Trenger råd. Cd spiller!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer lardo x sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd. Cd spiller!

Har et budsjett på ca 3k til innkjøp av cd spiller.
    Bør jeg gå for en brukt og bedre modell, eller en ny?

Vurderer disse:
    Cambridge 640c V.2
    Denon dcd 700AE
    Harman Kardon HD 970
    Marantz CD 5001

Hva bør jeg gå for?

Setter pris på tilbakemeldinger

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en snikende følelse av at Cambridge 640c V.2 og Marantz CD 5001 er produkter du bør se nærmere på. Kan for min del si at jeg er imponert over hva disse presterer til prisen.

Ellers så vil du muligens kunne gjøre et kupp på noe pent brukt hvis du holder antennene ute

Edit:
    hva med denne? Cambridge Azur 640C ( ikke v.2 men likevel en bra spiller!)
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/12219

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne kombinasjonen og er strålende fornøyd !

Harman/Kardon HD 970 - Hi-fi Center Kjeden

Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden

Men tror ikke du går feil med noen av de du ramset opp,de er kritikerroste alternativ alle....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lardo x
    Har et budsjett på ca 3k til innkjøp av cd spiller.
    Bør jeg gå for en brukt og bedre modell, eller en ny?

Vurderer disse:
    Cambridge 640c V.2
    Denon dcd 700AE
    Harman Kardon HD 970
    Marantz CD 5001

Hva bør jeg gå for?

Setter pris på tilbakemeldinger
    For å gi deg en god tilbakemelding er en nødt til å ha noe mer informasjon. Hva slags musikk lytter du til? Hvilket utstyr skal den mathes med? Hva er du interessert i å få fremhevet i anlegget ditt ("mørk- eller lysklingende", detaljer, bassfundament m.m.)

Det blir litt for lettvint å bare anbefale noe en selv er fornøyd med. Alle disse spillerne har forskjellige styrker og svakheter, og bør matches deretter.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    småviktig med det som Anfield sier...
    men ville bare be deg sjekke avtorget, azur 640c til 1700

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for cambrigde azur, den kan jeg garanter at du blir fornøyd med.
    Den har hevdet seg i tester i bla. fidelety mot spillere opp til 10k.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet nylig fra en gammel Sony spiller til den omtalte Cambridge Azur 640C..
    Og til og med jeg merket stor forskjell...

Så Azuren kan absolutt anbefalles.... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Cambridge-spilleren i et oppsett med Cambridge forsterker og Audio Pro høyttalere og er meget fornøyd med den! Kan trygt anbefales.

AVforum.no - Dreamghost's HiFi

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte ikke cambridge spilleren, men Marantz var meget god, valget ente opp på Rotel hos meg, har ikke angret på det:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon for litt siden, og gikk for Cambridge spilleren. Kjempefornøyd med lyden, utseende og kvalitetsfølelsen. Dette er min andre spiller da den første tok kvelden etter få dager :-(

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner svært godt at mange anbefaler Cambridge Azur 640C. Har selv anbefalt den til mange. Men sålenge en ikke vet mer om trådstarters behov blir det litt for lettvint å anbefale den blindt. Dersom trådstarter ønsker mer detaljer i toppen og føler at anlegget hans ligger litt på den "mørke" siden, hva da? Er minst en spiller i første innlegget som oppleves som noe mer oppløst enn 640C.

Bare en tanke.....

Newcomer lardo x sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For å gi deg en god tilbakemelding er en nødt til å ha noe mer informasjon. Hva slags musikk lytter du til? Hvilket utstyr skal den mathes med? Hva er du interessert i å få fremhevet i anlegget ditt ("mørk- eller lysklingende", detaljer, bassfundament m.m.)

Det blir litt for lettvint å bare anbefale noe en selv er fornøyd med. Alle disse spillerne har forskjellige styrker og svakheter, og bør matches deretter.
    Hei igjen.

Cd spilleren skal matches med en pioneer vsx 1016 reciever. Xtz 99 høyttaler oppsett. Skal gå til innkjøp av en dedikert stereoreciever etterhvert.
    Pioneeren oppleves som "rett på sak". Ganske klangnøytral egentlig.

Hører på ganske mye forskjellig musikk, alt fra klassisk til metal. Styrer unna rap, techno osv..
    Noen favoritter: Dream theater, Pain of salvation, Pink floyd, Fish, Opeth, Jaga jazzist, ayreon. Ble mye prog det her

Ønsker først og fremst et lydbilde med oppløst og varm mellomtone. Fint om spilleren også kunne dra til litt i bunnen. Føler vel kanskje at pioneer recieveren er noe "hard" i diskantområdet.

Vet at H/K spillere som regel "rocker". Men kunne først og fremst tenke meg en allround spiller.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syntes jeg cambridge'n var for hard i toppen, da er Marantz et mye bedre valg synes jeg. Selv likte jeg Rotel best, den passet best til mitt oppsett. Med cambridge så syntes jeg "s" lydene var alt for kvass, men det er vell og merke med mitt anlegg. Har du mulighet for å sammle flere cd-spillere samtidig, be noen venner på besøk, hør etter hva som låter best. Synes det er enorm forskjell på cd-spillerne selv i til den prisen. Det er tross alt på ditt anlegg du skal spille din musikk. Prøv flere av dem lytt og nyt.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Cd spilleren skal matches med en pioneer vsx 1016 reciever. Xtz 99 høyttaler oppsett. Skal gå til innkjøp av en dedikert stereoreciever etterhvert.

Hører på ganske mye forskjellig musikk, alt fra klassisk til metal. Styrer unna rap, techno osv..
    Noen favoritter: Dream theater, Pain of salvation, Pink floyd, Fish, Opeth, Jaga jazzist, ayreon. Ble mye prog det her

Ønsker først og fremst et lydbilde med oppløst og varm mellomtone. Fint om spilleren også kunne dra til litt i bunnen. Føler vel kanskje at pioneer recieveren er noe "hard" i diskantområdet.

Vet at H/K spillere som regel "rocker". Men kunne først og fremst tenke meg en allround spiller.
    om du ikke er redd brukt, så se min første post :-D
    er litt usikker på komboen pioneer + cambridge, har ikke hørt dette selv, men på generellt grunnlag utifra din musikkstil passer cambridgen kanonbra. hører på mye av det samme selv, og cambridgen ga iallefall meg et løft. ( http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...r-svar-ja.html

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Basert på det du skriver her kan jeg stemme i en anbefaling på Cambridge Azur 640c (gjerne V2). Denne har det trøkket og drivet i bunnen som Marantz CD5001 mangler litt av. Marantzen er igjen noe mer detaljert i toppen. Matchet mot Pioneer (ut fra det jeg leser ønsker du ikke å få mer fokus i diskantområdet) er 640C et godt valg i prisklassen under 3k.

Legger forøvrig til at jeg ikke har testet H/K-spilleren og kan følgelig ikke uttale meg om denne.

Lykke til!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD spiller

Slenger meg på denne tråden da jeg også er på jakt etter en ekstra CD spiller i prisklasse opp til ca 6000. Har vurdert flere av disse men vurderer og kombinere DVD/CD. noen som vet hvordan feks Marantz DV 6600 står i lydkvalitet mot disse CD spillerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •