Trenger jeg Cd spiller og evt hvilken til dette oppsettet??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger jeg Cd spiller og evt hvilken til dette oppsettet??

Hei..
    Har et 5-1 anlegg bestående av Dali ikon 6 som front,ikon on wall som bakhøytalere,vokal 2 som senter og ikon sub..
    Dette drives av Pioneer sin glimrende VSX-AX4AVi-S..
    Nå avspilles både dvd og cd av pioneer sin DVR-530H-S dvd opptaker..
    Spm er om jeg har noe å tjene på å få kjøpt meg en dedikert Cd-spiller til dette anlegget??(vil spille i enten direct eller pure direct)
    Andres erfaringer på dette området??
    Tenkt litt på Harman/Kardon HD970,prisklassen jeg tenker på er 3000-5500??
    Noen andre forslag??

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør digitalt fra opptaker, coax eller optisk.
    AX4 gjør en god jobb som DAC (Digital to Analog Converter), garantert bedre enn opptakeren.

Det som er å hente på dedikert cd spiller er at de dyrere har bedre dac og bedre skjerming mellom strømforsyning og DAC del.

Det er ikke noe forskjell på det digitale signalet enten det kommer fra en spiller til 500kr eller 50.000kr. Det er den

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører digitalt i dag(optisk)Prøvde med analogt men ble ikke like bra..Må nok ha en god cd spiller for å få det til å høres bedre ut med analogt...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    AX4 gjør en god jobb som DAC (Digital to Analog Converter), garantert bedre enn opptakeren.

Det som er å hente på dedikert cd spiller er at de dyrere har bedre dac og bedre skjerming mellom strømforsyning og DAC del.

Det er ikke noe forskjell på det digitale signalet enten det kommer fra en spiller til 500kr eller 50.000kr. Det er den

Hvor mye tror du jeg har å hente,på en god cd spiller fra 3000-5000 istedenfor cd avspilling på min 530h??
    Andre der ute med samme/lingnende erfaring??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kjenning som byttet fra H/k DVD31(?) til H/K HD970 til å spille musikk på og han mente det var stor forskjell. Men da sammenlignet han med DAC i DVD spilleren og receiveren og mente det var mye bedre lyd fra HD970. Tror det er et godt kjøp, men vil ikke uttale meg om denne DAC'en kontra den som står i din receiver, siden jeg ikke har noien erfaring med den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere der ute med en god mening??

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,så ved å kjøre optisk fra opptakeren min til Ax4,bruker jeg Dac fra reciveren??
    Er det ingenting mer å hente på en dedikert Cd spiller,en det du nevner nedenfor??

Sitat Opprinnelig postet av Britax

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan driste meg utpå med min mening.

Jeg mener bestemt at det er lydmessige kvalitetsmessige forbedringer å hente med å ha en dedikert CD-spiller i ditt oppsett. Har selv testet lillebroren til din 533 på musikk i stereo(har selv 433 i stua).

Koblet analogt bruker du DACene i kilden, og i 9 av 10 tilfeller er min erfaring at dette "lønner seg", dvs at de er bedre enn DACene i receiveren. Har testet dedikerte CD-spillere i prisklassen 2,5-5k mot både Denon 3806 og Pioneer AX4 og i begge tilfeller "vant" DACene i spilleren.

I det oppsettet du har i dag er jeg enig med Britax i at receiveren nok har en bedre DAC enn spilleren. Men med en dedikert CD-spiller vil nok det bildet endre seg.

Min erfaring er at alle parametre i lydbildet forbedres med en dedikert CD-spiller i nevnte prisklasse fremfor å benytter de interne DACene i receiver.

Når det gjelder tips om spiller, må jeg nesten spørre: Med Dali Ikon som høyttalere og Pioneer AX4 som receiver, hvilken "vei" ønsker du deg lyden? Hva er du fornøyd med i dag? Hva savner du? Musikktype du lytter til?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere der med erfaringer på dette med sammenligning cd/dvd???

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan høre på det meste bortsett fra tekno,trance..
    Blir vel mest Rock men jeg hører på alt fra Sinatra,Cash til U2 og Metallica..
    Er stort sett fornøyd i dag,men føler at anlegget mitt gir mer trøkk og virker mer overbevisende ved film en musikk,derfor har jeg vurdert om Cd spiller vil gi meg det lille ekstra ved musikk avspilling..
    diskanten er jo veldig bra ved ikon 6,men god bass synes jeg oxo(har en ikon sub til oppsettet)pleier og spille i Direct,hvis jeg ikke hører på noe med veldig vokal,da blir det pure direct

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kan driste meg utpå med min mening.

Jeg mener bestemt at det er lydmessige kvalitetsmessige forbedringer å hente med å ha en dedikert CD-spiller i ditt oppsett. Har selv testet lillebroren til din 533 på musikk i stereo(har selv 433 i stua).

Koblet analogt bruker du DACene i kilden, og i 9 av 10 tilfeller er min erfaring at dette "lønner seg", dvs at de er bedre enn DACene i receiveren. Har testet dedikerte CD-spillere i prisklassen 2,5-5k mot både Denon 3806 og Pioneer AX4 og i begge tilfeller "vant" DACene i spilleren.

I det oppsettet du har i dag er jeg enig med Britax i at receiveren nok har en bedre DAC enn spilleren. Men med en dedikert CD-spiller vil nok det bildet endre seg.

Min erfaring er at alle parametre i lydbildet forbedres med en dedikert CD-spiller i nevnte prisklasse fremfor å benytter de interne DACene i receiver.

Når det gjelder tips om spiller, må jeg nesten spørre: Med Dali Ikon som høyttalere og Pioneer AX4 som receiver, hvilken "vei" ønsker du deg lyden? Hva er du fornøyd med i dag? Hva savner du? Musikktype du lytter til?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysjerrig.

Hvilke CD spillere var det du prøvde? Har lyst på ny, men vurderer også ren stereo...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de to receiverne har jeg testet Arcam CD73T, Marantz CD5400 OSE og Cambridge Azur 640 (v1). Alle disse gav best resultat koblet analogt mot 3806/AX4.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem av disse mener du er den beste??
    Og hvem er best for meg??Se ovenfor ang høytalere/reciver og musikk smak

På de to receiverne har jeg testet Arcam CD73T, Marantz CD5400 OSE og Cambridge Azur 640 (v1). Alle disse gav best resultat koblet analogt mot 3806/AX4.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjentar meg selv litt her..... ;-)

Har tro på at Cambridge kan være en god kandidat koblet sammen med resten av oppsettet ditt. Men her er det viktig å lytte selv, og ikke slavisk ta andres råd for "fullgod fisk".

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var faktisk å hørte på denne i dag på hi-fi klubben..
    Der fikk jeg hørt den opp mot mine Ikon 6 og synes den hørtes bra ut..Vanskelig å sammenligne mot hjemme med dvr 530h,men følte jeg fikk en renere,klarere lyd..

Gjentar meg selv litt her..... ;-)

Har tro på at Cambridge kan være en god kandidat koblet sammen med resten av oppsettet ditt. Men her er det viktig å lytte selv, og ikke slavisk ta andres råd for "fullgod fisk".

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •