Videochip - Rangering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Videochip - Rangering

Projektorer, scalere, receivere og DVD-spillere bruker ulike chipset for prosessering av video. F. eks. benytter Primare PixelWorks 1235 og Denon 2930 benytter Silicon Optix REON VX-50. Hvilken er egentlig best?

Er det noen som har erfaring på dette tekniske området, eller kan linke til en dokumentert benchmark.

Hadde vært utrolig kjekt med å få innsikt i dette...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan dessverre ikke tilføre noe i denne tråden, men dette er noe jeg også kan tenke meg å få svar på. Bruker for øyeblikket en aldrende H/K DVD25 over komponent, men er på utkikk etter en ny DVD-spiller som kan løfte bildekvaliteten.

Siden du selger din Primare-spiller, så antar jeg at du skal kjøpe ny DVD-spiller til din 8720. Gorm skrev faktisk i sin test av 8720 at interlaced over komponent var like bra som 720p over HDMI. Og da snakker vi om Denon A1XV med DVDO prosessor!

Nå er nok A1XV suveren også på komponent, men likevel tyder dette på at skalereren i 8720 er av såpass høy kvalitet, at man må opp i virkelig høye summer for å finne en DVD-spiller som oppskalerer bedre.

Derfor er jeg, som deg, interessert i å finne en DVD-spiller som kan matche eller overgå 8720 på dette området. Å legge ut mer enn 8000,- er ikke aktuelt for min del, for da vil en dedikert videoprosessor kombinert med en rimeligere DVD-spiller være et mer fornuftig valg.

Jeg håper ekspertene kan komme med innspill, for vi er nok ikke de eneste som ønsker best mulig bilde av våre nyinnkjøpte BenQ-projektorer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •