DVD-optakere med tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-optakere med tuner

Trenger en tuner til en prosjektor. Er ikke så veldig interessert i muligheten for å ta opp på dvd, en tv-tuner med innebygget harddisk hadde egentlig holdt i massevis. Liker veldig godt muligheten for å se et tv-program, mens jeg tar opp noe annet og muligheten for å skippe reklamen i en film ved å begynne å se på den ti-femten minutter etter programstart. Pioneer sin DVR-5100 ser ganske lovende ut, problemet med den er at den koster skjorta. Finnes det er billigere alternativ, men fortsatt med tv-tuner og harddisk?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann har selv dv-r5100 og den koster ikke skjorta. Den får du får under 10k.

Betalte 8k for min vanlige videospiller for noen år siden.

JVC har vel en uten DVD-R og kun med hd.

Active Kjottolf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVR-5100 er jo relativt dyr. Koster vel 8995,-
    Philips introduserer harddisk på sine opptakere i mars. Første som kommer har 80GB. Regner med bedre pris på denne. 70% av DVD-opptakerne som ble solgt i Europa ifjor hadde tunere fra Philips.

-Kjetil-

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på denne tråden som ble startet (og døde fort) før jul: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=4495&highlight=

Kan hende dette kan bli noe å snakke om i løpet av våren (dersom Kiss holder det de lover).

Gøran

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD opptakere med HD er høyaktuelt for min del.

Hva slags brenner som sitter i den er ikke så intressant, så lenge den kan skrive til DVD-R som vel er det mest kompatible?

Har noen en link til den siden som listet opp "alle" DVD spillerene på markedet med informasjon om hva slags plater de kan lese?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Lite-On LVW-5001 ligger jo nå på ca. 3000 fra en viss kjede der undertegnede jobber, denne har tuner og meget gode menyer... Ikke den aller beste bildekvaliteten, men helt OK. En ren avspiller vil selvsagt gi deg langt mer bildekvalitet for pengene, men opptak og tuner er jo kjekt. Den benytter for øvrig en 10 bit 54 Mhz DA, helt OK altså, ingenting mer...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett spec på Lite-On LVW-5001: http://www.liteonit.com.tw/DC/english/lvw_5001_2.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lygren: Med "Ikke den aller beste bildekvaliteten", mener du på selve dvd-delen eller vil det gjelde tuner-delen også? Hvordan er opptaksmulighetene på denne? Er det kun snakk om muligheten for å trykke på "record" under visningen av et tv-program eller finnes det mer avanserte funksjoner, som f.eks. Pioneer sin "chase play" hvor en kan se to overlappende programmer ved å titte på det ene og ta opp det andre samt å sette tv-tittingen på "pause"?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei igjen

Med bildekvalitet, fungerer den så absolutt helt OK, som en stue-DVD-brenner, mener jeg den er helt ypperlig.

Tunerdelen er så god som noe annet, rask søketid, alt automatisk osv. Ingenting å utsette på denne.

Funksjonsmessig har spilleren ikke de aller mest avanserte funksjonene, som Chaseplay etc. Da må du fremdeles opp en del i pris... Spilleren må kopiere den kanal som vises...

For normale TV-brukere kan du for øvrig manuelt stilll kanalene på brenneren til de samme som på TVen, og dermed kopiere den kanalen du ønsker på selve brenneren og se på kanalen du ønsker der og da via TVens tuner.

Chaseplay eller timeslip er jo for øvrig en kjekk funksjon, men husk at du ligger etter når du starter opp, og må dermed la TVen stå i det antall minutter du ønsker skippe senere. Jeg tror personlig jeg ville benyttet en slik funksjon relativt sparsommelig, men en vet jo aldri...

Uansett er det flott å kunne enkelt kopiere sine feriefilmer etc. direkte til DVD, uten å gå den relativt tunge veien om PC.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet noen om det finnes noen slike brennere med tuner som har progressiv utgang?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, Sony og JVC leverer brennere med progressiv ut. Sony's er det rimeligste alternativet om jeg ikke tar helt feil, og benytter en 12 bit 108 Mhz DA, faktisk like god som i flere av sine vanlige avlesere. Jeg tror JVC's DA kun er 10 bit 54 Mhz... Sony's rimeligste modell finner du HER

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kiss DVDspiller m/harddisk

Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Vet noen om det finnes noen slike brennere med tuner som har progressiv utgang?
    Jeg mener jeg har sett en JVC recorder med progressivt.
    Ellers må jeg informere om Kiss 558. Dette er en DVD+MP3++ spiller med innebygget 80GB harddisk og tuner. Leste et eller annet sted at den kostet i underkant av 6000,- noen som kan bekrefte/avkrefte?
    Jeg er meget interessert i denne spilleren som en erstatning for video. Er det noen som har fått den ennå?

mvh TomTomTo

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å sammenligner Panasonic DMR-E50 og Pioneer DVR-3100 ved å titte på de forskjellige hjemmesidene. Skulle jeg velge mellom disse to spillerne ville jeg nesten valgt Pioneer sin bare pga det som stod på hjemmesiden. Der Pioneer er veldig flinke til å forklare hvilke funksjoner spillerne har og hvordan de fungerer er Panasonic fraværende eller forklarer det på en slik måte at det er umulig å forstå. De har heller ikke giddet å gi ut et bilde av baksiden av spilleren. Men nok om det.

Etter hva jeg forstår er disse to spillerne veldig like (kan noen forklare meg forskjellene?). Pioneer ser ut til å ha praktisk talt "alle" opptaksfunksjoner, hvordan det står til med Panasonicen var det veldig vanskelig å lese ut fra hjemmesiden, men den ser tilsynelatene ut til å ha de samme funskjonene. Ingen av disse har harddisk, men har etter hvert forstått det slik at en kan bruke en dvd-rw plate omtrent som en skulle hatt en harddisk inne i spilleren og at forskjell mellom en spiller som kopierer til en harddisk og en som kopierer til en dvd kun ligger i lagringskapasiteten. Altså ingen forskjell i opptaksfunksjoner tilgjengenlige (timeslip, chaseplay etc.). Derfor er kanskje ikke en harddisk så veldig interessant når prisforskjellen er 5000 kr?

Prismessig er Panasonic sin spiller over 20 prosent rimeligere, dermed ser den ut til å være den beste kandidaten av disse to dersom de ellers er helt like. Forøvrig, har noen av disse to spillerne komponent-utgang?

Noen nevnte også Sony og JVC her samt Kiss (har ingen erfaring med det siste merket). Noen som vet hvordan opptaksfunksjonene er på disse, om de skiller seg noe bort fra Panasonic og Pioneer sine nevnte modeller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Panasonic'en og Pioneer'en ligner rent funksjonsmessig, og ingen av de har så langt jeg har registrert komponentutganger...

JVC har som nevnt i innlegget over ditt progressiv samt komponent, TomTomTo.

Har selv testet Pioneer spilleren, og den er utrolig flott og enkel i bruk. Hadde det ikke vært for fravær av komponent, kunne dette vært en aktuell kandidat også for min hjemmekino, men det ble en Pioneer DV668 pga bildekvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmf.. Litt merkelig at selv Pioneer 5100, en spiller til 9000 kr (!), ikke har komponent-utgang..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nettopp hva jeg kommenterte til Pioneer Norge om dagen, de hadde ikke noe godt svar, annet enn at det ikke var til "videophile" brukergruppen produktet var utviklet for, og det var jo forsåvidt et godt poeng det...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kikket på spesifikasjonene til Panasonic (DMR-E50) på komplett.no og der står det at spilleren har komponent-utgang. I følge Panasonic selv har spilleren dette av video-utganger (forstå det den som kan):
    Video out AV1/AV2(21pin), Video out(pin jack) 1Vp-p 75ohm S-Video out AV1(21pin),S-Video out(S terminal) 1Vpp 75ohm RGB out AV1(21pin) 0.7Vp-p(PAL) 75ohm
    Hadde det ikke vært smart av Panasonic og faktisk liste opp slikt så den normale mannen i gata kan forstå hva som står der?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg er det nettopp harddisken som er gulroten.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lett etter det jeg tok opp på mandag, når samboeren min har tatt opp noe annet over.

Det som er fint med HD er at da kan man ta opp 100 timer, og når den begynner å bli full sletter den automatisk det eldste, hvis ikke det er beskyttet. Er det noe jeg vil ta vare på brenner jeg det ut på en DVD-R til 10 kroner.

Rett og slett genialt

DVD * RW er ubrukelig spør du meg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Hrmf.. Litt merkelig at selv Pioneer 5100, en spiller til 9000 kr (!), ikke har komponent-utgang..
    Har sikkert noe med at 99% ikke har peiling hva en komponent inngang er og 99.9% ikke har noen TV med den type tilkobling.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luxor DVD-R203 til 2995 har komponent utgang. Philips DVR80 har også det.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •