Er det noen vits å kjøpe 3930 når man får Toshiba 1080p?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det noen vits å kjøpe 3930 når man får Toshiba 1080p?

Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en Denon 3930 når den kommer i november, men ser at Toshiba HD-EX1 1080P er på vei.

Toshiba HD DVD

Planen er å bruke dvd-spilleren på en BenQ PE8720.

Er det egentlig noen vits å kjøpe en 3930 når man får Toshibaen har 1080p og er en god del billigere?

Eller er dette ikke noe poeng i og med at 8720 ikke støtter 1080p?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ifølge din signatur har du den allerede????????????????

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiv meg på det samme spørsmålet. Litt unødvendig å sitte med to såpass dyre boksar viss ein kan sleppe unna med den eine. Regner uansett med at 3930 er bedre på dvd(kun spekulasjon frå mi side, men logikk burde vel tilseie dette), så spørsmålet er vel kor stor forskjellen er i dvd-avspeling, evt. cd-avspeling.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Enkelte utlanske Hifi blader melder om at pioneer sin DV-989 er bedre enn 3930.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo bare spekuleringer siden ingen av modellene er på markedet enda. Hva med å kjøpe Toshibaen først (siden man allikevel skal ha HD-DVD), og låne med en 3930 etterpå for å se om man syntes det er verdt den ekstra kostnaden? Personlig hadde jeg sikkert kjøpt Toshibaen og en dedikert CD-spiller om jeg skulle ha handlet til våren.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke mye tvil om at Toshiba vil legge Denon'en ned i gjørma når det gjelder bildekvalitet. Det blir ikke rettferdig kamp engang, hvis man sammenligner HD-DVD vs DVD. Dessuten har den mulighet for høyoppløst lyd (hvis det er av interesse).
    Men hvis det er DVD'er du skal spille av, så.. tja hvem vet?

Mvh

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe en Denon 3930 når den kommer i november, men ser at Toshiba HD-EX1 1080P er på vei.

Toshiba HD DVD

Planen er å bruke dvd-spilleren på en BenQ PE8720.

Er det egentlig noen vits å kjøpe en 3930 når man får Toshibaen har 1080p og er en god del billigere?

Eller er dette ikke noe poeng i og med at 8720 ikke støtter 1080p?
    Dersom det er viktig at spilleren er sonefri, så kan det vise seg å bli vanskeligere å få sonemodifisert Toshiba spilleren.. Siden spilleren ikke er ute enda, så er det selvsagt vanskelig å si noe sikkert, men det er gjerne slik med helt nye produktlinjer at det tar litt tid før "hackerne" klarer å finne en enkel måte å låse den opp på..

Når det gjelder bildekvalitetsforksjell immelom Denon og Toshiba spilleren, så tror jeg det blir en minimal forskjell.. Lydmessig er det litt mer usikkert, men dersom du ikke skal bruke de analoge utgangene, så tror jeg den forskjellen også blir minimal.. (Og selv om du bruker de analoge utgangene, så er jeg slett ikke sikker på at Denonen vil bli bedre..)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en test av 2930 som er litt interessant, hvor den delvis sammenlignes med Toshiba HD-XA1, som vel er fra den forrige "generasjonen" HD-spiller fra Toshiba, koblet mot en InFocus 777 projektor:

"Image Quality:

As stated, talk is talk but image quality is the name of the game here, so I cued up the most recent disc I’d viewed with my Toshiba HD-XA1 and got down to brass tax. With the Indiana Jones Raiders of the Lost Ark (from the box set) disc in tray I was ready to see what this player is capable and again on a 123” screen, that should devour anything as measly as 480 lines of vertical resolution, or so one would think.

The first thing that jumped out at me versus the XA-1’s rendition of the same opening sequence was black level, it was defined and crisp and showed quite a bit of shadow detail once Indy moved into the temple. The color was highly saturated yet never over saturated. At first glance this was one of the best DVD images I’ve seen at any screen size much less 123”

"Needless to say the DVD-2930CI is highly recommended and with the right amount of care this player could conceivably carry you through the entire format war and well beyond, without ever skipping a beat. Regardless of your hi-def DVD plans if you own even a moderate DVD collection and are looking for something above the fold in DVD playback, be sure to audition the Denon DVD-2930CI before making your final decision, your eyes will thank me."

Denon DVD-2930CI Review: Home Theater Blog | Home Theater News & Reviews

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2930 og 3930 er 2 fryktelig spennende dvd-spillere. Når jeg leser dette får jeg virkelig lyst til å kjøpe en 2930 og vente litt med hd-dvd. Virker som disse spillerne lager gull av gråstein...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på hvor mange DVd'er du kanskje har. Så er det kanskje liksågreit å vente med HD-DVD/BluRay til stormen har stilnet litt. Du heiv deg sikkert ikke på DVD-A/SACD når det kom heller .

Jeg ville gått for en knall DVD spiller, men det er meg da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer selv til å vente til "krigen" har lagt seg. DV989 levere jo greie bilder så langt.. Tipper markedet vil bli utstabilt på blu-ray vs HD i minst 1 år framover.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CEDIA UK'06 : Denon DVD-3930 DVD-2930 players go 1080p