DVD feil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: DVD feil

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD feil

Hei

Jeg har en LG RZ32LX2 og en DVD opptaker JVC DRMH300SE som er connected via HDMI til HDMI.

Når jeg legger en DVD plate i for afspilling for jeg feil med at HDCP. Noget med kopiering er mulig.....skjønner ikke hvorfor. For ikke avspilt DVD...der vises ikke noget på skjermen. Hvis jeg trekker HDMI stik ut og setter i igjen...så vises bilde....??

Kan nogle hjelpe?

mvh jesper

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er vel et av de etter hvert "klassiske" problemer rundt HDMI og HDCP, og komunikasjonen som kreves i forbindelse med den. Det er ikke all hardware som har slike løsninger er like kompatibel med hverandre ennå.

Av og til kan man komme rundt slike problemer med å velge riktig oppstart rekkefølge av komponentene, andre ganger er det nødvendig å oppgradere firmware eller noe av hardwaren for at denne "handshake" skal skje smertefritt.

Kjenner ikke de nevnte produktene, og kjenner ikke til om det finnes eventuelle firmware eller hardware oppdaderinger som løser disse problemene.

Generellt ville jeg prøvd å teste med oppstart rekkefølge først, så sett om det var mulig å oppdatere firmwaren i DVD opptakeren. Det er imiddlertid lurt å først kontakte de du kjøpte utstyret av, og se hva de anbefaler som mulig løsning, og f.eks lar de ta på seg ansvaret rundt eventuelle oppgraderinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •