Ny Oppo spiller ankommet-DV-981HD - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 139
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Ah i morra så bestiller jeg og en, har hdmi kabel og hdmi-m1 adapter til min 4805 liggende. Spennende å se hvor mye bedre den er i forhold til komponet på pioneer 575...
    Veldig spent på forskjellen fra komponent med pioneer 575!!! Hvis det er verdt oppgraderingen hadde det vært fint med en link til salgsstedet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet når butikker her i landet får inn oppo981?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i dag Oppo 971, og med den kan jeg oppskalere NTSC kilder til 1080i, noe som gir knallbilde på Sony 40W2000. Men med PAL kilder får jeg kun 576p som maks. Har derfor 2 spørsmål;

1. Er det riktig at jeg ikke skal kunne oppskalere PAL til 720p og 1080i?

2. Vil jeg kunne oppskalere PAL til 1080p (og andre oppløsninger for den saks skyld) med denne nye Oppo 981HD? Eller er det fortsatt kun NTSC det gjelder for?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    noen som vet når butikker her i landet får inn oppo981?
    Jeg fikk følgende mail fra datakjeden i dag:

"Jeg har nå fått indikert en pris som gjør at vi kan selge den for 1999 ink mva. Men har fortsatt ikke fått bekreftet levering.. Men den er i bestilling! "

Dere som har ventet, kan være glad. Jeg har hatt problemer med min. Har slitt med grønnskjær. Dette skyldes konflikt mellom skjermen min (PV600) og DVD spilleren. Skjermen tolker sansynligvis signalene som ekte HD og dekoder fargene feil. Med 480p/576p har ikke jeg opplevd grønskjær. I tillegg så har jeg fått mye støy i bildet etter jeg oppdaterte med det den første beta firmwaren som kom, dette har jeg ikke blitt kvitt enda. Har egentlig ikke peiling på området, men legger til noen utsagn:

"Color shifting is likely caused by your display not properly reading the colorspace with the HDMI handshake. The DV-981HD uses a 601 YCbCr 4:4:4 colorspace. Many modern displays are using 701 or 709 YCbCr Matrix. If the display does not properly switch to, or decode 601, you will have a green push."

"OK, so I talked with OPPO this morning and their response was that at 480p the colorspace is Standard Definition BT601. At the upscaled resolutions they are using High Definition BT709. All output at this time is YCbCr 4:4:4.

Because of the problems people have been experiencing with improper colorspace decoding, they will try to implement a manual RGB selection, as RGB does not have any colorspace selection errors. This kind of implementation will mimic that of the DV-970HD, but without the "Auto" setting."

I dag har Oppo kommet med en beta firmware (som beskrevet i siste avsnitt ovenfor) som forhåpentligvis fikser problemet med grønnskjær for meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt denne fra Oppo, men får mail om å ringe de i usa.
    Noen andre som har bestillt denne som har opplevd det samme og vet hva det gjelder?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg fikk følgende mail fra datakjeden i dag:

"Jeg har nå fått indikert en pris som gjør at vi kan selge den for 1999 ink mva. Men har fortsatt ikke fått bekreftet levering.. Men den er i bestilling! "

Dere som har ventet, kan være glad. Jeg har hatt problemer med min. Har slitt med grønnskjær. Dette skyldes konflikt mellom skjermen min (PV600) og DVD spilleren. Skjermen tolker sansynligvis signalene som ekte HD og dekoder fargene feil. Med 480p/576p har ikke jeg opplevd grønskjær. I tillegg så har jeg fått mye støy i bildet etter jeg oppdaterte med det den første beta firmwaren som kom, dette har jeg ikke blitt kvitt enda. Har egentlig ikke peiling på området, men legger til noen utsagn:

"Color shifting is likely caused by your display not properly reading the colorspace with the HDMI handshake. The DV-981HD uses a 601 YCbCr 4:4:4 colorspace. Many modern displays are using 701 or 709 YCbCr Matrix. If the display does not properly switch to, or decode 601, you will have a green push."

"OK, so I talked with OPPO this morning and their response was that at 480p the colorspace is Standard Definition BT601. At the upscaled resolutions they are using High Definition BT709. All output at this time is YCbCr 4:4:4.

Because of the problems people have been experiencing with improper colorspace decoding, they will try to implement a manual RGB selection, as RGB does not have any colorspace selection errors. This kind of implementation will mimic that of the DV-970HD, but without the "Auto" setting."

I dag har Oppo kommet med en beta firmware (som beskrevet i siste avsnitt ovenfor) som forhåpentligvis fikser problemet med grønnskjær for meg.
    jøss, det er jo mer kostbart enn å imortere den selv det da..
    Jeg har PV60 og har tenkt på å bestille 981, er dette problemet med grønnskjær noe som ville slått ut på denne også? Noen med PV60 med erfaringer?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptenen
    jøss, det er jo mer kostbart enn å imortere den selv det da..
    Jeg har PV60 og har tenkt på å bestille 981, er dette problemet med grønnskjær noe som ville slått ut på denne også? Noen med PV60 med erfaringer?
    Du sparer ca. 100 kr på importere selv. Du vil som meg, sansynligvis få problemer nå med grønnskjær. Har ikke fått testet skikkelig enda, men det kan tyde på at siste beta firmware fikser problemet. Jeg anbefaler egentlig ikke denne spilleren for øyeblikket, den er umoden. Etter hvert blir den nok bra, men jeg ville enten ha ventet eller kjøpt Oppo 971.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sparer ca. 100 kr på importere selv. Du vil som meg, sansynligvis få problemer nå med grønnskjær. Har ikke fått testet skikkelig enda, men det kan tyde på at siste beta firmware fikser problemet. Jeg anbefaler egentlig ikke denne spilleren for øyeblikket, den er umoden. Etter hvert blir den nok bra, men jeg ville enten ha ventet eller kjøpt Oppo 971.
    Ok, takker for tipset. Hvis man ser bort i fra oppo, hvilke andre oppskalerende spillere i samme prisklasse er verdt å vurdere?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk hentelapp i dag. Med hele 157kr å betale på!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stingray
    Jeg har i dag Oppo 971, og med den kan jeg oppskalere NTSC kilder til 1080i, noe som gir knallbilde på Sony 40W2000. Men med PAL kilder får jeg kun 576p som maks. Har derfor 2 spørsmål;

1. Er det riktig at jeg ikke skal kunne oppskalere PAL til 720p og 1080i?

2. Vil jeg kunne oppskalere PAL til 1080p (og andre oppløsninger for den saks skyld) med denne nye Oppo 981HD? Eller er det fortsatt kun NTSC det gjelder for?
    1. Jeg har selv 971 og den oppskalerer PAL til 720p. Den skal også klare 1080i fra PAL, men dette har jeg ikke prøvd da PJen min har 720p oppløsning.

2. Er temmelig sikker på at 981 skal kunne kjøre PAL i 1080p, men her bør de som har den verifisere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    2. Er temmelig sikker på at 981 skal kunne kjøre PAL i 1080p, men her bør de som har den verifisere.
    Ja, den kan det. Men det er ingen grunn til å oppgrader hvis man har 971. Det er marginale forskjeller på 1080i og 1080p selv for de som har skjerm med full HD oppløsning. Mulig det er annerledes med en projektor på minst 100".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer på 1999,- hos datakjeden. Er i bestilling! Kommer vel om noen uker/måneder...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne spilleren for en uke siden. Fikk den i går. Må så jeg er mektig imponert over bildet som denne spilleren leverer. Er klart den beste DVD spilleren jeg har prøvd (har hatt noen, bla. Philips 963SA, Philips 9000S, Panasonic DMR-65, Pioneer 868, Pioneer 696)

Spilleren kom på litt under 2000,- ferdig fortollet.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Bestilte denne spilleren for en uke siden. Fikk den i går. Må så jeg er mektig imponert over bildet som denne spilleren leverer. Er klart den beste DVD spilleren jeg har prøvd (har hatt noen, bla. Philips 963SA, Philips 9000S, Panasonic DMR-65, Pioneer 868, Pioneer 696)

Spilleren kom på litt under 2000,- ferdig fortollet.
    Hvordan er de analoge utgangene for lyden? Er det noen forbedring fra tidligere utgaver? Siden den kan ta SACD, så bør jo DA-konverterne være av god kvalitet, synes jeg, men så var det det med hva man får til prisen...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testen den analoge lyd utgangen. Er ikke så viktig for meg, men jeg kan teste et par SACD.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hvordan er de analoge utgangene for lyden? Er det noen forbedring fra tidligere utgaver? Siden den kan ta SACD, så bør jo DA-konverterne være av god kvalitet, synes jeg, men så var det det med hva man får til prisen...
    Analoge utgangene for lyden er elendig. Se mitt innlegg tidligere i tråden. SACD har jeg ikke prøvd enda.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Har du lest din egen quote, Tiger? Det er riktig at toll og avgifter regnes ut fra varens verdi, frakt, forsikring etc. oppsummert. Men merverdiavgiften, som det er snakk om her, regnes bare ut fra verdien.
    Aahh, der har vi svaret. Jeg var rimelig sikker på mva kun ble regnet utifra varens verdi og ikke frakt i tillegg. Men toll er det altså anderledes. Takk for oppklaringen.
    Men det er feil, bomholt og Seeker. Det er to regnestykker man ikke må forveksle med hverandre:

1. GRENSEN FOR MVA-FRITAK er satt til 200kr. Den regnes kun i forhold til varens verdi.
    2. Når man har passert grensen, så skal det beregnes MVA. MVA regnes altså ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader.

Tigers sitater er altså riktige. Det er forskjellig beregningsgrunnlag for å finne ut om du har passert grensen og for beregning av selve MVA-beløpet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge utgangene for lyden er elendig. Se mitt innlegg tidligere i tråden. SACD har jeg ikke prøvd enda.
    Skummet visst tråden litt for raskt, bomholt. Takk for tilbakespillene. Ser også at du anbefaler Cambridge DVD89 hvis man vil ha en spiller både for film og musikk. Jeg for min del har testet DVD89, og synes ikke den var spesielt bra for musikk på de analoge utgangene. Hadde den vært det, så hadde jeg kjøpt den (noe jeg ikke gjorde). Byggekvaliteten til Cambridge er imidlertid bra, og er et godt kjøpsargument for den som liker følelsen av noe solid.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Når man har passert grensen, så skal det beregnes MVA. MVA regnes altså ut fra varens verdi inkludert frakt- og eventuelle forsikrings-kostnader.
    Når jeg har måttet betale MVA, har jeg aldri betalt utifra verdi inkludert frakt. Kun utifra verdi på varen, dvs. verdi som selger fører opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skummet visst tråden litt for raskt, bomholt. Takk for tilbakespillene. Ser også at du anbefaler Cambridge DVD89 hvis man vil ha en spiller både for film og musikk. Jeg for min del har testet DVD89, og synes ikke den var spesielt bra for musikk på de analoge utgangene. Hadde den vært det, så hadde jeg kjøpt den (noe jeg ikke gjorde). Byggekvaliteten til Cambridge er imidlertid bra, og er et godt kjøpsargument for den som liker følelsen av noe solid.
    Jeg baserte den anbefalingen (Cambridge) på testen i Hjemmekino, har ikke testet den selv. ops:
    Kommer vel ann på hvor kresen man er. Du er vel en audiofil person, Roffe? Da er det jo CD spiller/DAC som gjelder ;-)

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •