Ny Oppo spiller ankommet-DV-981HD - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 139
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zaynt
    kan man bruke en standard norsk nettkabel, slik som man bruker til strømforsyning i pc?
    Man kan bruke norsk stømkabel. Kontakten i den enden som skal inni i spilleren er av liten type. Den er lik den som f.eks brukes til Playstation 2.

Så litt på De Utrolige nå. Bildet var knall bra.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fremviser har du? Tv, LCD-TV,Plasma-TV,Projektor? Sikkert ikke så veldig relevant, men jeg skal gå til innkjøp av LCD-tv på nyåret og jeg må i den forbindelse også ha meg en dvd-spiller. Tror du den vil passe bra til Samsung LE-32N71?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken fremviser har du? Tv, LCD-TV,Plasma-TV,Projektor? Sikkert ikke så veldig relevant, men jeg skal gå til innkjøp av LCD-tv på nyåret og jeg må i den forbindelse også ha meg en dvd-spiller. Tror du den vil passe bra til Samsung LE-32N71?
    Har en 42" Panasonic PV600 plasma. Hvis du allerede har en brukbar DVD spiller i dag, ville jeg ikke ha oppgradert siden den skjermen bare er på 32". Tror ikke man vil se de store forskjellene på så små skjermer. Trenger du en ny spiller holder det sikkert med Argon DVD spilleren (hifi klubben). Eller kjøp deg en skikkelig skjerm som Panasonic plasma.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på 2.35:1 filmer, kan teksten flyttes opp slik at all tekst er i bildet og ikke noe på det sorte?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte samme spilleren jeg også. Fikk samme mva krav jeg også; 151 kr. Hehe, til å leve med!

Skal teste den mot min Pana AE500, og kommer tilbake med mine erfaringer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med 576i over HDMI på Oppo`n? Klarer den det?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter med Oppo 971H pr. idag. Er det verdt å oppgradere til Oppo 981? Den skal brukes opp imot en Pioneer 507XA.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge tester jeg har lest er det ikke noe poeng så lenge man ikke har en 1080-skjerm.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvordan er det med 576i over HDMI på Oppo`n? Klarer den det?
    Jeg fikk min bare fra 576p, men mulig det er noen innstillinger som kan gjøres. Men kjører du svideo eller kompositt støtter den vel 480p eller 576i kanskje.

Fikk min spiller igår, og fikk 156 kr å betale i toll/mva. De hadde satt verdien på spilleren til 99 $ hos meg og.

Kvalitetsinntrykket er bra. Fint an alle lys kan dimmes, for det er mye blått lys...
    Prøvde igår på 1080i og 720p og det var skikkelig bra bilder i forhold til min gamle H/K DVD 25.

Er ganske mange innstillinger i menyer og slikt, så der må der utforskeks litt til...
    Utrolig kjekt er lipsyncen som er i oppoen. Den funker både på analog og digitalutgangen.

Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har en 42" Panasonic PV600 plasma. Hvis du allerede har en brukbar DVD spiller i dag, ville jeg ikke ha oppgradert siden den skjermen bare er på 32". Tror ikke man vil se de store forskjellene på så små skjermer. Trenger du en ny spiller holder det sikkert med Argon DVD spilleren (hifi klubben). Eller kjøp deg en skikkelig skjerm som Panasonic plasma.
    Jeg har en ca. 5 år gammel LG DVD spiller som ble kjøpt på tilbud hos COOP Prix for tusenlappen, så jeg har en mistanke om at jeg har noe å hente der. Men spørsmålet er om det er noen vits i kjøpe 981 til fordel for 971H når skjermen er 32" og ikke støtter 1080p?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ca. 5 år gammel LG DVD spiller som ble kjøpt på tilbud hos COOP Prix for tusenlappen, så jeg har en mistanke om at jeg har noe å hente der. Men spørsmålet er om det er noen vits i kjøpe 981 til fordel for 971H når skjermen er 32" og ikke støtter 1080p?
    Er temmelig sikker på at du med 32" ikke ville merket den store forskjellen, men på den annen side er prisdiff liten, så det er kanskje verdt det å være kompatibel litt fram i tid. Det kommer selvsagt an på om du har planer om fremviser-oppgraderinger.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag en 42" plasma som støtter opp til 1080i, og trenger jo forsåvidt ikke 1080p. Men jeg syntes prisdifferansen var så liten også er det jo kjekt å ha noe som holder litt i tid mtp. projektor eller slikt senere. Syntes også 981 tar seg bedre ut, da den er i sort, men det er jo en smaksak.

Det følger jo også med en HDMI kabel med god kvalitet. Den koster jo fort noen hundre i butikk.

Om kvaliteten opp til 1080i på faroudija prossesoren er bedre en 981 enn 871 vet jeg ikke.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men har den plasmaen oppløsning på 1080 da? oppskalering til 1080 for så at tven må skalere ned igjen til naitive er unødig. Da er det bedre å sette til den oppløsningen som tven er på.

Ah i morra så bestiller jeg og en, har hdmi kabel og hdmi-m1 adapter til min 4805 liggende. Spennende å se hvor mye bedre den er i forhold til komponet på pioneer 575...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Click on this check box if delivery is to a residential address"

jeg skal huke av på den ikke sannt?

Edit: Satser på at det er riktig. Nå er den bestillt hivertfall. Gleder meg nå! har jo hdmi kable og hdmi-m1 adapter klart så bare å fyre opp med en gang den kommer.
    eller, må modde hushboksen min først da det ikke er plass til kabel og adapter men det er fort gjort.... hmm *reiser seg og setter igang*

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Men har den plasmaen oppløsning på 1080 da? oppskalering til 1080 for så at tven må skalere ned igjen til naitive er unødig. Da er det bedre å sette til den oppløsningen som tven er på.

Ah i morra så bestiller jeg og en, har hdmi kabel og hdmi-m1 adapter til min 4805 liggende. Spennende å se hvor mye bedre den er i forhold til komponet på pioneer 575...
    Den støtter 1080i, men den må skalere ned igjen ja. Derfor kjører jeg 720p fra oppe'en. Det gjør den knakande godt gitt.
    Råder deg til å følge oppsettet som står i bruksanvisningen, med tanke på bildeinnstillinger, deretter kaliberer du tv'en med DVE. Dette førte til at jeg fikk en liten a-ha opplevelse gitt.. Utrolig hvor mye bedre det ble.

Ellers etter noen uker med oppo'en er fortsatt inntrykket veldig godt. Har ikke hatt problemer av noe slag, og den jobber raskt og pålitelig.

Det følger med en god HDMI kable med spilleren også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tv? den gamle spilleren får ta seg av tven... :razz:
    la opp supra kabelen igår, og dve er selvfølgelig ett must!

Edit: Fikk forresten mail for noen timer siden med "packeage sent"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der på oppo´en port for signal inn slik at jeg eventuelt kan oppskalere bilde fra digital tuner via hdmi ut?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke det er noen bilde innganger nei