Ny CD-spiller til 11 000,- - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 93 av 93
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Mulig det har dukket opp enda en kandidat i Cary DVD8.
    Ankom Lyric hifi i dag,og jeg er den første i Norge som har den til test.
    Den koster 12000kr,og den er utstyrt med bla DVD,HDMI(1080i),SACD.HDCD,CD og DVD-Audio.Den blir også gjort sonefri gratis av Lyric.
    Tror ikke den vil være i samme klasse som BlueNote Koala DVD spiller(19900kr),men Cary er kjent for å lage super high-end cd spillere til (normale) priser,så jeg regner vel med at denne vil være betydlig bedre enn Denon 3930 i stereo,mens Denon 3930 vil være bedre bildeformidler.
    Kommer til å teste den mot Cayin CD-17A i stereo og mot Pioneer DV696 på bilde.En ting er allerede sikkert,og det er at den er svært lekker og solid.Min vurdering kommer i denne tråden etter helgen.

Torsdag og fredag fikk jeg noen timer fri fra familien og fikk testet nye
    Cary DVD8 mot Cayin Tube CDT-17A.
    Etter testen satt jeg igjen med intrykket av at begge spillerene innfrir stort,men forskjellen fra en oppgradert 15000kr cd spiller og en 12000kr DVD spiller var alikevel så stor at jeg lot meg ikke friste av den mellomdyre multispilleren.
    Klangbalansen på begge spillerene var svært lik,og Cary DVD8 musikalske egenskaper fikk meg ofte til å glemme at den ikke var i nærheten til å gi instrumentene like stort rom som Cayin spilleren.En gang begynte jeg å lure på hva jeg holder på med,mens jeg lot meg forføre av Cary sin spilleglede.Satan så hærlig denne multispilleren låter tenkte jeg,men da jeg senere svitsjet over til min Cayin cd spiller,smilte jeg lettet ut igjen,og ga min CDT-17A et imponerende nikk.
    Cary DVD8 har et meget godt bilde gjennom HDMI,den har en super enkel meny,som kan få en idiot til å føle seg som et geni,Den spiller SACD og DVD-Audio,pluss alt annet.Som cd spiller gnistrer den og får mine tidligere Pioneer 868 og Denon 3910 til å låte umusikalske og kjedelige.
    Anbefales sterkt til den stereofile som ønskar alt i en spiller.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD spilleren har avgått ved døden kjære ! Kjøb dig en Sonos Zoneplayer og eventuelt en god dac. Spiller som en Mark Levinson og du kalder alle dine sange opp på ingen tid.
    Hifisentralen - Shootout: VRDS-NEO vs. Apple Airport

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Koala Tuben på plass?
    Håper du kan deler din lytteopplevelse med oss så fort som mulig.
    Kjøpte en Pioneer DV969 som plaster på såret til jeg får bestilt meg BlueNote Tube Koala DVD spilleren.(kommer i butikken des/jan).

Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Jeg bestilte faktisk en Bluenote Koala tube oppgradert med Golden Dragon rør i dag!

Håper jeg får den føre helgen, men må nok antagligvis smøre meg med tålmodighet å vente til uka før den dukker opp....

Fikk den til en bra pris, ring til PM audio og hør etter tilbud.. Skikkelig ålrighte folk, akkurat som jeg erfarte sistgang jeg handlet hos dem!

Jeg har selvfølgelig avtalt at det er forbehold om at jeg liker lyden på den, ellerså kunne jeg sende den tilbake bare jeg dekka fraktkostnadene frem og tilbake, dette er service !!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Koala tuben er på plass ja!
    Røra burde vel snart være ferdig innspilt ol.
    Har ikke fått så veldig god tid til å lytte til den enda, men har da fått inn en time her og der!

Første inntrykket (i forhold til Denon 2910 som eneste sammenligning) er at det ble endel mer detaljer igjenom hele spektret, holografien inne på mitt lille lytterom fikk seg også et løft! Lyder henger "mer i lufta" og f.eks applaus på live cd´er kommer som en mild brus igjenom luften (ikke klaPP klaPP fra høytalerne som det ofte gjør spesielt med transistor oppsett).

Lydkvaliteten virker alt i alt veldig bra...

Det "negative" med spillern er vel helt klart fjernkontrollen, den er rett og slett en katastrofe, ikke vansklig å se at denne ikke har fått samme oppmerksomheten som spillern under utviklingen

Det som også var litt rart var at jeg plutslig fikk en forferdelig støy fra høytalerne! Det viste seg at cdspillern begynte å prøve å lese et spor på cd´en som inneholdt en konsert video ment for PC, syns det var både litt rart og dårlig av de...

De som venter at denne spillern revlosjonerer lyden i anlegget sitt må nok tenke omigjen.. Klart at en god signalkilde er godt for lyden på alle måter, men er helt sikkert ingen revlosjon i forhold til Denonen syns jeg, overgangen fra Electrocompaniet til Ming-Da rør var en mye større forbedring for å si det slik..

PS! Disse inntrykka er fra det selgern kaller et uinnspilt produkt, jeg har heller ikke hatt mye tid så må kalles førsteinntrykk!

Mvh
    Kai

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi Oi Oi!!

Nå har virkligelig spillern falt på plass her ja!

Har vært litt små missfornøyd (missforstå meg rett) med lyden faktisk, dette har dog vært på innspillinger som har en rocka tone og kanskje ikke av høyeste kvalitet. Her merket jeg at stemmer fort kunne bli litt "kjedlige", dette er nok rett og slett forvregning som ble borte vil jeg tro...

I går og i dag har jeg testet med GODE innspillinger av Nora Jones og Diana Krall, fytti satan! Her åpnet det seg en helt ny verden!
    Lyder jeg aldri har hørt før kom frem, selv "ulydene" fra bruken av instrumentene kom klart frem sammen med musikken. Denne spiller SKIKKELIG musikk!! Jeg har liksom aldri klart å høre lenge på Diana Krall før, har liksom blitt litt kjedlig midtveis i plata, men det var FØR! Nå kunne jeg bare ligge rett ut i et mørkt rom å høre (nyte) hele plata fra start til stopp! Fantastisk!
    Gåsehud og rockefoten kjempet omhverandre, herlig!

Musikken har fått en helt annen bredde og spekter av detaljer! Klipschene er fløyelsmyke! Det bare strømmer ut vellyd her i gården!

Vet at musikkens kvalitet fort kan påvirkes av dagsformen, men i dag var jeg absolutt ikke i den formen jeg vanligvis ville testet et anlegg i. Var skikkelig sliten og amper da jeg satt meg foran stereoanlegget, måtte bare se om det hjalp...og OM det gjorde! Vakkert!

Vil råde alle som er på utkikk etter en ny spiller å ta en nærmere titt på denne!
    Om den versjonen uten rør er i nærheten av tube versjonen når det kommer til lydkvalitet må det rett og slett være et røverkjøp!

Har i dag ikke noen særlig kvalitet på signalveien heller, dette skal jeg antaglivis få testet ut mer av snart!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med BM (desverre) men de fleste jeg har vært borti har lovprist de. Kanskje greit å holde seg til det trygge da?
    Sikkert ett veldig bra tilskudd til anlegget uansett:-D
    Sjekka følsomheta på RF5... 99dB?
    Helt vilt..
    Kan tenke meg til en masse godlyd:-)
    Kjenner meg i stor grad i dine erfaringer med rør.
    Har gjenoppdaget Dadafon-Visitors..
    Flott nattplate:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker du noe av at det er en cd spiller med rør,eller virker den svært nøytral uten noe spesiell varm mellomtone?Har du testet den med Metallica eller lignende rocka musik?Er spent på om den klarer å levere et godt driv og trøkk uten å rote for mye på hard rock.Hvordan låter vokaler og akustisk musik?
    Mange spørsmål,men som du vet,venter jeg på BlueNote Koala Tube DVD spilleren som kommer rundt juletider.

Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Oi Oi Oi!!

Nå har virkligelig spillern falt på plass her ja!

Har vært litt små missfornøyd (missforstå meg rett) med lyden faktisk, dette har dog vært på innspillinger som har en rocka tone og kanskje ikke av høyeste kvalitet. Her merket jeg at stemmer fort kunne bli litt "kjedlige", dette er nok rett og slett forvregning som ble borte vil jeg tro...

I går og i dag har jeg testet med GODE innspillinger av Nora Jones og Diana Krall, fytti satan! Her åpnet det seg en helt ny verden!
    Lyder jeg aldri har hørt før kom frem, selv "ulydene" fra bruken av instrumentene kom klart frem sammen med musikken. Denne spiller SKIKKELIG musikk!! Jeg har liksom aldri klart å høre lenge på Diana Krall før, har liksom blitt litt kjedlig midtveis i plata, men det var FØR! Nå kunne jeg bare ligge rett ut i et mørkt rom å høre (nyte) hele plata fra start til stopp! Fantastisk!
    Gåsehud og rockefoten kjempet omhverandre, herlig!

Musikken har fått en helt annen bredde og spekter av detaljer! Klipschene er fløyelsmyke! Det bare strømmer ut vellyd her i gården!

Vet at musikkens kvalitet fort kan påvirkes av dagsformen, men i dag var jeg absolutt ikke i den formen jeg vanligvis ville testet et anlegg i. Var skikkelig sliten og amper da jeg satt meg foran stereoanlegget, måtte bare se om det hjalp...og OM det gjorde! Vakkert!

Vil råde alle som er på utkikk etter en ny spiller å ta en nærmere titt på denne!
    Om den versjonen uten rør er i nærheten av tube versjonen når det kommer til lydkvalitet må det rett og slett være et røverkjøp!

Har i dag ikke noen særlig kvalitet på signalveien heller, dette skal jeg antaglivis få testet ut mer av snart!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det ikke lite for seg å kjøpe en CD spiller av rør, når man ikke har rørforsterker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok ikke du skal være redd for at denne spilleren roter det til på f.eks Metallica, spiller selv Metallice med denne spilleren og med rørforsterker uten problemer..

Jeg syns at denne spilleren alt i alt låter MEGET bra, var helt i "sjokk" etter testrunden i går faktisk! Eneste abere må vel være at den er nådeløs mot dårlige innspillinger! En dårlig innspilling høres faktisk fort bedre ut på Denon 2910, men dette er jo pga forvregning som "pynter" på lydbilde...

Bomholt : Det har absolutt ingenting og si!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det en liten meridian 588 sendt avgårde fra oslo til Bergen

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Da var det en liten meridian 588 sendt avgårde fra oslo til Bergen
    Ikke jeg som har hatt dårlig innflytelse?ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ikke jeg som har hatt dårlig innflytelse?ops:
    Nei da, har vært i kontakt med han før, men så trodde jeg den ble solgt, så bare så bort fra den. Men når jeg så at den var kommet ut, 3000,- mindre, slo jeg til. Håper det ikke var et dårlig kjøp da..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Nei da, har vært i kontakt med han før, men så trodde jeg den ble solgt, så bare så bort fra den. Men når jeg så at den var kommet ut, 3000,- mindre, slo jeg til. Håper det ikke var et dårlig kjøp da..
    Akai...
    Tror ikke det er noe dårlig produkt, for er det en ting Meridian kan så er det digital-mediet...

Men, er jo mye som må stemmer for at det skal bli bra...
    Synergien melom komponentene feks, men håper du blir fornøyd med den:-)

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •