Denon DVD2910 eller DENON DVD1930 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon DVD2910 eller DENON DVD1930 ?

Skal brukes til DVD og den bør også være såpass god på lyd at jeg kan kaste ut min gamle Denon CD-spiller.

Skal kjøre HDMI mot en Sony KDL-W2000 40" LCD. TV'en støtter 1080p inn på HDMI. Ser at 1930'en oppskalerer til 1080p, mens 2910'en gjør 720p....

Kommentarer eller innspill ?

cozmo

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dvd

Skal du også bruke denne som cd spiller tror jeg du kan eleminere 1930, om du ikke har en god DAC. På bilde er den ok om du kjører HDMI.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror 2910 gjør seg en del bedre som cd-spiller, men bildekvaliteten fra 1930 til 2910 tror jeg det ikke er mye forskjell på pga. mye av det som satt i 2910 sitter i 1930...

er selv veldig interessert i 1930. Har en DVD2200 (forgjengeren til 2910) og vurderer å bytte, pga. HDMI og oppskalering...

hva med å se på nye 2930?

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Tror 2910 gjør seg en del bedre som cd-spiller, men bildekvaliteten fra 1930 til 2910 tror jeg det ikke er mye forskjell på pga. mye av det som satt i 2910 sitter i 1930...

er selv veldig interessert i 1930. Har en DVD2200 (forgjengeren til 2910) og vurderer å bytte, pga. HDMI og oppskalering...
    Syns 1930 virker veldig prisgunstig. Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer 2910 er at jeg ser at de har den på ryddesalg hos Hifiklubben til en grei pris.

Dersom du selv går for 1930, skal du bruke den som CD-spiller også ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke helt. Mulig jeg går for en dedikert cd-spiller etterhvert..

DVD1930 er fryktelig prisgunstig og forgjengeren 1920 vant jo priser og fikk gode kritikker over alt. Denne er jo bare forbedret og det må jo love bra. Jeg taper liksom ingenting på å bytte til 1930. Selger DVD2200 for rundt 3000, og kjøper 1930 til 2800... Men jeg skal ha den til testing først. Hvis det er klar forbedring i bildekvalitet, bytter jeg. Tror HDMi med oppskalering gjør seg bedre på projektor... :-D

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke helt. Mulig jeg går for en dedikert cd-spiller etterhvert..

DVD1930 er fryktelig prisgunstig og forgjengeren 1920 vant jo priser og fikk gode kritikker over alt. Denne er jo bare forbedret og det må jo love bra. Jeg taper liksom ingenting på å bytte til 1930. Selger DVD2200 for rundt 3000, og kjøper 1930 til 2800... Men jeg skal ha den til testing først. Hvis det er klar forbedring i bildekvalitet, bytter jeg. Tror HDMi med oppskalering gjør seg bedre på projektor... :-D
    Du vil trolig få et løft i bildekvaliteten med med 1930, men som cd spiller er cd spillere i samme prisklasse klart bedre. har testet endel med 1920 og lydkvaliteten på cd er ikke noe og skryte av.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde. vurderer en dedikert cd-spiller senere... men dette er ikke min tråd. Dette er cozmo sin. Men han får jo svar på noe av det han er ute etter her... ;-)

Active cozmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trodde. vurderer en dedikert cd-spiller senere... men dette er ikke min tråd. Dette er cozmo sin. Men han får jo svar på noe av det han er ute etter her... ;-)
    Bare å prate i vei eller okkupere tråden, så lenge det kommer teknisk informasjon ut av det som er nyttig å suge til seg

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meninga å okkupere, men vi har jo ca. samme "problemstilling" så det blir det jo noe ut av det ja..;-)

Noen som har erfaringer med/skaffet seg 1930 her?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •