Samsung DVD-HR 737 og dvd-format?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung DVD-HR 737 og dvd-format?

Hallo folkens.

Jeg har akkurat kjøpt en Samsung DVD-HR 737. Slik jeg forstår det, kan man KUN bruke DVD-RAM plater på denne (i følge manualen)? Disse er dyre i forhold til DVD-RW platene som jeg bruker på PC-en. Går det an å få denne spilleren til å ta andre formater enn kun DVD-RAM?

I manualen står det som sagt at spilleren KUN støtter dvd-ram formatet, men på disc-tryet står det dvd-rw recorder.... Jeg har KUN dvd+rw plater hjemme nå, men lurer på om det kan stemme at hvis jeg kjøper dvd-rw plater så virker det (uavhengig av det som står i manualen)?

Jeg tenker da på å ta opp enten direkte fra tv til dvd, eller fra harddisk til dvd....

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitérer meg selv. Kanskje det er noen andre med liknende spørsmål som kan ha nytte av dette? Gikk til innkjøp av DVD-R plater i dag og vips, det virket. DVD+R ville den altså IKKE ha. Problem løst, fikset og ordnet opp i :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad for informasjonen, da jeg nettopp har kjøpt en slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer!

Sitat Opprinnelig postet av Titten-Tei
    Glad for informasjonen, da jeg nettopp har kjøpt en slik.
    Kan ikke du etterhvert komme med litt synsing rundt denne spilleren? Er moro å vite hva andre mener om denne Samsungen. Jeg har ikke prøvd ut "live-pausing" enda. Etter manualen og dømme, så trykker man pause-knappen inn (ikke den ved siden av rec-knappen, men den store). Deretter trykker man inn play-knappen for å se derfra man pauset opptaket. Det er slik jeg tolker manualen iallefall.... Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg gjøre, vet du. Skrev forresten dette i en annen tråd:

Har også skaffet meg en slik. Har ikke rukket å lese bruksanvisningen særlig ennå. Pen spiller å se på, men synes du ikke den er veldig treg til tider? Spesielt ved avspilling av CD er min ekstremt treg.

Synes også den er litt kresen på cd'er, og det ser ut til at spilleren må være avslått for at man kan ta opp?! I tillegg kan man vel ikke bruke spilleren mens man tar opp...?

Det med Pause-live-funksjon har jeg ikke fått sjekket opp i ennå. Han som kreerer manualene for Samsung burde forøvrig vært sparket. Har også en tv, og det er vel de verste bruksanvisningene som finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at spilleren i denne testen ikke får noe særlig skryt. VG Nett - Teknologi Lag din egen TV-kveld

Jeg stod faktisk å vurderte Pioneeren, men synes den ble litt for dyr. Pussig at HDMI er dårligere enn Scart på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Jeg har prøvd å se etter tester ¨på dvd-opptakere i lang tid. Har slitt med å finne, så da falt valget på denne. Synes den så penest ut av de jeg har sett på, og det var vel dét som var hovedårsaken til at det ble den. Blu-ray var ennå for dyr.

Fikk først prøvd HDMI-utgangen her om dagen, og jeg må nok ærlig innrømme at en ok dvd-spiller med scart gjør samme nytten. Triste greier. Si i fra om du finner noen kabler eller annet som kan oppgradere bilde/lyd. Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Fecker
    Sitérer meg selv. Kanskje det er noen andre med liknende spørsmål som kan ha nytte av dette? Gikk til innkjøp av DVD-R plater i dag og vips, det virket. DVD+R ville den altså IKKE ha. Problem løst, fikset og ordnet opp i :-)

Hadde egentlig et dumt spørsmål. Glem det. Surret.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denna Samsung'en 'ække no for meg.

Kommer til å bytte inn Samsungen i en Pioneer. Synes "Pause-Live" funksjonen er tungrodd og nærmest ikke tilstedeværende. På Pioneeren er det feks en knapp man trykker på for å pause live. VELDIG enkelt. Dessuten er HDMI-bildet inn på tv-en ikke noe bedre enn scarten. Butikke sa jeg kunne bytte den og da satser jeg på det....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skuffet.

Skjønner. Vil gjøre det samme, men det har gått over 14 dager (angrefristen) nå. Handlet du hos Expert? Hvor lang tid siden er det du kjøpte denne? Pause live funket faktisk så enkelt som du skrev, men er skuffet over HDMI-opplegget, og generelt hvor treg den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Vil gjøre det samme, men det har gått over 14 dager (angrefristen) nå. Handlet du hos Expert? Hvor lang tid siden er det du kjøpte denne? Pause live funket faktisk så enkelt som du skrev, men er skuffet over HDMI-opplegget, og generelt hvor treg den er.
    Legger inn sitat som jeg la inn på en annen tråd:

Personlig erfaring: Hadde en Samsung RW-737 med HDMI og en Philips 42" HD-plasma. Jeg kunne ikke se forskjell på dvd-er spilt på Samsungen kontra den litt eldre Sony-dvdspilleren med gullscart. Ergo; HDMI "bortkastet" for min del. Regner med at Samsungen ikke var en high-end spiller, derfor ble det ikke noe futt over HDMI signalene. Hørte forresten på butikken at en HD-tv skalerer opp bildet selv om man bruker scart, derfor er forskjellen på scart og HDMI minimal. Stemmer dette? Uansett, i dag byttet jeg inn Samsungen der jeg kjøpte den og bestillte en slik: Best-Buy AS - TV, video og DVD | DVD | DVD opptakere | PHILIPS DVDR3460H Satser på at den går bedre overens med Philips-plasmaen min enn det Samsungen gjorde.

På Expert-butikken jeg kjøpte den var det null problem og bytte den selv om jeg kjøpte den den 14. november. Fikk en tilgodelapp pålydende kjøpesummen og ekspeditøren bestillte Philips-opptakeren til meg. Samsungen var veldig treg ja. Av og til hang den seg opp og eneste utvei var å ta strømmen! Erfaring; IKKE mer Samsung på meg - EVER (sponser Chelsea gjør de også-fysj)! Lykke til med deg da og ditt evt. bytte av opptaker.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig med deg. Det er skuffende å se slike skuffende tester - og spesielt etter at jeg selv synes den har vært skuffende i bruk. Synes den matchet Samsung-tv'n min så bra - som jeg forøvrig er særs fornøyd med - men den du fikk ser jo ikke så ueffen ut, den heller.

Skal nå prøve det samme som deg. Kjøpte den jo selv på Expert. Håper inderlig det går bra. Hater ting som ikke fungerer som det skal. Takk for all hjelp, og lykke til med ditt nye produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen.

Vil da bare si at jeg også gikk og byttet den svake Samsung-spilleren. Det var ingen problemer. Heldigvis hadde han den Pioneer-spilleren som vant testen gjort av Lyd & Bilde. Jeg er en lykkelig mann nå.

Fikk ikke testet mye, men det jeg la merke til i går var at den var ca. 100 ganger kjappere ved cd-avspilling, hadde mye bedre bildekvalitet (HDMI) og roligere vifte. Meget lovende!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Vil da bare si at jeg også gikk og byttet den svake Samsung-spilleren. Det var ingen problemer. Heldigvis hadde han den Pioneer-spilleren som vant testen gjort av Lyd & Bilde. Jeg er en lykkelig mann nå.

Fikk ikke testet mye, men det jeg la merke til i går var at den var ca. 100 ganger kjappere ved cd-avspilling, hadde mye bedre bildekvalitet (HDMI) og roligere vifte. Meget lovende!
    Så bra! Gratulerer. Det er som oftest ikke noe problem å bytte inn noe man ikke er fornøyd med. Jeg har ikke fått Philips-spilleren ende, men jeg venter i spenning. Lykke til med Pioneeren. :-o

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har endelig erstatteren til Samsungen kommet seg på plass i stua. Det ble ikke Philipsen, den hadde ikke butikken fått inn enda, de kunne heller ikke love den før jul heller. Da falt valget på en Pioneer DVR 545H-S. 160 gig hd, HDMI osv. Tror den kan bli bra. Det lille jeg har sett på den hittil lover bra. HDMI bildet er bedre enn på Samsungen og den er lynrask i forhold. Ser at det er temmelig mange funksjoner å sette seg inn i på denne maskinen. Pause-live-tv feks, får det ikke til å virke. "Går inte an att slutføra" får jeg beskjed om..... Finner nok ut av det når jeg får litt bedre tid på meg :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •