Hjelp - må ha hdd m/hdmi, divx

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - må ha hdd m/hdmi, divx

Hei, i et mylder av gamle og nye modeller av harddiskopptakere håper jeg på noen råd. :-D

Jeg trenger en harddiskopptaker med hdmi-utgang (Sony, Pioneer, Panasonic, mfl. har jo det). Jeg leter også etter en som kan spille av avi-filer (Divx, Xvid) - enten på DVD/CD eller aller helst fra harddisken.

Den bør være brukervennlig - kunne pause TV-programmer.

Irriterer meg over de nye Pioneerene som ikke har optisk lydutgang.

Hvilke spillere passer mine behov?

Har Panasonic plasma (PV60) i stua og projektor (PT-AE500) i kjellerstua, og spilleren vil nok sprette litt fra rom til rom - hvis det ikke finnes løsninger som er så billige at jeg kan kjøpe to.:-D

Håper på mange råd - blir helt rar av å bruke time etter time på nettet...

- O

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med LG RH188H. Går for ca kr 2500,- på netthandelen. På komplett koster den ca 4000, enda mer på Elkjop. Ifølge Elkjop var innprisen for de på den kr 3600. Under 3000,. på netthandelen bør derfor være en god deal. Har selv benyttet meg av det. Henter den på posten i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thhomas
    Hva med LG RH188H. Går for ca kr 2500,- på netthandelen. På komplett koster den ca 4000, enda mer på Elkjop. Ifølge Elkjop var innprisen for de på den kr 3600. Under 3000,. på netthandelen bør derfor være en god deal. Har selv benyttet meg av det. Henter den på posten i dag.
    Der var det liv i min gamle tråd, gitt :-D

thhomas: Forslaget ditt er supert. Kjøpte først en på netthandelen til 2650 for noen uker siden, kjøpte så en til til 2200 litt senere Brukte så angreretten på den første.

Når det gjelder selve spilleren er den veldig bra, har slitt litt noen ganger med å spille av avi-filer med tilhørende undertekster (srt-filer). Som regel går det greit, men av mystiske grunner er det ikke alle disse den vil ha.

Uansett ca 2317 som jeg ga for min RH-188H inklusive frakt tilbake for den andre spilleren jeg kjøpte er et kupp.

Og til og med kona begynner å skjønne hvordan dette funker.

Eneste idiotiske er vel at man ikke kan kjøre timeropptak mens man vil se DVD. Har klart å styre unna den problemstillingen. For meg var det viktigere å kunne spille av diverse avi-filer. Dessuten har jo spilleren timeshift-funksjon - pause TV er genialt, selv om jeg må innrømme at jeg glemmer muligheten ganske ofte

- Osiris

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var litt rask på tilbakemelding. La ikke merke til innlegg dato.

Fint med tilbakemelding din på LG`n. Har selv testet den 1 dag. Virker bra. Fin timeshift. Stusser på at jeg ikke kan skifte til scart inngang etter oppskalering på hdmi (det går men da må oppskaleringen fjernes). Foreløpig så spiser den alt av dvd og divx jeg har kjørt. Allt hjemmebrendt. Har ikke prøvd undertekster ennå.

Snakket med bekjent på Elkjøp, de har inn pris på kr 3600 på denne spilleren, ut pris 4900. Så kjøpet er vel bra til under 2500 på netthandelen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •