Tandberg 4025 CD-spiller - Nå testet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Da var vi ett skritt nærmere godlyden

Har ikke fått ferdig kabling og sånt enda, men måtte bare få koblet opp og testet den.
    Har ikke hatt en "high-end" cd-spiller før, så jeg var spent på hvordan det ble.
    Har bestemt meg for å teste ut alt denne gangen fra bunn til topp. Pga litt dårlig plassering av front-rekke forsterkeren har jeg ikke lange nok signalkabler i den litt dyre klassen. Bruker derfor et sett med enkle Monster-kabler som sikkert er gode nok, men har et sett Atlantis som kanskje er bedre. Har koblet på et sett med feite Netthandelen HT-kabler??? som er mye omtalt her på forumet. Ny kurs med strøm i loftstua durer litt i forsterkeren, men jeg bestemte meg for å teste allikevel.
    Satte på LG harddisk-recorderen min som har fungert som cd-spiller??? en stund og kjente igjen den gamle lyden som jeg ikke har vært helt fornøyd med. Har kjørt digitalt til Sunfire preamp og latt den få gjøre konverterings-jobben. Har ikke vært så verst lyd, men...
    Satte i min demo-cd (High Fidelity med mye rar musikk) i Tandbergen og fyrte opp. Hmmmmm.... OK, ikke så verst lyd, men noe må være galt. Fant ut at preampen defaulter til "Stereo" og satt den til "Direct Source", der var den ja. Gitarer, bongos, fløyter o.l har ikke hørt sånn ut før. MYE mer detaljert og riktig lyd. Det virker som man mister mye i lydbildet med en gang, men det er bare alt bråket og suset som ikke skal være der som blir borte. Alle de "riktige" lydene kommer fram og man får en deilig følelse av at nå er jeg der. Saksofonisten på en av låtene kom plutselig med masse pustelyder og til og med vibrasjonene i røret kom fram.
    Skal selvfølgelig sette opp alt med "riktige" kabler og teste masse(har en del kabler med diverse kvaliteter liggende) forskjellige kombinasjoner.
    Tror ikke man bør kaste denne spilleren på dynga sånn uten videre, da den gir ihvertfall meg masse glede for 2200,-. Har hatt noen enkle Sony/low-end spillere før, men det er nok klasse-forskjell opp til denne spilleren.

PS: Prøvde også Shania med NEO 5.1 og fikk litt bakover-sveis. Man satt på en måte midt i salen og hadde musikken ordentlig godt pakket rundt seg. Tror kanskje neste skritt blir SACD og DTS kringlyd, men foreløpig kommer jeg til å sove godt med Tandberg m/venner trygt stående på loftet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt en 4035 spiller for utrolige 1000 kr. men 2000 - 2500 er heller ingen dårlig pris. den orginale kvitteringen sier at i 1994 kostet spiller 6850,- hilsen hifi-frank.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-frank
    Har nettopp kjøpt en 4035 spiller for utrolige 1000 kr. men 2000 - 2500 er heller ingen dårlig pris. den orginale kvitteringen sier at i 1994 kostet spiller 6850,- hilsen hifi-frank.
    Hva er inntrykkene dine på denne spilleren?

Mye spiller for 1000,- vil nå jeg si ihvertfall:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men ikke nok med det så viste det seg at den har vært opdatert med xo clock og zap filter. er meget fornøyd med spilleren bortsett fra at jeg har bare en gammel jvc cd spiller å referere til. men med min consonanse tristan forsterker på 22kg og 100w + nye Usher v-604 høytalere så er lyden rett og slett fantastisk. har prøvd my forsjellig musikk og på noen spor så går bassen helt ned til hva høytalerene klarer. dvs mellom 32-38 hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Hei, er på jakt etter en dedikert CD-spiller til anlegget mitt og har fått et tilbud på en Tandberg 4025 spiller. Han skal ha 2000,- for spilleren og 500,- ekstra for fjernkontrollen, "da denne er veldig ettertraktet i bruktmarkedet".
    Er det en god spiller til den prisen eller er det andre jeg burde satse på?
    Forslag mottas med takk, da jeg er litt grønn på dette området.
    Resten av anlegget er listet på linken til MinHjemmekino under.

Hvis du ikke vil ha den, er jeg svært interessert til den prisen!!

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunslinger
    Inlegget du svarer på er fra 2006. så tviler på at den fortsatt er tilsalgs..

Velkommen til forumet foresten!

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gunslinger
    hvis du ser tidligere innlegg i denne tråden er de fra 2006..., så tviler på mor10 har denne enda?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har gått videre til en kompis for et par år siden ja

Han var meget fornøyd med den, btw!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4025:Meget godt drivverk,men litt luguber transportmekanisme for CD skuff.Husk smøring av den! Lydmessig mangler den svært så lite,om man benytter ekstern DAC.Den interne Dacen på 4025 er grei nok,men potensialet i drivverket utnytter den ikke.Uten ekstern Dac er det fortsatt god lyd,men lydbildet krymper en del.Som rent drivverk er det neppe forskjell på 4025 og 4035..
    Jeg ser det blir nevnt noen oppgraderte modeller av både 4025 og 4035 over her,og de fungerer svært godt,og bringer disse spillerene til nye høyder.Med disse oppgraderingene er det liten forskjell å spore på 4025 og 4035.
    Han som over her sier at han har kastet en slik pga luguber lyd må enten ha rare ører,eller,og det er mest sannsynlig vært offer for dårlig matching.De er utvilsomt svært kilne på hva du hekter dem på,og de lyder ikke godt på feil utstyr.Minus er også at du MÅ ha den originale multifjernkontrollen for å aktivere den digitale utgangen.Den slår seg ut hver gang du slår spilleren av!
    Minus er også(etter min mening)at den mangler optisk utgang
    Lydsignatur heller i mot det litt varme,men litt etter match det da.....
    Mvh Rune

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •