Ny Oppo spiller ankommet-DV-981HD - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 139 av 139
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    970 mangler 2:2 Pull Down for PAL. Hvor mye det egentlig betyr vet jeg ikke.
    det lurte jeg på også, men har enda ikke sett noe problemer med dette - "aliasing" og "interlacing" skal visstnok bli påvirket - men neimen om jeg kan oppfatte dette

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Joda, det har den
    Nei, det har den ikke. Makroblokking er derfor et mindre problem med den. Som sagt har ikke 970 samme støtte til PAL filmer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har den ikke. Makroblokking er derfor et mindre problem med den. Som sagt har ikke 970 samme støtte til PAL filmer.
    Baklager, blingset litt og trodde det var 971 det var snakk om
    Det finnes visst flere OPPO varianter enn jeg var klar over...

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere at jeg vil oppleve stor forbedring fra min Panasonic DVD-RV60 fra ca. 1998 hvis jeg kjøper denne Oppo'en? Har en Panasonic TH-37PV45E som fremviser...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Tror dere at jeg vil oppleve stor forbedring fra min Panasonic DVD-RV60 fra ca. 1998 hvis jeg kjøper denne Oppo'en? Har en Panasonic TH-37PV45E som fremviser...
    Forskjellen er nok ikke veldig stor på en så "liten" skjerm. Jeg hadde en Pioneer 454 koblet med scart fra før av. Forskjell var det, fikk skarpere bilde med Oppoen. Alikevel synes jeg jeg ikke forskjellen var så stor som jeg hadde håpet på. Kunne fint ha levd med den gamle DVD spilleren og heller gått rett over til Blue-Ray og ekte HD. Min skjerm er Panasonic 42PV600.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var oppoen i hus, var og hentet den på posten i dag. Bestilte fra datakjeden på torsdag.

Har ikke testet skikkelig enda og heller ikke fått kalibrert. Men bildet fra oppoen over hdmi er veldig mørkt på min tv. Stiller jeg opp brightness på tv eller spiller så blir hele bildet litt vasket ut. Men skal kjøpe med DVE i morra og kalibrer skikkelig da.

Jeg har brukt en xbox 360 som dvd spiller før denne, og må si det er veldig myke og behagelig bevegelser i bildet på oppoen både på pal og ntsc.

Men skal ikke uttale meg for mye enda da jeg nesten ikke har fått testet den, ei heller er den skikkelig kalibrert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    756
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Vurderer nå sterkt en OPPO DVD spiller DV981HD, men har noen spørsmål om denne først:
    1. får en digital lyd ut på coax digital ut på alle avspillingsområder
    (tenker da på: DVD-Audio, Super Audio CD (SACD) and DVD-Video universal playback + + + )
    2. får en digital lyd på coax ut selv om HDMI kontakten er innkoblet?
    På forhånd takk for svar
    Mvh Jan I

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bare svare for 970HD spilleren. Mulig de har samme oppsett:

Men sjekk også:
    http://www.oppodigital.com/dv981hd/d...1hd_manual.pdf

På min 970:
    1) nei, på SACD f.eks må jeg bruke RCA kabler i 5.1 oppsett fra DVD spiller og inn i receiver og sette reveicver til "Multi Channel input"

2) ja, det fungerer. Men du må stille inn receiver som nevnt over. Står den på "DVD" så er det lyden via HDMI (DVD/CD), men står den på "Multi Channel" så er det RCA koblingene (SACD). Så du kan bare la alle kontakter stå i uansett.
    Det er en "bug" på dette som jeg har meldt til Oppo og som de er klar over og vil lage en software oppgradering på:
    når du trykker neste låt, så kutter den de første tidendeler av sangen før lyden kommer. Hvis jeg derimot tar ut HDMI kontakten så er problemet borte.
    Følg med på denne siden for oppgraderinger:
    OPPO DV-981HD 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI - Support

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen er nok ikke veldig stor på en så "liten" skjerm. Jeg hadde en Pioneer 454 koblet med scart fra før av. Forskjell var det, fikk skarpere bilde med Oppoen. Alikevel synes jeg jeg ikke forskjellen var så stor som jeg hadde håpet på. Kunne fint ha levd med den gamle DVD spilleren og heller gått rett over til Blue-Ray og ekte HD. Min skjerm er Panasonic 42PV600.
    Les dette:
    The new Samsung Blu-ray players have come out so I checked them at various stores. I will have to say that I was somewhat disappointed by what I saw. I watched Blu-ray demo clips from The Fifth Element, House of Flying Daggers, and A Knight's Tale. Most stores were using the Samsung 1080p TVs. I convinced one store to hook the Blu-ray to the Sony XBR2. The picture looked a little better on the Sony. I also got them to play a DVD of Star Wars III thru the Samsung player on to the Sony to get an idea of how good its upsampling performs. I went home and played the DVDs of these discs thru the Oppo. The Oppo gave a much better picture on The Fifth Element and House of Flying Daggers. The picture on A Knight's Tale was about on par with the Blu-ray picture. My friend had accompanied me to the stores to see the Blu-ray players and agreed with my assessment. This surprised me because the Blu-ray discs are 1080p native discs and should be better than up-sampled 480i native DVDs. I would say the DVD up- sampling was on par with the Samsung. I think the Oppo still had a slight edge. I feel that there is something wrong with the Samsung players or the discs. I have had the same experience at seven different stores. I wonder if this may be why Sony and Pioneer are delaying their players being released.

Hentet fra:
    Oppo DVD 970 HD Universal DVD Player

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    På min 970:
    1) nei, på SACD f.eks må jeg bruke RCA kabler i 5.1 oppsett fra DVD spiller og inn i receiver og sette reveicver til "Multi Channel input"
    Jeg har en Oppo 981, og jeg bruker kun hdmi til både lyd og bilde (inkl. SACD-avspilling).

På side 12 i Oppo981-manualen står følgende:

"Due to copy-control restrictions and bandwidth limitation, full resolution audio output from DVD-Audio or SACD playback cannot be sent through the coaxial or optical digital output. To listen to DVD-Audio or SACD in full resolution, please use HDMI or 5.1ch analog audio connections."

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Jeg har en Oppo 981, og jeg bruker kun hdmi til både lyd og bilde (inkl. SACD-avspilling).

På side 12 i Oppo981-manualen står følgende:

"Due to copy-control restrictions and bandwidth limitation, full resolution audio output from DVD-Audio or SACD playback cannot be sent through the coaxial or optical digital output. To listen to DVD-Audio or SACD in full resolution, please use HDMI or 5.1ch analog audio connections."
    Da har 981 bedre løsning enn min 970. Fint du fant det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Dette er min første post.

Har nå bestilt en ny 42PV70, og må da skifte ut min gamle (og gode) førstegenerasjons Pioneer DV505 fra 1998 da denne kun har S-video og kompositt Scart. Har vurdert Oppo, men frykter macroblockinga. 970 som er MBE-fri er iflg Oppo selv uegnet til PAL oppskalering, og de anbefaler da separat scaler.

Trolig er PV70 like følsom for macroblocking som PV600. Blir problemet helt borte med god kalibrering, eller bare redusert? Er litt i tvil nå, vurderer istedet å kjøpe billige Phillips 5960 som en mellomfasespiller.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter veldig med macroblocking på min 981 når jeg lar spilleren oppskalere. Mye av grunnen til at jeg valgte akkurat denne spilleren er jo også fordi den skal være god til å oppskalere. Må si meg skuffet på oppskaleringen i forhold til tv'en min. Da det er minimal forskjell, bortsett fra at oppo har problemer med macroblocking. Har prøvd å kalibrere time etter time med oppoen for å minske macroblocking, men er fortsatt veldig plagsomt. Har lyst til å kalle hele oppoen en flopp! Men må si jeg er fornøyd med bevegelsene i bildet. Alle filmer jeg har matet den med hittil har spilt silkemykt. Bildet er også generelt skarpere enn xbox 360, som jeg har brukt en del til dvd.

Jaja, alt i alt er jeg meget skuffet over oppoen. Forventet meg vel noe skikkelig breathtaking pga av all den positive omtalen. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg kalt det en helt gjennomsnittlig dvd-spiller.... Ikke verdt mere enn halve prisen ut fra min erfaring... menmen, skal teste, lese og kalibrere videre så får jeg se om erfaringen blir en annen.

Til slutt skal jeg legge litt av min bitterhet til side og nevne at det er jo en god deinterlacer i denne! Mpeg dekoderen og deinterlaceren som er kjernen her, oppskaleringen er bare en liten finpuss som i mitt tilfelle drar med seg macroblocking.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støy på digitale utganger

Jeg mottok en 981 direkte fra Oppo for noen dager siden og koblet den opp til resten av oppsettet mitt (Benq8720, EAD ovation pre/pro, Cayin D1205.1). Bildet var overaskende bra rett ut av boksen uten noen som helst form for kalibrering, men...... lyden ut på de digitale utgangen støyer noe helt forferdelig. Det høres ut som om det digitalet signalet blir klippet nesten hele tiden, noe som resulterer i en masse hiss og popp(i mangel av noe bedre ord). Jeg har prøvd med flere forskjellige coax og optiske kabler og alle inngangene på preampen, og det er like ille uansett. Jeg har også dobbeltsjekket med 2 andre DVD spillere, og de fungerer helt utmerket. Jeg har også prøvd de analoge utgangene direkte mot effektforsterkeren, og disse fungerer også slik de skal. Er det noen som har noe tips om hva som kan være feil?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Jeg mottok en 981 direkte fra Oppo for noen dager siden og koblet den opp til resten av oppsettet mitt (Benq8720, EAD ovation pre/pro, Cayin D1205.1). Bildet var overaskende bra rett ut av boksen uten noen som helst form for kalibrering, men...... lyden ut på de digitale utgangen støyer noe helt forferdelig. Det høres ut som om det digitalet signalet blir klippet nesten hele tiden, noe som resulterer i en masse hiss og popp(i mangel av noe bedre ord). Jeg har prøvd med flere forskjellige coax og optiske kabler og alle inngangene på preampen, og det er like ille uansett. Jeg har også dobbeltsjekket med 2 andre DVD spillere, og de fungerer helt utmerket. Jeg har også prøvd de analoge utgangene direkte mot effektforsterkeren, og disse fungerer også slik de skal. Er det noen som har noe tips om hva som kan være feil?
    Jeg har ikke hatt noe problemer med digital ut på coax. Har du prøvd å skifte mellom raw og pcm? Sjekk pro logic innstillinger og opplsning på lyden. Evt sjekk manualen og prøv deg frem.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har ikke hatt noe problemer med digital ut på coax. Har du prøvd å skifte mellom raw og pcm? Sjekk pro logic innstillinger og opplsning på lyden. Evt sjekk manualen og prøv deg frem.
    Jeg har prøvd RAW og PCM i alle oppløsninger, og stort sett prøvd alle mulige innstillinger. Det eneste jeg har kommet frem til er at å øke dynamics gjør det ennå værre. Jeg har vært i kontakt med kundeservice til oppo, men de foreslår stort sett de helt åpenbare tingene som jeg har testet "try another cable, ground loop osv." Preampen min har jitter reduction funksjon som reklokker det digitalet signalet(tror værtfall det er slik det virker), men dette bør definitivt ikke påvirke lyden negativt og fungerer utmerket på en Sony DVD/HD opptaker jeg har og den gamle HK DVD1 som oppoen skal erstatte.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet ut en av tingene som gjør at Oppo kan levere en såpass god spiller til en så lav pris Etter mye frem og tilbake med testing av forskjelige kabler og andre spillere, tok jeg med meg Oppoen til Emtech og prøvde den der på en egen 16A kurs og den spilte klokkerent. Virker som Oppoen er meget dårlig mot nettstøy, da kursen jeg hadde koblet den på hjemmee var en ujordet 10A med litt annet snusk(fryser osv.) på. Ikke noe annet utsyr jeg har prøvd på den kursen har blitt påvirket i så stor grad av dette. Siden jeg ikke skal ha elektriker riktig ennå, gikk jeg ut døra på emtech med en HK DVD47 istedet.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tldng
    Da har jeg funnet ut en av tingene som gjør at Oppo kan levere en såpass god spiller til en så lav pris Etter mye frem og tilbake med testing av forskjelige kabler og andre spillere, tok jeg med meg Oppoen til Emtech og prøvde den der på en egen 16A kurs og den spilte klokkerent. Virker som Oppoen er meget dårlig mot nettstøy, da kursen jeg hadde koblet den på hjemmee var en ujordet 10A med litt annet snusk(fryser osv.) på. Ikke noe annet utsyr jeg har prøvd på den kursen har blitt påvirket i så stor grad av dette. Siden jeg ikke skal ha elektriker riktig ennå, gikk jeg ut døra på emtech med en HK DVD47 istedet.
    Det høres rart ut. Jeg hadde selv Oppo 981 og brukte den på en ujordet 10A kurs. Kjenner ikke igjen problemet som du har hatt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Gjøvik
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres rart ut. Jeg hadde selv Oppo 981 og brukte den på en ujordet 10A kurs. Kjenner ikke igjen problemet som du har hatt.
    Ser ut som om Oppo kjenner problemet:

Depending on the power conditioning of your current setup, power
    management can be a huge issue. We have seen in several international
    cases that power regulation is not as accurate as most US households.
    This can cause adverse errors with our units, especially if the power
    fluctuates below the voltage threshold.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.

Det er uansett ikke noe tvil om at Oppo 981 er et kjempeprodukt til prisen, hvis du får til å bruke den i oppsettet ditt.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •