Beste dvd opptaker med hardisk til max 4000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste dvd opptaker med hardisk til max 4000?

Leter etter en dvdspiller med hardisk som skal være enkel å bruke og gi gode bilder. Må jo ha hdmi eller dvi og en stor hardisk. Men desverre har jeg ikke anelse om hva som er verdt å kjøpe i dette pris-segmentet? Hvor og hva bør jeg kjøpe?

Har sett at hifiklubben har denne: SAMSUNG DVD-HR735 DVD-opptaker
    men jeg vet ikke om den er noe tess? Det må da være noen konkurenter til denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonefri?

Hvordan gjør man den sonefri? Ser at en har skrevet at den ble det med noen taste trykk? Hvilke?:-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg Rh188h

Hei,
    har 2 stk. LG RH188H.
    Fungerer ypperlig både på min gamle LG 42" Plasma og Panasonic PTAE900E prosjektor. Så enkel at alle i huset klarer å bruke den.
    Kjører oppskalering til plasmaen og den gir et skikkelig løft i bildekvaliteten. På Pana'en kjører jeg 576i og bildene blir minst like bra sammenlignet med OPPO DV971H DVD-spiller. Den har vel "bare" 160 Gb harddisk, men det er mer enn nok for meg. LG RH199H har vel 250 Gb, ellers så tror jeg det er samme boksen.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netthandelen

Kan kanskje legge til at de fortsatt auskjonerer bort denne RH188H på Netthandelen. Er du heldig, kan du gjøre et kupp der.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til rene kvalitetsparametere vill jeg også lagt vekt på menyer og brukervennlighet. Slike maskiner begynner jo å bli noe komplekse, så for å orke å bruke de avanserte mulighetene bør ting være lagt opp på en ryddig og lettfattelig måte.
    Må gi Sony godt skussmål der. Har en HX910 som selv kona betjener lett som ingenting uten å ha sett i bruksanvisningen. Da disken på 250GB var full (!) forleden, tok hun jammen og ryddet plass i en fei også !

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bønna: Ser jo at HX910 er en god spiller/opptager (som de faktisk selger til så lite som 3800 nå. Kostet jo 8000 når den kom i 2005) , men den har ikke HDMI. Vil ikke kjøpe en ny spiller i dag uten det.

Så da kjøpte jeg faktisk LG RH188H. Totalt med frakt og expedisjon fra netthandelen ble 2833,-. Får håpe dette er et godt valg da. Spilleren selges jo mellom 3990,- og 4250,- på diverse andre nettbutikker....

Så at homecinema choice hadde gitt den et "best buy" stempel. Da kostet den jo 450£.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med LG RH188H og mange av de andre kjente merkene er at de ikke har skjønt hva skikkelig timeshift er. Når man er vant til PC-verden er implementeringen som er gjort i disse spilleren ofte helt latterlig. På JVC DRMH300SE har de nesten klart det å få det til riktig, men den er veldig treg til å brenne til DVD. Packard Bell EHR250DIVX er nærmest perfekt med hensyn til timeshift og er kjapp til å brenne, men mangler HDMI og har høy viftestøy.

Bra timeshift er: At spilleren kontinuerlig spiller inn (buffrer) de siste timene av det som sendes på valgte tv-kanal eller inngang uavhengig av om man samtidig ser på andre programmer fra HDD eller DVD, eller brenner til DVD. I tillegg skal ikke timeshift-bufferet slettes hvis man bytter kanal eller inngang. På Packard Bell maskinen er det slik og man kan f.eks. samtidig brenne til DVD og se på opptak fra HDD uten at man mister timeshift-bufferet.

John Roger

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til med kjøpet, tror du blir fornøyd med den!
    Skriv litt om hva du synes om den.
    Glemte en ting: Dersom den durer litt fra harddisken, så legg under noen dempeføtter. Nede i stua står den i et furu tv-rack og fikk litt resonans fra det, men det løste seg altså med litt demping. Oppe har jeg et kraftigere rack og der er det ikke noe problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Samsung HR-737. Er STORfornøyd med den. 3495 på Expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fecker
    Jeg har en Samsung HR-737. Er STORfornøyd med den. 3495 på Expert.

Har også skaffet meg en slik. Har ikke rukket å lese bruksanvisningen særlig ennå. Pen spiller å se på, men synes du ikke den er veldig treg til tider? Spesielt ved avspilling av CD er min ekstremt treg.

Synes også den er litt kresen på cd'er, og det ser ut til at spilleren må være avslått for at man kan ta opp?! I tillegg kan man vel ikke bruke spilleren mens man tar opp...?

Fint om du vet svarene på dette :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •