Panasonic DMR-EH55 : Sparsomt utstyrt eller er dette vanlig?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Panasonic DMR-EH55 : Sparsomt utstyrt eller er dette vanlig?

::-?
    Var en tur på elektromessa i dag for å se om det var noen gode tilbud, så spesielt etter HDD spillere. I kaoset der nede ble det til at jeg bare kjøpte med en Panasonic DMR-EH55 til 2995,- . Ettersom det var Elkjøp som stod for salget, har jeg jo 30 dagers returrett ..

Jeg ble rimelig skuffet over følgende fakta da jeg kom hjem :
    - Ingen Coax ut! Derimot 1 optisk utgang.
    Så spørsmål 1 blir : Gjør denne samme nytta ?
    - Det gikk ikke an å kopiere CD til harddisk. Jeg hadde gledet meg til å legge noen favorittplater inn på harddisken for enkel avspilling av favorittlåter uavhengig av CD-bytte. Men dengang ei! Er dette felles for alle HDD recordere?
    - Jeg har en Pana pv62 , viftestøyen fra denne er knapt merkbar i mine ører. Fra EH55 derimot var det merkbar viftestøy! Trenger en vifte på en HDD recorder å overdøve vifta på en 42 tommers flatskjerm?

Dro med meg brosjyrer/inntrykk fra :
    - Pioneer DVR-540H (denne solgte de for 3995, ikke akkurat noe knalltilbud det vel?)
    - Hitachi DV-DS163E (4995,- hvis jeg husker rett )
    - Daewoo DHR 8105 (tror det var ca 3000 for den)
    Er det noen som har sammenlignet noen av disse (inkludert panasonicen?), og har noe vettugt å si om saken? Sier prisforskjellene noe om kvaliteten her ?
    (Alle har 160 gb harddisk og DV inn, noe som er viktig ettersom videoredigering/brenning til DVD plater fra DV kamera blir en viktig funskjon for meg)

Neida, jeg har ikke på forhånd satt meg særlig inn i hva jeg kan forvente av en slik spiller, eller sammenlignet modeller.
    Derfor spør jeg dere her

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv godt fornøyd med Sony HX910. Lite støy og svært intuitiv betjening. CD til HDD har jeg ikke testet. Backup av DV taper, og brenning til DVD går som en lek

Rart den ikke har coax ut, men optisk skal bære det samme signalet innholdsmessig.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pioneer dvr540 har mulighet for å legge inn musikk på harddisken. den har også coax ut, og svært lite støy...

Newcomer J O sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et par dagers test er det mere enn lyd-delen som får dårlig karakter fra meg.
    Hva er det med panasonic og fjernkontroller? Hva med en tast for å komme direkte inn i en dvd-setup/disc-menu f.eks?
    Og når man først har en DVD-brenner, hvorfor ikke legge til noen valgmuligheter for menyer osv ?
    Nei, dette var dårlig, sett i forhold til å brenne på en PC kan man kanskje ikke forlange alle muligheter som finnes der, men hvis dette er standard blir det nok HTPC på meg istedet for de greiene her..
    Funksjonene for brenning fra DV-kamera ser ut til å være gjort med venstrehånda for å kunne presentere muligheten i brosjyren, forøvrig synes alt å være rettet inn mot opptak fra TV. Noe jeg bryr meg mindre om.
    Det er mer å sette fingeren på, men jeg har i grunn gitt opp hele skiten og får se litt nærmere på Pioneer'n og Sony'n som er nevnt her.
    Takk for svar til dere.
    Ingen som har prøvd Hitachien ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •