengere peroide.

Det er mange ganger spilleren har stått å kjørt DVD menyer i timevis helt unødvendig, pga at den som brukte den sist bare slo av TVen og glemte spilleren. Det blir det mange driftstimer for laseren samt at transporten vognen for denne i tilegg bare kjøres innenfor et snevert område, som igjen gjør slitasjene og unøyaktighetene større samt fører til færre egentlige bruks timer.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hva skjer da med brukernavnet ditt ?
    (sorry, kunne bare ikke dy meg )
    Får ikke bytte, er vist et ganske tungvindt system på siden :-/
    Må vel opprette ny profil i stedet da he he. Nytt rom, ny profil he he

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en DVD25 i over 4 år nå.. og den fungerer fremdeles like bra. Har blitt brukt mye til film og musikk... Eneste minuset med den, er at den av og til 'resetter' bilde-oppkoblingen (av og til, som i... 1 gang hver 3mnd).. Ser det med engang, at bildet blir noe 'kornete', da må jeg trykke på 3 knapper for å sette bildet til RGB, så er det bra igjen

Kommer ikke til å kvitte meg med denne spilleren før jeg har fått meg en Plasma TV (evt. projektor), og BD/HD spillerne kan bli kjøpt for en OK pris.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en DVD25 i en 4-5 år selv og ingen problemer med den enda. Strålende fornøyd hele veien.
    Blir muligens bytta ut med en annen H/K dvd spiller med oppskalering i nermere fremtid.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nå du bør velge en litt bedre spiller til å matche resten av hva du har.. Skal du bare ha den til bilde og la cdi10 alltid spille musikk ville jeg sett på pioneer sin evt. hdopptakerene deres.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt både harman/kardon DVD30 og DVD31 og er fornøyd med begge. Byttet ut DVD30 primært for å få en litt nyere spiller og fordi designet er det samme som min HK970. DVD31 har stoppet opp noen ganger (låst seg) når jeg ser film, men ikke så ofte (kanskje 5 ganger på 2 år? men lenge siden nå husker ikke siste det skjedde). Bildet er bra men det som imponere meg er lyden fra cd. Veldig bra til prisen.

Ellers er vel dvd31 litt billig bygget og skuffen er litt løs når den kommer ut men dette er vel normalt med kina-varer. DVD30 var bedre bygget. Men den er jo så stor og klompete. Men hadde aldri problemer med DVD30 da når det gjelder å spille av dvd. Skulle vel egentlig beholdt dvd30. Men jeg er såpass fornøyd med DVD31 likevel så den skal jeg beholde. Blir kanskje en DVD47 om 1 år?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tor Ole
    La ut en tråd tidligere om hva folk syns jeg burde gå for denon 193o eller hk dvd37,

Men fikk ikke noe svar om hk 37, kanskje det ikke er så mange som har denne siden den er så ny modell, men hva syns dere som har sett eller eier en hk dvd om di,

Er harman kardon noe bra på dvd???
    Har i dag DVD 25 og AVR 7500 .. er fornøyd med bilde og lyd.. men, der er et men... DVD25 er vanvittig treg å lese plater. har opplevd opp mot 40 sekunder på sone 1 film.. sone to derimot tar vel 10-15 sekunder ... blir nok ikke HK dvd neste gang jeg skal bytte dvd ... AVR 7500 derimot blir lenge til jeg bytter ut..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt DVD-25. Byttet til DVD-30 pga jeg ville ha DVD-Audio.
    Syns faktisk 25 var bedre en den nyere 30 på lydsiden.

25 fikk faktisk bare rene 9`ere på lydsiden på test.. 1-10 skala
    Dybass: 9
    Bass: 9
    Mellomtone: 9
    Diskant: 9

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine