Tandberg 4025 CD-spiller - Nå testet!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tandberg 4025 CD-spiller - Nå testet!

Hei, er på jakt etter en dedikert CD-spiller til anlegget mitt og har fått et tilbud på en Tandberg 4025 spiller. Han skal ha 2000,- for spilleren og 500,- ekstra for fjernkontrollen, "da denne er veldig ettertraktet i bruktmarkedet".
    Er det en god spiller til den prisen eller er det andre jeg burde satse på?
    Forslag mottas med takk, da jeg er litt grønn på dette området.
    Resten av anlegget er listet på linken til MinHjemmekino under.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny pris

Er nå nede i 2200,- for alt.
    Veldig stilig spiller da.
    Noen som vet nyprisen på den?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mkII-utgaven? Den med 2 digitale utganger bakpå? Det er ihvertfall en meget god CD-spiller, med et knallgodt drivverk.
    Regner med det er multikontrollern du har fått tilbud om? Hvis den også er i mkII-utgave så er den sjelden ja.

Angrer som pokkern på at jeg solgte min 4025. Har hatt en Shanling CD-T100, og Tandbergen sto ikke tilbake på noen parametre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den versjonen med 2 digitale utganger bak for DAC, men er ikke sikker på om det er multikontrolleren. Har uansett en multi-fjernkontroll jeg vil bruke, men det er greit å ha den originale.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikontrollern virker såvidt jeg vet kun på andre Tandberg-produkter, så den har ingen stor verdi med mindre du skal kjøpe radio i samme serie, men den øker ihvertfall salgsverdien når/hvis du skal selge den igjen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar den, tenker jeg

Har sagt at jeg kommer og hører på den i morgen.
    Han hadde en ny Hegel som vi kunne teste mot og sa at den bare var skuffende marginalt bedre:-D
    Har ikke hatt en ordentlig god CD-spilller før, så det skal bli moro og få testet den hjemme hvis alt går i orden.

Newcomer ice sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god spiller men den ble vel solgt for ca 2500,- (eller var det 2990,-) på Akers Mic etter Tandberg Audio konkursen. Ny pris i sin tid var ca 10 000,- + fjernkontollen (ca 500,-) Ble vel kåret til årets spiller(4035) i Lyd og Bilde rundt 96-97 hvis jeg ikke husker feil?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4025 er en god spiller, men som lillebroren, vokser den veldig med LC Audio sin XO-clock. (Koster omtrent 2000 inkl installasjon).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har definitivt et forbedringspotensiale mtp lydkvalitet, men selv bare drivverket er verdt de 2200,- selgeren skal ha. Legg til noen lapper i en god ekstern DAC og du er godt på vei til himmelen.

Ang oppgradering til LC Audios XO-clock; har lest om noen få som har gjort den endringen, og de har vært fornøyd. Men har også snakket med en som mente den ødela lydbildet ved å "flate" ut lyden. Vet ikke helt hva han mente med det, men han var ihvertfall ikke fornøyd.
    Jeg ville gått veien om en god DAC, så har du i det minste muligheten for å prøve forskjellige, til du finner en du liker.

Newcomer SamBell sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    4025 er en god spiller, men som lillebroren, vokser den veldig med LC Audio sin XO-clock. (Koster omtrent 2000 inkl installasjon).
    Har du hørt denne installert på 4025?
    Hva gjør den i så tilfelle med lyden.

Jeg hadde ikke nølt et øyeblikk med en pris på 2500,-, eller lavere.
    Har hatt min 4025 i 10 år og er fortsatt fornøyd,
    selv om jeg er klar over at det har skjedd mye på området.

Sam

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 4035 noen år. Med XO Clock ble bassen endel strammet opp, mellomtonen var ganske uendret. Diskanten fløt mye bedre og ble luftigere. Alt i alt vel verdt penga, i mine øyne.

Ellers kan jo du bruke en bedre, ekstern DAC siden du ha digital ut. Prøvd det? Drivverket er jo meget bra i prisklassen.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uffameg... Dette er da en utrolig dårlig og gammel cd-spiller. Det er mulig at den er tung og at den fikk gode kritikker i sin tid, men den låter da helt forjævlig. Jeg kasta min på dynga for ikke lenge siden. Mitt råd: Styr unna!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo seriøst, flexxo.

Hvorfor er den dårlig?
    Hva har du sammenlignet den med?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var helt seriøst.

Har sammenlignet direkte med en billig Yamaha cd-spiller. Tandbergen er rett og slett ubehagelig å høre på. Tynn og skjærende. Drivverket var bra for 10 år siden, men det lever ikke opp til dagens standarder. Det skal ikke mye vibrasjoner til før den begynner å slite og hakke. Som sagt, jeg kasta min for kort tid siden. Den var nesten ubrukt. Kjøp heller en ny spiller til 2000,-.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flexxo

Har sammenlignet direkte med en billig Yamaha cd-spiller. Tandbergen er rett og slett ubehagelig å høre på. Tynn og skjærende. Drivverket var bra for 10 år siden, men det lever ikke opp til dagens standarder. Det skal ikke mye vibrasjoner til før den begynner å slite og hakke. Som sagt, jeg kasta min for kort tid siden. Den var nesten ubrukt. Kjøp heller en ny spiller til 2000,-.
    Med de ørene og den økonomiske sansen du viser ville jeg ikke
    valgt deg som konsulent, men vi lever da i en fri verden.

Sam

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SamBell
    Med de ørene og den økonomiske sansen du viser ville jeg ikke
    valgt deg som konsulent, men vi lever da i en fri verden.

Sam
    Det må jeg si var et flott innlegg.

Til Mor10: Ettersom du har muligheten til å lytte før du kjøper er jo saken veldig grei. Hvis du synes det låter fint og at det ser pent ut er det jo bare å slå til. Mine personlige erfaringer med denne spilleren er ikke noe gode, til tross for at pressen har skrytt den opp i skyene. Du må ikke ta for god fisk at dette er et knallkjøp, selv om alle her virker voldsomt begeistrede. Jeg syns du bør gjøre din egen vurdering.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har handlet

Da har jeg vært og handlet den.
    Fikk testet den opp mot en ny Hegel til 13.000,- han hadde kjøpt og det var en del forskjell på lyden, men fikk ikke helt grepet på hva som var forskjellen. Synes kanskje Hegel var litt "lysere" på en måte, og synes det var mer helhet, men til prisen tror jeg den matcher mine ører/preferanser veldig godt. Slagverk på "Gaucho"-plata ble litt borte, men jeg tror jeg tar det opp igjen på mitt anlegg med en mye mer kraftig forsterker enn det han hadde. Han bodde i blokk og hadde et veldig annet oppsett enn meg med små høyttalere og en gammel Tandberg forsterker, så det var litt vanskelig å sammenligne med mitt.
    Holder som sagt på å strekke/skjule kabler i kinoen, men håper å få en første lytte-test til helgen. Har litt forskjellige kabler å teste og han anbefalte Nordost Flatline for å få fram litt mer på toppen. Får se hva som passer best hjemme hos meg.
    Takker alle for svar og uansett så får jeg litt igjen for den, dersom den ikke skulle falle i smak og jeg selger den videre. Ikke de helt store utleggene med 2200,-

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel..
    Av og til så er det eiegleden som styrer, og den Tandbergen er fortsatt lekker å se på. Drivverket holder nå enda god standard. At den hørtes tynn og skjærende kan ha noe med matching av utstyr.
    Er sikkert ikke mitt opplagte førstevalg, men en veldig flott spiller:-)
    Grattis!

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får vel satse på at han finner ut av det. Dersom spilleren ikke lever opp til forventningene, er det jo åpenbart stor interesse for den på bruktmarkedet slik at den i verste fall kan selges videre.

Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg si var et flott innlegg.
    Vel første delen var en vurdering - min 4025 er på ingen måte tynn i lyden - mulig du hadde en dårlig match når det gjelder resten av anlegget, selv om det er noe mer bass i 4025 enn 4035.

Den andre delen er et faktum, når du kaster en spiller osm går for 2-3000,- QXL.

Sam

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •