Krell DVD-Standard. Utdatert?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell DVD-Standard. Utdatert?

Jeg snuser litt på fremtidige investeringer og lurer litt på hvordan en DVD-spiller som Krell DVD-Standard m/HDMI holder mål? Er dette en utdatert spiller eller vil dette fremdeles väre en spiller i den absolutte toppklasse?

Vil denne sammen med en Showcase 7.1 Processor fortsatt väre en bra investering?

Bildet burde vel uansett bli meget bra overfört med HDMI? Og lyddelen burde vel ikke väre noe å utsette på.
    Noen som har noen tanker om dette?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster den?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Hva koster den?
    Her i Sverige kostet den ca 120.000 SEK ny, nå har jeg sett den brukt nede i ca 40.000.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rent lydmessig tør jeg ikke tippe noe som helst, men på bildefronten vil jeg anta verden har gått noen skritt i riktig retning. Som f.eks. Denons to største modeller. Får mang en lekker cd-spiller for mellomlegget om vi antar du får Standard for 40000. Men for all del, det ville jo vært mektig kult med full Krell-rigg, så at du er inne på tanken har jeg full forståelse for

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVD Benchmark

Jeg er usikker på at man får så mye mer bilde med denne enn de aller nyeste Denon-spillerne. Når det gjelder lydsiden så er jeg mer usikker. Hva er bruksområdet; Primært bilde?

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke galskap å legge så mye inn i en DVD-spiller når man er i ferd med å lansere 2 nye HD-formater? Ellers er video-ytelsen ikke blandt de beste med en rekke defekter som for eksempel kromaoppsamplingsfeil som de fleste billige spillere er kvitt idag.

DVD Benchmark

Det som er bra og som man betaler for er altå lyddelen, men internt dekoder den kun CD. Dolby Digital og DTS må tas av en ekstern dekoder og DVD-Audio og SA-CD støtter den ikke i det hele tatt.

Altså: En bra og meget dyr CD-spiller med en under middels DVD-spiller med på kjøpet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andre...krieg: Ser at Showcase har HDMI, men ikke Standard. Er du sikker på at det er HDMI på Standard-utgaven?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er nok ikke mye digital videoutgang på en 5 år gammel spiller:
    Krell KAV Series - DVD Standard

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jeg også, men lurte på om Krell tilbød samme oppgraderingsmulighet som Primare? Hvis ikke, så er jo Krellen til de grader overpriset. :shock: IMHO.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell er kult og overpriset. Har selv hatt en Krell cd-spiller som låt bra, men kostet flesk. det begynner å bli noe år siden, da.

120k for en dvd-spiller!? Heh, ja da er det spørs om man ikke bør få hodet undersøkt. Har man så mye penger at Ferrari er konebilen, så skjønner jeg.

Nei, har du så mye penger å rutte med hadde jeg kjøpt toppmodellen til Denon eller evt Denon 3930 som straks kommer. Stort bedre bilde enn dette får du ikke fra dvd. Legg så de neste lappene i en HDDVD-spiller, en Vintage videoprosessor, en Pearl, 100" lerret, en topp Denon- eller Pioneer receiver og du har fortsatt rundt 20k å kjøpe kabler og filmer for.

120k for en dvd-spiller; bare for det står Krell! Latterlig spør du meg
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Andre...krieg: Ser at Showcase har HDMI, men ikke Standard. Er du sikker på at det er HDMI på Standard-utgaven?
    Etterhva jeg har forstått så er denne oppgradert.

Selger wrote:
    Nypris: ~120000sek
    Mjukvara: 1.8
    Video Outputs: Composite, Component, HDMI 720p/1080i
    PAL/NTSC (regionsfri)
    Digital Audio Outputs: Coaxial, Toslink Optical
    Analog Audio Outputs: One Pair RCA, One Pair XLR
    RS232 Port, RC-5, 12 VDC
    240V/50Hz

Läser DVD+R/CD/CD-R utan problem.
    ca: 18mån gammal, orginalkartong/manual finns.
    Jeg kom over en annonse der man kunne få denne spilleren + Showcase-prosessoren til en samlet pris av rett under 60.000 SEK. Derfor ble jeg litt nyfiken, som de sier her.

Jeg vet at Denon's toppmodeller er helt rå og disse har også löpt rundt i tankene mine. Men jeg vil ha noe som virkelig skiller seg ut, ikke bare med bra bilde og lyd, men også design. Og der faller Denon helt igjennom, i mine öyne. Jeg vil også ha en DVD-spiller som har närmest identisk störrelse og helst utseende som prosessor av samme merke. Jeg har en plan, skjönner dere.
    Aller helst vil skulle jeg likt å fått tak i Meridian 800-serien, men det sier seg selv hvorfor dette er urealistisk når jeg kan få 2 stk brukte Audi S8 til samme prisen her i Sverige.

Jeg har også tenkt på Parasound C2 og D3, men jeg tenkte at Krell kanskje var hakket bedre, selv om modellene er på vei ut. Parasound Halo er jo akkurat hva jeg er ute etter, ihvertfall designmessig og forhåpentligvis også lydmessig. Men Parasound selges ikke her i Sverige, så da må jeg importere fra andre steder.

Jeg har selvsagt lagt ned endel tanker rundt kjöp av dyr DVD-spiller når nye formater straks er på banen, og har funnet ut at jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om dette enda. Det er uansett uaktuelt å kjöpe en slik spiller för barnesykdommene er borte og et annerkjent merke kommer med en skikkelig high end-modell. Og det regner jeg med blir en stund til.

Etter at jeg hörte Cascade-höyttalerne på Krell utstyr ble jeg litt "forelsket" om man kan bruke slike utrykk, og tenkte at dette kanskje var en mulighet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Krell er kult og overpriset. Har selv hatt en Krell cd-spiller som låt bra, men kostet flesk. det begynner å bli noe år siden, da.

120k for en dvd-spiller!? Heh, ja da er det spørs om man ikke bør få hodet undersøkt. Har man så mye penger at Ferrari er konebilen, så skjønner jeg.

Nei, har du så mye penger å rutte med hadde jeg kjøpt toppmodellen til Denon eller evt Denon 3930 som straks kommer. Stort bedre bilde enn dette får du ikke fra dvd. Legg så de neste lappene i en HDDVD-spiller, en Vintage videoprosessor, en Pearl, 100" lerret, en topp Denon- eller Pioneer receiver og du har fortsatt rundt 20k å kjøpe kabler og filmer for.

120k for en dvd-spiller; bare for det står Krell! Latterlig spør du meg
    Takk for alle svar!
    Jeg skjönner hva du mener og jeg hadde aldri funnet på å kjöpe dette nytt. Ikke har jeg penger til det heller. Projektor og lerret er nok uaktuelt da jeg ikke har et rom jeg kan dedikere helt og holdent til hjemmekino.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg som er inhabil, men til den prisen; Hvorfor ikke kjøpe et helt nytt sett fra Primare istedenfor (DVD30, SP317, A30.5 og A30.2)?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg luktet en stund på Showcase dvdspilleren siden jeg har showcaseprosessoren, men prisen for en brukt showcase er ca. 20K, det er den ikke verdt.
    Spilleren har også fått ganske lunkene kritikker, bla hos audioholics.
    Hadde nok heller kjøpt en denon A1 eller en billigere spiller + scaler.
    prosessoren derimot er veldig bra, blandt det bedre jeg har testet.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mulig jeg som er inhabil, men til den prisen; Hvorfor ikke kjøpe et helt nytt sett fra Primare istedenfor (DVD30, SP317, A30.5 og A30.2)?
    Jeg vet ikke hvorfor, men den tanken har faktisk ikke slått meg. Hmm..
    Jeg er bare ute etter DVD-spiller og prosessor av samme merke. Planen er monoblokker når det kommer til effekt. Jeg skal pokker meg se litt etter de modellene av Primare du nevner. Takk!:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 000 svenske kr. er vel runt normal "markedspris" for Krell Showcase og DVD Standard. Ikke noe super tilbud, har sett Showcase gå ganske rimelig på bruktbørsen og DVD-standard er som flere nevner, en gammel (men god) modell.

Til den prisen får du sikkert bedre bildefremvisere i dag (betyr det egentlig noe når du ikke har prosjektor?), men lydmessig er disse produktene MEGET bra. Byggekvaliteten er på topp, og designet står ikke tilbake for noe....men dette vet du jo.

Jeg mener Wotg her på forumet har en Showcase. Du kan jo høre med han hva han syntes. Krell forsterkere som matcher serien dukker opp på bruktbørsen med jevne mellomrom. Et komplett Krell oppsett tar seg bra ut.

EDIT: Han var rask på plass. Det er vel DVD Standard spilleren vi snakker om her? Ikke DVD Showcase? De er ganske forskjellige.

Legg inn samme spørsmålet på et amerikansk forum, så for du nok også mer konkrete erfaringer om disse produktene. Men vær obs på at de er bortskjemte med litt andre priser over dammen, og ikke nødvendigvis syntes prisen er så god om du opplyser den.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg luktet en stund på Showcase dvdspilleren siden jeg har showcaseprosessoren, men prisen for en brukt showcase er ca. 20K, det er den ikke verdt.
    Spilleren har også fått ganske lunkene kritikker, bla hos audioholics.
    Hadde nok heller kjøpt en denon A1 eller en billigere spiller + scaler.
    prosessoren derimot er veldig bra, blandt det bedre jeg har testet.
    Som jeg nevnte tidligere så hörte jeg höyttalerne mine på Showcase prosessoren + Showcase sluttsteg og det låt helt fantastisk sammen med en Marantz DV9600(?).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er uansett uaktuelt å kjöpe en slik spiller för barnesykdommene er borte og et annerkjent merke kommer med en skikkelig high end-modell. Og det regner jeg med blir en stund til.
    Om du skal unngå barnesykdommer bør du også unngå spilleren fra Krell da dette er en såpass tidlig DVD-spiller at den faktisk har endel barnesykdommer.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Som jeg nevnte tidligere så hörte jeg höyttalerne mine på Showcase prosessoren + Showcase sluttsteg og det låt helt fantastisk sammen med en Marantz DV9600(?).
    Jepp ingen tvil om at det er goodstuff, men det koster.
    Jeg hadde nok aldri kjøpt krell hadde det ikke vært for at jeg fikk min prosessor til en meget god pris.
    På dvdspiller siden der det skjer mye nå mtp. HDMI 1.3, BD og hd-dvd osv. fant jeg ut at det var best å vente med en oppgradering.
    DVD standard er ikke utdatert, ikke lydmessig ihvertfall, men en dvdspiller til 10K idag er nok bedre billedmessig.
    Håkon har tre kanals krell effektforsterker som jeg mistenker han fikk en god pris på.
    Jeg personlig kjøpte meg en Parasound halo A52 effektforsterker og er godt fornøyd med comboen krell, parasound og JMlab.
    Når jeg blir skikkelig rik skal jeg dog oppgradere til en ML No433 til frontrekka.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •