Philips DVD963SSA som "RGB to S-Video Converter"?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips DVD963SSA som "RGB to S-Video Converter"?

Har vedlagt en enkel skisse som viser oppkoblingen. Min paraboltuner har ikke S-video OUT, men ønsker ikke å bruke kompositt. Tuneren har derimot SCART RGB. DVD-spilleren har Component out, Scart RGB out og s-video out. En av Scart'ene er merket AUX.

Manualen til DVD-spilleren er ikke særlig utfyllende på om man kan bruke DVD-spilleren som en konverteringskilde for videosignaler.

Enkelt spørsmål: Kan Philips DVD963SA benyttes som en "RGB to S-Video Converter", eller "RGB to Component Converter"? Noen som har erfaringer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget interessant Tiger.. Jeg har også samme kombinasjonen Tror faktisk det er muligheter for at dette kan gå.. Om ikke annet bruke en scart/S-Video på Scart ut..... Må testes

Edit: Det vil selvsagt ikke virke med en overgang da Tuneren ikke støtter S-Video....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Ak.

Planen er å benytte en fullkoblet SCART mellom RGB out på tuneren til DVD-spilleren. Håper DVD-spilleren klarer å konvertere internt til enten s-video, eller komponent...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nesten sikker på at dette ikke vil virke. Den beste muligheten er om Philips'en har RGB gjennomsløyfing mellom de to scarten'ene. Da kan du kjøre RGB signal fra parabolen inn på dvd'en og så ta ut et RGB signal både for parabol og dvd på samme kabel

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idéen fikk jeg fra TV'en min. Den kan konvertere ulike signaler koblet opp mot 2 av Scart'ene til den 3 Scarten. F.eks. Scart RGB til S-video. Prøvde dette på et opptak til DVD-kamera og det funka fint.

Får teste Philipsen i kveld, men det ser jo ikke akkurat lovende ut siden ingen p.t. har sagt: "Jo, det vil fungere..."

EDIT 22.12.03 @23:00: Fikk ikke dette til å fungere :cry: Liker godt X1, men jeg vil ha Panasonic 500 MED SCART :twisted:

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjør nettopp dette, bare med en Philips DVD opptaker. Den har RGB inn på en scart. Spilleren konverterer dette signalet til S-video og kompositt. Konvertering er meget bra også.
    Denne spilleren får du for litt over 3000, og da får du en bra tvtuner og dvd opptaker på kjøpet :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE dirtyboy

Takk for tipset, og det forundrer meg ikke da du har en "opptaker". Jeg er imidlertid allergisk mot DVD-plater (hvor er plata, riper i plata, finne plata, åpne skuffa, lukke skuffa, hvor er plata, riper i plate...) og vil helst ha mine opptak på HDD.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT 22.12.03 @23:00: Fikk ikke dette til å fungere