Bytte Denon DVD-2200 mot nye DVD-1930

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte Denon DVD-2200 mot nye DVD-1930

Sitter å tenker litt. Er veldig fornøyd med min DVD-2200, og den har topp bilde og lyd. MEN opplever at bildet ikke er skikkelig skarpt og er litt påvirket av "skygger" eller hva man kaller det.. Har prøvd det meste av innstillinger og DVE er brukt x antall ganger, og har en Proson Super Component til 1600 kr for 10 m. Men har hørt at component ikke er så kjempe bra over lengre avstander, og at her fungerer HDMI mye bedre. Har en Panasonic PT-AE700E

Hva om jeg bytter selger min Denon DVD-2200, helt strøken, og kjøper meg en ny DVD-1930 som har HDMI, Faroudja prosessor og oppskalering? 1930 er jo helt ny, mens dvd-2200 er en modell fra 2002/3.. her vil jeg ikke tape noe (2200 salg: 3000 kr, 1930 koster 2798 kr + HDMI kabel da) Eller andre forslag?

tenker å låne meg en hjem når jeg kommer tilbake for testing...:-D men det er ikke før JUL. kanskje det blir årets julegave??

eller er HDMI og oppskalering bare tull??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe meg her?

det beste er vel å bare låne med seg en hjem og teste selv..

Newcomer faceman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte meg 1930 i går å er meget fornøyd. Jeg hadde en eldre denon spiller fra før og jeg så stor forskjell med den nye med hdmi..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre.. Skal ha den til testing hjemme om en stund.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje noen nye meninger rundt dette nå?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet enn at det har skjedd litt av hvert på DVD-fronten fra 2200 kom til 1930 kom. 2200 kan oppleves litt bedre på lyd, iallfall CD pga kraftigere konstruksjon og drivverk, men bildemessig bør du få en bra oppgradering med 1930.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg tenkte meg. Skal en tur innom HFK til jula, høre litt med de og så låne med en hjem. HDMI er et must da..

Så hvis noen er interessert i en helt strøken sølv Denon DVD-2200, litt under 1 år gammel, nypris 6500 kr, kan de kontakte meg på PM. Knall bilde via component og RGB scart, utrolig god på CD/SACD. Håper på 3000 for den, men kan diskuteres.. 3500 med 10 m Proson Super Component kabel. (nypris 1699) :-D Men INGEN avgjørelse FØR test av DVD-1930.

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen magnuswb.

Testet 3930 her om dagen med oppskalering fra 576i til 1080i og kan bekrefte at det er en utrolig forskjell fra vanlig til oppskalert bilde.
    Mye klarere bilder og detaljer kommer tydelig mere frem.
    Jeg ble imponert over denne oppskaleringen.
    Så har du projektor eller stor flatskjerm så er oppskalering å annbefale.
    Testen gjorde vi på en 50 tommer plasma.

Oppskaleringen på 1930 er kanskje ikke av samme kvalitet men er ganske sikker på at en skal slite med å se forskjell på 3930 og 1930.
    Testet også en Luxor spiller til 750,- og den var jaggu ikke langt unna 3930 til 12000,-.

Jeg har bare en vanlig tv selv så som nevnt før så er jeg interessert i DVD-2200 som du mulig skal selge. Den er mer en bra nok for meg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Men tror jeg har lagt 1930 på is foreløpig, grunnet at det blir "nedgradering" i lyden etter dypere studier og at prisen på min 2200 ble lavere enn forventet da jeg tenkte meg om. ;-P 1930 har nok bedre bilde, men ikke bedre lyd...

Dessuten funker min 2200 mer en bra nok nå, men sliter litt med "skygger". Noen som veit hvorfor dette kommer? Pga. lang component kabel? Det er en proson super på 10 m til 1699 kr så burde jo ikke være et problem. Gå over til supra? Hører disse er bra på styrke..

Newcomer Infinity1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig med deg der ja. Godt tenkt.
    Men vil tro at 2200 er bedre en 1930 på lyd (utvikling tatt med i beregning).
    2200 var jo en dyrere spiller en 1930 er.
    Kobler du 2200 og 1930 med analogt bilde så er jeg sikker på at 2200 kommer ut som best. Men mine erfaringer er at analog tilkobling ikke kan hamle opp med digitalt oppskalert bilde (576i sammenlignet med 1080i).
    Ikke dumt å beholde 2200 hvis du prioriterer lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon 2200

Jeg hadde selv en 2200, men hadde ikke noe problemer med skygger selv med lange kabler. Solgte forresten denne for et par uker siden. Tror ikke du skal forvente å få rundt kr. 3000.- for den. Jeg sleit med å få kr. 1000.- for min

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lagt salget på is foreløpig, da planene er endret. Men 1000 er alt for lite for denne spilleren. 2000 kr burde du hvertfall fått for den.... Mener jeg da. Spørs hva alderen er på den...

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg 1930 forrige uke, har ikke testet den mye, men reagerte på at den bråker litt når den er i bruk. Driverket durer litt.
    Andre som har merket det?
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon DVD-2200/1930/2930

Har selv 2200. Har ventet siden slutten av oktober på 2930. Men har vurdert sterkt i det siste 1930 pga lavere pris, og at jeg regnet med at den var bedre enn 2200 uansett, men etter det jeg leser her, burde jeg kanskje satse på 2930 likevel. Den er vell verdt 7500 ? Jeg er ikke interessert i å gå ned på kvalitet verken på lyd eller bilde i alle fall. Noen som har erfaring med brente plater på 1930? min 2200 takler ikke DVD-R så bra. hvordan er de nyere Denon DVD-spillerne? Ble litt bekymra når jeg leste det var litt during i 1930. 2200 er heeelt stille hos meg.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asleroe
    Ble litt bekymra når jeg leste det var litt during i 1930. 2200 er heeelt stille hos meg.
    Det er det jeg synes er litt rart, at de ikke klarer lage maskiner som er stille i dag. (kan jo hende jeg har en feil på min)
    Cary DVD spilleren jeg har er helt stille.
    Skal teste litt til, om det er for mye får jeg ta en tur ned å klage litt. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Opplever også ingen støy på DVD2200 min heller, ikke min tidligere NAD T512 heller. Støyer alle nye spillere altså? Kanskje det er pga. alt det digitale, HDMI osv..

Eneste som støyer i min kino er den stygge PS2n. Men den står sjelden på..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •