Sonefri Pioneer DV-490 i Oslo?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonefri Pioneer DV-490 i Oslo?

Hei,

etter en del leting på nettet har jeg funnet ut at denne spilleren må ha en spesial fjernkontroll, symbianmobil, pocketpc etc for å gjøres sonefri.

Da jeg ikke har noen av de nevnte duppedittene, og ikke har tenkt å anskaffe meg slikt med det første:

Finnes det noen i Oslo som har en slik fin fjernkontroll og gjør slike spillere sonefrie?

Jeg var nemlig litt for kjapp på avtrekkeren når jeg kjøpte denne spilleren og glemte å spørre om den var sonefri når jeg kjøpte den på Elkjøp Storoops:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan vel hjelpe deg med det på Elkjøp, Koster sikkert ikke allverden og garantien beholdes.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt den tanken ja.. Men frykter at de ikke har dette utstyret inne der siden de ikke prøvde å prakke på meg "vi gjør den sonefri for 200kr" når jeg kjøpte spilleren.. Ville i så fall vært første gang at noen på elkjøp ikke prøvde å få solgt litt ekstra-"service" som de tjener gode penger på..

Tar gjerne turen til elkjøp igjen hvis jeg vet at de kan hjelpe meg.. Men hadde håpet å spare en bomtur opp dit hvis ikke de kan hjelpe.. Biltur og kølapp på elkjøp etc tar fort en del tid som blir veldig irriterende hvis ikke de kan hjelpe:-|

Om det koster en hundrings bryr meg lite, vil bare ha den sonefri jeg:-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet der er vel om de la merke til att du dro avgårde med en spiller til 5-600 kroner.:-D De vet nok hvor de skal legge trykket for eventuelt mersalg og sånne ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel nå kostet spilleren 1400 tror jeg det var og jeg handlet en tv og en del annet i tillegg så de la merke til meg

Spurte en del spørsmål om spilleren også så selgeren hadde god tid til å prakke på meg litt mer...

Dessverre er det så lenge siden jeg kjøpte min forrige dvd-spiller at jeg nå ikke tenkte tanken på å spørre om den var sonefri eller ikkeops:

Trodde den problemstillingen var borte i disse dager.

Vel vel.. Tar nok bare turen ut til Elkjøp uansett. Hvis ikke de kan hjelpe meg så benytter jeg meg bare av 30dagers retten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en IR-enhet, så virker det som om man kan gjøre dette selv: FAQ för Pioneer DV-490V och DV-393

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funkypapa:

Var dette jeg mente med "spesial fjernkontroll, symbianmobil, pocketpc etc" i første posten min.

Jeg har kun en laptop tilgjengelig med ir-port og jeg får ikke til å bruke de programmene som den siden foreslår

Eneste programmerbare ir-ting jeg har er en logitech harmony fjernkontroll men jeg klarer ikke finne noe info om hvordan jeg eventuelt kunne brukt den.

Det er visst bare en enkel kommando som skal sendes via ir, men det hjelper dessverre lite når jeg ikke har utstyr til å sende denne kommandoen med..

Får se om jeg klarer å få det til med en symbian-telefon på jobb. Hvis noen vil låne en slik til meg da:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt off topic, men er du fornøyd med denne spilleren? Er selv på jakt etter en god spiller med HDMI-utgang til litt over 1000-lappen. Fant denne rundt omkring til rundt 1200 + frakt. Eneste minuset jeg kan se er at den ikke har optisk ut, men digital coax er kanskje like bra? Sonefri eller ei spiller ingen rolle for meg da jeg kun har sone 2 og filmer uten sone. Håper på et svar eller to. På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg er egentlig veldig fornøyd med spilleren til nå. Men har kun testet den mot projektor til nå med hdmi, og digital koaks på lyd mot forsterker.

Spilleren er rimelig liten og er pen utseendemessig. Fjernkontrollen er standard pioneer, ergo er den ikke mye å skryte av men det er kanskje ikke noe som er bedre på andre merker!?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering her..

Fikk lånt meg en SonyEricsson P910i og installerte Irremote fra psiloc.com på denne.

Ved å bruke en fil, og oppskrift, funnet på pioneerfaq.info klarte jeg å få spilleren sonefri uten å betale noe som helst:-D

Faktisk litt morro til slutt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •