Dedikert CD-spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dedikert CD-spiller

Da er tiden kommet til oppgradering av signalkilder. Har lurt litt på Primare sine, men "alt" er av interesse. Eneste jeg har hørt etter jeg starta å kikke er Primare og den spiller alt veldig bra sammen med mine SA Explorer. Har sett endel gode kommentarer om asiatiste produkter. Er dette kun prisrelatert eller går det på lyd? Prisklasse bør være opp til ca 20 høvdinger.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet forskjellen på lydsignaturen i Hegel mot Primare og evt. andre?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt (på nettet - ikke med egene ører) så er Hegel, skarpere en Primare, som heller mer mot det varme.. Uten at det blir for varmt.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å legge mer penger i en ekstern DAC, og heller gå for en grei CD-spiller/drivverk?

En løsning med for eks. Benchmark eller Lavry DAC vil GARANTERT spille fletta av en ferdig CD-spiller med veil. 20-30k. Disse reklokker signalet og type drivverk blir da mye mindre kritisk. I tillegg inneholder de DAC som er beregnet for studiobruk. Altså uten de fantasi prisene enkelte hifi-produsenter opererer med. Legg av 10k på en DAC, og du vil være helt i toppklasse på den fronten. Så kan du, om ønskelig, heller bruke 5-10k på en god CD-spiller der du kjører digital ut. Men har du en DVD-spiller i dag, ville jeg ha prøvd den først. Eventuelt gå for en løsning med Squeezebox som vil ta måten du spiller av musikk på til nye høyder. Sistnevnte bør også prøves før det avskrives...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Hvem selger DAC og hva er det??
    2) Hvem selger Squeezebox og hva er det??

Hadde det vært noe for meg etterhvert, isteden for å bytte ut min cd-spiller??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt en Squeezbox selv, og den er bare helt genial!!! Kjører analog ut, og syns den faktisk gjør en meget bra jobb til prisen. En gang i tiden når jeg får et eget film/musikkrom blir det kanskje en ekstern dac til denne, men med mitt oppsett nå, klarer den seg uten problemer.
    Men det mest geniale er brukeroppsettet. Tar meg nå 3sek å finne ei plate jeg før måtte lete lenge etter i hylla. Aldri har det vært så enkelt å høre på musikk, noe som for min del gjør at jeg nå hører mere musikk, og flere forskjellige plater enn jeg gjorde før.

Nesten merkelig at ikke flere bruker ala samme type som dette. Kjøpte min fra cdon til ca 2,5k. Legger du itillegg på en respektabel dac, vil jeg kalle det heaven

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    1) Hvem selger DAC og hva er det??
    2) Hvem selger Squeezebox og hva er det??

Hadde det vært noe for meg etterhvert, isteden for å bytte ut min cd-spiller??

DAC=Digital-Analog Converter om jeg ikke tar helt feil...

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å skamrose hegel. CDPA2A er det beste jeg har hatt innenfor disse fire veggene. Jeg har prøvde masse før jeg bestmte meg. Deriblant electrocompaniet emc1up, prøvde en shangling spiller (semi-rør sak). Og ingen ting kommer i nærheten av hegelen. Jeg er strålende fornøyd, og ikke minst hegel ser dødsbra ut.

Hegel spiller av det som er på cden, hverken mer eller mindre, det høres ut som det skal gjøre, det er jo filosofien til hegel også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •