Ny CD spiller med lyse Focaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny CD spiller med lyse Focaler?

Hei. Jeg har en kombinasjon av en Yamaha RX-V2500 og et par Focal Profile 918, som har en veldig åpen og lys klang i toppen, som mange andre modeller fra Focal. Disse er meget luftige og høyoppløste. Disse vil jeg nå matche med en CD-spiller. Det står mellom

CAMBRIDGE Azur 640C v.2
    Marantz CD5001 OSE

Jeg fant ut at jeg kan strekke meg til 4000,- for en CD-spiller. Jeg har mest elektronisk musikk - ikke trance, noe rock.

Dette er utifra de utallige tråder jeg har lest på dette forumet om ny CD-spiller.
    Hvordan er det å matche en CD-spiller som for eksempel spiller lyst sammen med lyse høyttalere?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg har anbefalt det før, men jeg er fornøyd med Moon Harbouren min. Duet.no - rett over 4K importert fra nysound.com...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Advance Acoustic har en til 5500 med rørutgang.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Hei. Jeg har en kombinasjon av en Yamaha RX-V2500 og et par Focal Profile 918, som har en veldig åpen og lys klang i toppen, som mange andre modeller fra Focal. Disse er meget luftige og høyoppløste. Disse vil jeg nå matche med en CD-spiller. Det står mellom

CAMBRIDGE Azur 640C v.2
    Marantz CD5001 OSE

Jeg fant ut at jeg kan strekke meg til 4000,- for en CD-spiller. Jeg har mest elektronisk musikk - ikke trance, noe rock.

Dette er utifra de utallige tråder jeg har lest på dette forumet om ny CD-spiller.
    Hvordan er det å matche en CD-spiller som for eksempel spiller lyst sammen med lyse høyttalere?
    Lyst med lyst må da bli fryktelig lyst og skrikende.

Jeg ville gått for en nøytral til mørk karakter på cd spiller til lyse diskant elementer.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Advance Acoustic har en til 5500 med rørutgang.
    Sikkert ikke dumt Snickers, har ikke prøvd selv, men rør skal jo være ok+ på Focal. Sikkert verd en test.

Cluet med Focal må jo være en forsterker som har mye detaljer med god oppløsning.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle hadde det vært lettest å teste Cambridge og Marantz.. Men det er godt mulig at lyst og lyst blir veldig lyst - istedet for matchende..?

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Cluet med Focal må jo være en forsterker som har mye detaljer med god oppløsning.
    Yamaha skal gå ganske godt sammen med Focal, har ingen planer om å bytte enda.
    Har du fått testet mange andre CD-spillere på Electraene enn Jungsonen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle hadde det vært lettest å teste Cambridge og Marantz.. Men det er godt mulig at lyst og lyst blir veldig lyst - istedet for matchende..?

Har hørt på Primare, men jeg synes den lått litt "flatt" mot Jungsonen. Meget bra lyd, men Jungsonen har flott diskant som virkelig "lever". Ellers har jeg sammenlignet med litt billigere ting f.eks. Phillips CD og DVD. Stor forskjell, men da også i pris.

Jeg merker at komboen jeg har nå spiller det meste utrolig bra, men sleng i ei skive med HDCD/Referanse-kvalitet på innspillingen, da får det skikkelig vinger altså. Ellers kan du jo lese testen av Jungsonen i Fidelity fra i fjor engang.

Nå sier ikke jeg at Jungsonen er eneste valget, bare et hint. Er jo mye å velge imellom.

F.eks. Arcam CD73t tror jeg kan være ok på Focal uten å ha hørt akkurat den modellen, men har jo fått mye skryt rundt.

Er jo mye snacks brukt og.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gikk fort i svingene der. Mente ikke forsterker, men cd-spiller. Siden du har Yamaha så kan det jo godt være en detaljert spiller vil gjøre susen hos deg.

Hva med f.
    "Roksan caspian mk2 cd spiller selges kr 3000.-
    Ny i 2002 og kostet dengang hos hifi-huset ca
    12000.-

Per Morten
    mob 45256280"

Har ikke hørt, men kanskje noen andre har noe å si om den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •