Bruk av HDD-opptaker når man har digital kabel-tv tuner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruk av HDD-opptaker når man har digital kabel-tv tuner

Hei!

Mottok for et par uker siden min digitale kabel-tv tuner fra Canal Digital. Går nå med tanker om å skaffe meg en DVD-opptaker.

Som kjent er dessverre ikke fleksibiliteten den samme med en digital dekoder som den er/var når man fikk kabel-tv-signalene rett fra veggen.

Å kunne ta opp et program på f.eks. TV2, mens man så på TVNorge var jo halve gleden. Men med digital dekoder er det altså slutt på det. Nå er jeg pent nødt til å ta opp det programmet jeg ser på, eller jeg må finne meg noe annet å gjøre enn å se på TV når den skal ta opp et program.

Har jeg forstått det riktig? (Latterlig isåfall, man skulle tro verden gikk fremover, men nei...)

Det jeg da lurer på, er det mulig å ha en splitter ved kabel-tv-uttaket i veggen? Slik at jeg kan ha dekoder'n "på nett", mens jeg samtidig lar DVD-opptakeren få direktetilgang til kabel-tv'n (uten å gå via dekoderen)?

Takler den digitale dekoderen å dele signalet med en annen enhet?

Vet jo at jeg får godt gammeldags (og dårlig) signal til DVD-opptakeren når jeg tar opp "rett fra veggen" på den gamle måten, men det vil jeg heller leve med for å beholde den gode gamle fleksibiliteten...

Men lar det seg gjennomføre?

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Itteno Problem

Jeg har en digital kabel-tv mottager og en LG RH188H. Her kan du f.eks. koble antennekabel til HDD-opptager og derfra til digital-boksen, så kan du ta opp fra antennekabel mens du ser på digital-tv eller splitte som du sier og bruke de uavhengig.
    Anbefaler forøvrig LG RH188H. Oppskalerer bildet jeg tar fra digital-boksen til opptager m/scart til fremragende bilder på min gamle LG 42" plasma. Kjører i 720p og bildet er klart og tydelig på min ikke-helt-HD-kompatible plasma:-D

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal være helt kurant å koble to mottagere (en analog og en digital) på antennekabelen med et T-ledd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •