Problemer med Denon dvd2200.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Denon dvd2200.

Når jeg kjører progressive scan i PAL på min Samsung PS42P2S plasma, får jeg "forskjøvet" tekst hvis jeg har undertekst. Dvs, at teksten ser ut som ei "smørje". Alle linjene nederst hvor teksten er blir forskjøvet horisontalt i forhold til hverandre, slik at den blir uleselig, og bildet blir "herpa" nederst. Dette gjelder bare på progressive scan på sone 2 filmer. Kjører jeg interlaced, eller sone 1 filmer er underteksten helt ok. Dette er veldig irriterende :evil: , ettersom jeg kjøpte denne spilleren pga prog. scan i pal, og barn / kone vil gjerne ha tekst på filmene. Den er ikke mer enn 2 uker gammel. (Kjøpt på hifi klubben stavanger..) Er det mulig å fikse dette med firmware update, eller bør jeg bare sende den i retur? :cry:

Er litt oppgitt....... etter mye om og men så kjøpte jeg denon..... :roll:

Håper noen kan hjelpe meg!?!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel enkelte som kan være fristet til å si at de advarte deg mot å kjøpe Denon.

Prøv dvd spilleren på en annen skjerm, (selv om det høres ut som om det er spilleren).

Du kan jo snakke med Hifi klubben å høre om at de har hørt om det. Sannsynligvis så sier de nok at de aldri har hørt om feilen før, (som alle andre butikker sier).

Sannsynligvis så er det nok ikke en feil som enkelt kan repares, hvis det ikke er firmware oppgradering.

Får håpe det ordner seg, ellers så er det bare å spare til en DV-668.

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så har jeg vel 14 dagers angrefrist i henhold til angrerettloven?
    Eneste problemet er at jeg ikke finner kviteringen jeg fikk med i eska, men har kvitteringen fra posten når jeg hentet / betalte den. Holder det med den kvitteringen? Det står jo ikke noe ordre nr. på den? Dvd spilleren ble kjøpt / bestillt 16 desember så 14 dager er ikke gått ennå.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo en feil med spilleren, og da spiller det ingen rolle om 14 dager har gått. dra tilbake der hvor du kjøpte den og påpek problemet. kan godt hende det er en firmwareoppgradering som trengs, siden det på en del andre denon spillere,måtte en firmware oppgradering til for å få progressiv pal. vurderer den spilleren selv faktisk, eller en pioneer 668/868
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo helt utrolig! Det var kablene som var "defekte". Kjøpte nylig noen proson komponent kabler (1200kr). Det var de som gav feil i bildet. Tenkte jeg skulle teste med noen ordinære RCA plugger (rød, hvit, gul) og da ble bildet/tekst bra!?!?! Dette er for dumt! Men det ble mer støy i bildet. Får prøve å bytte kablene på hifi centeret. Happy igjen!!! NÅ er jeg fornøyd med Denon........Så lenge det varer....... :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •