HJELP en stakkars jente... DTS?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med andre ord: det går ikke å kjøre DTS gjennom scart med denne toshiba spilleren.

(er ikke DTS 5.1/7.1 format? da går det vel uansett dårlig med stereo?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tror neppe det er TVen. Lyden over scart-kabel er alltid analog stereo. TVen gjør ikke noe hokus pokus her. Så lenge du får bra bilde over Scart-koblingen, kan du utelukke TVen som problem.

Her må du nok inn i DVD-spillerens oppsett. Nå er jeg usikker på det engelske lydsporet på Istid 2. Hvis det KUN er DTS, så er det slett ikke sikkert at DVD-spilleren klarer å gi lyden analogt ut fra dette sporet. Mange DVD-spillere merket med DTS sender DTS-lyden kun digitalt ut på digitalutgangen. Derfor har de aller fleste DVD-plater et alternativt 2-kanals Dolby Digital spor som takles av ALLE DVD-spillere.

Kanskje noen kan fortelle mer om mulighetene i din spiller? Var det Toshiba SD260?

EDIT: Har søkt litt på nettet, og dessverre ser det ut til at Toshiba SD260e kun støtter DTS på digitalutgangen og krever digital dekoder. De gode nyhetene er at de aller, aller fleste DVDene i verden har lydspor på Dolby Digital-format i tillegg til DTS. Og dette er grunnen til det.

Tusen takk for ett bra svar, trur du skjønt mitt problem. Ja, det engelske lydsporet på Istid 2 er kun DTS. Har snakket med flere som har det samme problemet. Virker som att SF norge bestemt seg for att nye filmer skal være kun med DTS lydspor. Dumt for meg, men jeg har vel ikke så mye valg når jeg ikke har planer om og kjøpe ny dvd spiller ennå. Men, hvis jeg nå ev. kjøper en ny spiller hva burde jeg se/spørre etter??

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vanskelig å si, men kansje du burde få deg en liten forsterker eller noe så du får dts lyd, det kan du jo ikke få ut av noen tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort forklart, skal du spille av filmer som kun har DTS lyd må du ha en forsterker i tillegg til dvd spilleren som støtter DTS lyd. Eksempelvis slike komplette hjemmekino anlegg.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sturlab
    Kort forklart, skal du spille av filmer som kun har DTS lyd må du ha en forsterker i tillegg til dvd spilleren som støtter DTS lyd. Eksempelvis slike komplette hjemmekino anlegg.
    Og da får du et kjempeløft i film-opplevelsen også:-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det har man to valgmuligheter for å få DTS-lyden:

1. Man kjøper en DVD-spiller som dekoder DTS-lyd. Slike spillere har som regel en analog 5.1-utgang. Mulig man må trikse med kabling og innstillinger for å få den lyden inn i Scart-kontakten til TVen. Fordelen er at dette tar liten plass og koster relativt lite.

2. Man kjøper det som kalles et hjemmekinoanlegg, altså en surroundreceiver og høyttalere. Man kan også få kompakte surroundreceivere med innebygget DVD-spiller. Hvor mange høyttalere man vil ha kan man velge, men man må ha minst 2 fronthøyttalere for at det skal være noen vits. Bonusen er mye bedre lyd på musikk, inkludert radio, utvidelsesmuligheter etc. Ulempen er at slikt tar mer plass og koster mer enn en ny DVD-spiller.

Uansett: Bare fortsett å spørre om råd her på forumet. Vi hjelper deg på vei om du vil.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •