Dvd-opptaker + parabol

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dvd-opptaker + parabol

Har forstått det slik at for å få en dvd-opptaker til å funke med parabol så må man ha en dekoder med 2 tunere. Er dette dyrt? Har Canal Digital pr. idag med en dekoder som begynner å skrante. Er dette noe jeg kan få av Canal Digital mot at jeg fortsetter å være medlem? Har de i det hele tatt dekodere med 2 tunere?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet trenger man ikke 2 tunere i satelittmottakeren. Hvis man vil se et program og ta opp et annet, så kommer 2 tunere inn.

Problemet med DVD-Opptaker og Parabol er jo at man må stille inn timeren på begge to. Det beste vil nok være å ha satelittmottaker med harddisk. Der finnes en del slike på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg er helt grønn på dette. Hvis jeg nå kjøper en sånn satelittmottaker med harddisk, er det det eneste jeg trenger? Hva med parabolen min? Og hva med en gamle dekoderen? Regner med at jeg da ikke trenger å kjøpe dvd-opptaker med harddisk i tillegg siden det er harddisk på satelittmottakeren. Men skulle jo gjerne hatt en dvd-spiller også da. Det er det vel ikke på den satelittmottakeren?
    Og hva hvis jeg flytter til et sted hvor det er kabel-tv? Kan jeg bruke satelittmottakeren der som en vanlig dvd-opptaker da?

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smurfine
    Ok. Jeg er helt grønn på dette. Hvis jeg nå kjøper en sånn satelittmottaker med harddisk, er det det eneste jeg trenger?
    For å ta opp et program event. pause et program, er det det eneste du trenger ja.

Hva med parabolen min?
    Parabolantennen ? Den beholder du.

Og hva med en gamle dekoderen?
    Den kan du parkere.

Regner med at jeg da ikke trenger å kjøpe dvd-opptaker med harddisk i tillegg siden det er harddisk på satelittmottakeren.
    Stemmer.

Men skulle jo gjerne hatt en dvd-spiller også da. Det er det vel ikke på den satelittmottakeren?
    Tror der finnes, men kan ikke si det sikkert. En dedikert dvd-spiller er nok best. Finnes mye billig og bra.

Og hva hvis jeg flytter til et sted hvor det er kabel-tv? Kan jeg bruke satelittmottakeren der som en vanlig dvd-opptaker da?
    Nei

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk for svar. Ergo dette funker kun med parabol da? Da tror jeg heller jeg får vente til jeg flytter. Leier leilighet og er nok ikke mer enn 1 år e.l. til jeg flytter. Nå vet jeg ikke hva en slik satelittmottaker koster, men er ikke så desperat at jeg vil legge masse penger i dette hvis jeg likevel må kaste utstyret om 1 år.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du signal fra parabol, er innebygget harddisk i satelitt tuneren det beste.
    Får du signal via kabeltv, da er dvd-recorder med harddisk det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med DVD recorder m harddisk med kabel-tv er å ta opp kanalene som er dekodet. Nettopp kjøpt en Sony RDR-HX1010, og slik jeg kan se pr. nå er det vanskelig (må bruke Line3 inngangen + timer på dekoderen) å ta opp fra dekodete kanaler. For Sony'en er det også vanskelig å ta opp med RGB-signal, for øvrig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •