Problem: Sony DVP-S725D

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem: Sony DVP-S725D

Heisann!

Jeg har en Sony DVP-S725D som begynner å bli noen år gammel. Kjøpte den i 2001, ny, og den har fungert glimrende! Kjørte den sammen med min Sony Wega 36" 100hz, og de var et ekte radarpar

Den siste tiden har jeg fått et problem med spilleren. Et stykke ut i filmen begynner bildet å hakke, og til slutt stopper avspillingen. Jeg regner med det er kalibreringen av lesehodet som er ute å kjøre.

Er dette noe som går ann å fikse? Evt, kan det fixes selv, eller må den på rep?

Til slutt - jeg er i prosessen av å kjøpe en ny sony LCD-TV, og tenkte på X2000 serien. Vil DVD spilleren min funke fint med den nye TV'en ?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fikk du den til å funke?

hei, jeg har og problemer med min, og er på jakt etter en delespiller.
    har du din fortsatt?

MVH
    Are Grønsund
    Fredrikstad

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strepto
    Den siste tiden har jeg fått et problem med spilleren. Et stykke ut i filmen begynner bildet å hakke, og til slutt stopper avspillingen. Jeg regner med det er kalibreringen av lesehodet som er ute å kjøre.

Er dette noe som går ann å fikse? Evt, kan det fixes selv, eller må den på rep?
    Du kan prøve å kalibrere via servicemenyen, oppskrift her:
    Sony DVD player service menu- Info - AV Forums

Menyvalget du skal se etter er 'Drive Auto Adjustment' eller 'Auto Drive Calibration' eller noe liknende.

Har gjort det selv, og det forlenget livet til DVD-spilleren noe, men du må nok belage deg på litt shopping snart...

Glem å tenke på å reparere det, ny laser koster mer enn en ny spiller...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hensikt å reparere disse spillerne. Jeg har hatt denne tidligere (år2000?), og de nye dvd-spillere fra Pioneer til 600-700 kroner "knuser" Sony DVP-725 både på lyd og bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony DVD spillere og lesefeil

Feilen som strepto beskriver er dessverre en velkjent feil på denne generasjonen av Sony-DVD spillere. Jeg har selv en DVP-S735D som begynte å vise de samme taktene for ca 2 år siden. I dag kan den ikke brukes lenger. Hvis en leter på internett vil man faktisk finne en mengde beskrivelser av denne feilen. Det er rett og slett dårlig kvalitet fra Sonys side.
    Etter mitt skjønn er det en klar reklamasjonssak, hvis spilleren er kjøpt for under 5 år siden. I USA innbød et advokatfirma i 2004 til gruppesøksmål mot Sony i denne anledning (det dreide seg i dette konkrete tilfellet om en underdimensjonert kondensator som brant opp og forårsaket de nevnte symptomene i lesedelen). I USA er det som kjent svært korte reklamasjonsfrister og feilen oppstår etter noen tid. Hvordan det gikk med søksmålet, er ikke angitt på den aktuelle websiden.
    Gjennom årene har jeg hatt flere Sony-produkter som har hatt påfallende kort levetid, og velger nå bort Sony hvis det er mulig. "Dessverre" er Sony meget god på design (utseende) og det forleder en kanskje til å tro at apparatene er like gode inni...
    Spilleren kan repareres, men det jeg vil anbefale å kjøpe en ny spiller av et annet fabrikat som en mer kostnadseffektiv løsning, hvis reklamasjonstiden på Sony'en er gått ut.
    William
    (Oslo)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •