Trenger jeg DVD-spiller som oppskalerer til 720p? (BenQ 8720-relatert) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Første tanken jeg nå har gjort meg opp er at PE8720 IKKE støtter interlaced signal over HDMI inngangen....dette var ikke bra i det hele tatt....

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Poenget med interlaced over HDMI er jo at du da har et 100% perfekt digitalt signal inn til projektoren som den da kan prosessere... Kjører du progressivt inn får du jo ikke benyttet projektoren de-interlacing, og Faroudjaen som står i BenQ 8720 er de ikke mye annet som tar på vanlig DVD...
    Hvilken DVD spiller anbefaller du til denne BenQ`en da?

Får kanskje muligheten til kjøpe en brukt Denon 3910...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er jo hvor viktig (les synlig forbedring) det er med interlaced - ville uansett i disse hd-dvd/blueray-tider ikke ha investert i en dyr dvd-spiller - kan godt hende at resultatet blir bra med en samsung/oppo eller liknende.

Kommer selv til å se hva som gir best bilde av 576p og 720p fra min Pana S97 - regner uansett med at jeg får enda bedre bilde enn med min nåværende BenQ 7700 (er egentlig veldig fornøyd med denne kombinasjonen etter at Denon 1920 og Samsung 850 ikke holdt på den prosjektoren, mens Samsungen var flott på min BenQ 7800) - gleder meg vilt å teste hd-dvd-spilleren på 8720

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    Første tanken jeg nå har gjort meg opp er at PE8720 IKKE støtter interlaced signal over HDMI inngangen....dette var ikke bra i det hele tatt....
    Hmm, det var ikke bra, nei. Jeg har aldri vært borti at 8720-en ikke støtter interlaced over HDMI. Kan det være et innstillingsproblem...?

Nå fikk jeg dårlig samvittighet for å ha anbefalt Pioneer-spilleren. Jeg skal søke litt på andre fora og se om jeg finner ut noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge bruksanvisningen: "is compatible with SDTV 480i, 480p, 576i abd HDTV 576p, 720p and 1080i formats....."

Ergo er det nok snakk om kildeproblemer med dvd-spiller eller reciever, eller kabler for den saks skyld?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    I følge bruksanvisningen: "is compatible with SDTV 480i, 480p, 576i abd HDTV 576p, 720p and 1080i formats....."

Ergo er det nok snakk om kildeproblemer med dvd-spiller eller reciever, eller kabler for den saks skyld?
    ja, den kompatibel med 576i, men IKKE over HDMI porten, som du ser i det du skriver at det står ingen ting om noen HDMI porten.

jeg kjører signalet rett fra dvd-spiller til pj via en Real HDMI-HDMI kabel, det funker helt fint når jeg setter DVD til 576p, men med en gang jeg bytter over til 576i så forsvinner bildet fra pj og jeg får opp (unsupported) på lerretet.

så etter en liten diskusjon med Gorm i en annen tråd, kom vi frem til at 576i er støttet via komponent-inngangen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, dumt av meg, burde ha skjønt det siden jeg leste den diskusjonen du henviser til - sorry.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du valgt riktig input-kilde? (Video vs. graphics)...og de subvalgene som finnes der.

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe for å rydde oppe litt her da? Hva gir best mulig bilde da? Interlaced over komponent eller Progressive over hdmi? Har bestillt meg 8720 jeg også. Og sitter på nippet til å bestille pioneeren (696). Etter som min gamle pioneer verken har komponent eller hdmi.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Har du valgt riktig input-kilde? (Video vs. graphics)...og de subvalgene som finnes der.
    ja, har prøvd det du viser til...

som sagt uten å røre pj så forsvinner bilde med en gang jeg bytter til 576i fra 576p og (unsupported) kommer opp på lerret. bilde er på plass med en gang jeg bytter tilbake.

missforstå meg rett her, bilde er fremdeles helt suverent, men planen min gikk litt i vasken.

uansett som Gorm sa en eller annen plass så vil et progressivt hdmi bilde gi bedre bilde enn interlaced komponent signal i fleste tilfeller, da det krever MYE av både dvd-spiller og kabel for å gi godt resultat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil Kiss DB600 være til denne BenQ 8720 være?
    Tenker på å skaffe meg en media boks som denne, og kjøre denne til det kommer nye dvd spillere ut.

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    hehe for å rydde oppe litt her da? Hva gir best mulig bilde da? Interlaced over komponent eller Progressive over hdmi? Har bestillt meg 8720 jeg også. Og sitter på nippet til å bestille pioneeren (696). Etter som min gamle pioneer verken har komponent eller hdmi.
    Hehe, du tenkte min tanke. Nå sitter jeg her med en H/K DVD25 som leverer et flott bilde over komponent (dyr Monster Video 3-kabel). Pioneer 696 er bestilt, men hva om interlaced over komponent gir et bedre bilde enn progressivt over HDMI. Da er hele hensikten borte. Jeg får vel bare teste når pakkene ankommer.

mons_ivar:
    Jeg må bare beklage for at jeg ikke visste om dette. Da hadde jeg selvfølgelig ikke anbefalt spilleren. Godt å høre at du ble fornøyd med bildet i allfall. Skal du kjøre progressivt eller

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye snakk om interlace overføring via HDMI i det siste. Men jeg ser ikke helt hvordan dette er optimalt?
    Det er tross alt kun video materiale som lagres med interlace på dvd plater. Spillefilmer blir lagret i 24p rett på DVD platene, og dette er jo et av hovedpoengene med en ekte progressiv DVD spiller.
    Om du henter interlace signal fra en DVD med film (24p) kilde, så blir interlacen generert i dvd spilleren via pullup.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke noe bilde fra min Oppo (DVI>HDMI) igår den lille tiden jeg hadde tid å teste. Får nok bedre tid idag. Testet med component kabelen som fulgte med prosjektoren og det gikk greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du må oppskalere til 720p fra DVD, og ikke vil spa ut mye gryn i påvente av HD, så er jo OPPO en bra performance/pris trade-off. Den har jo den berømte Faroudja prosessoren og leverer suverene bilder på HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fjernet av meg selv:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet de 2 postene da bildet ble mye finere etter noen innstilinger... men kan fortsatt se noen svarte striper når jeg står nærme skjermen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å skaffe meg en Media spiller alla Kiss/Oppo eller annen "billige" dvd spiller med HDMI, men det er vel like greit å skaffe seg en Xbox360
    Til dem nyere DVD spillerene kommer. tror jeg kjøper den nye Xbox`en senere anyway(har Xbox 1 nå).

Var ikke det beste bilde da?

[QUOTE=magfa]med xbox360
    [IMG][/IMG]

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    360 er en flott spillmaskin mot PJ, bare husk på at den ikke har HDMI ut, og neppe kan måle seg bildemessig som DVD spiller med standalones som feks OPPO.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •