Ny CD-spiller til 11 000,- - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 93
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Om du ikke har handlet spiller enda anbefaler jeg glatt denne:

Hifisentralen - meridian 588

Bedre spiller til prisen får du sannsynligvis ikke!
    Jeg er i kontakt med selgeren bare så du vet det Men synes vekten er så pinglete. Det eneste jeg vet om merket, er at det er bra. Men vet ikke hvordan den låter. Hvis du forteller hvordan den låter, så skal jeg vurdere den hvis den passer slik jeg vil ha den. Det som er kult med den også er at den spiller av mp3 cd'er. Men er den verdt prisen altså?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg kun har hørt 508.24, hvor 588 er arvtageren etter denne. I følge alle tester og uttalelser rundt om i verden er 588 hakket bedre enn 508.24. Meridian er jo typisk engelsk - med tilsvarende lydsignatur. Slank og stram. Bør passe godt med Dynaudio.

Stikkord:
    - Ekstremt stram
    - Total kontroll i bassområdet
    - Holografisk
    - Noe avslepen diskant
    - God fokus i mellomtoneområdet
    - Meget korrekt over hele frekvensområdet.

Vekten sier lite, da hverken drivverk eller DAC-er veier stort. Skjermingen vet jeg lite om, men jeg hadde ingen problemer med 508.24.

Stusser litt på det du sier om mp3 - om dette er et mål er jeg usikker på hvorfor du sitter med et så fett anlegg

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Men synes vekten er så pinglete.

Herregud - skjerp deg....

Om den er verdt penga får være opp til deg.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Arcam cd192 cdspiller er ikke noe tungvekter den heller, men syns den spiller "ringer" rundt Denon AE2000 cd/SACD spillern som veier nærmere 2x vekta til samme pris .

Lydkvalitet kommer ikke altid på kilo/pris.

Arcamen veier vel 6,5kg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Herregud - skjerp deg....

Om den er verdt penga får være opp til deg.
    he he, jo da, men er vant til at gode ting det veier Men hvis den er verdt prisen, så hvorfor ikke gå for den? Ville DERE gått for den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at jeg kun har hørt 508.24, hvor 588 er arvtageren etter denne. I følge alle tester og uttalelser rundt om i verden er 588 hakket bedre enn 508.24. Meridian er jo typisk engelsk - med tilsvarende lydsignatur. Slank og stram. Bør passe godt med Dynaudio.

Stikkord:
    - Ekstremt stram
    - Total kontroll i bassområdet
    - Holografisk
    - Noe avslepen diskant
    - God fokus i mellomtoneområdet
    - Meget korrekt over hele frekvensområdet.

Vekten sier lite, da hverken drivverk eller DAC-er veier stort. Skjermingen vet jeg lite om, men jeg hadde ingen problemer med 508.24.

Stusser litt på det du sier om mp3 - om dette er et mål er jeg usikker på hvorfor du sitter med et så fett anlegg
    hehe, virker veldig lovende, og det ser ut som den passer veldig godt til meg. Så du ville ha gått for den?

Det med mp3 er bare at hvis du skal ha kompiser på besøk, så er det greit å slippe å skifte CD hvert 15 min, skjønner? Er ikke fordi jeg kun spiller mp3

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at du bør høre den selv før du evt. kjøper den. Det kan jo være den ikke passer i ditt oppsett, selv om den passer andre steder.

Jeg vil ikke anbefale den, men jeg mener den er meget bra. Om du kjøper den og den ikke spiller bra vil jeg ikke ha skylda for det

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at du bør høre den selv før du evt. kjøper den. Det kan jo være den ikke passer i ditt oppsett, selv om den passer andre steder.

Jeg vil ikke anbefale den, men jeg mener den er meget bra. Om du kjøper den og den ikke spiller bra vil jeg ikke ha skylda for det
    Vil du anbefale ML Vantage?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kjenner ikke jeg til Meridian, men er den typisk engelsk (slank og stram) stusser jeg på om den passer høyttalerne dine. Men du skal gjerne selge høyttalerne?
    Til Dynaudio ville jeg kjøpt en spiller med varme og fylde. Tror Electromcompaniet er en veldig bra kanditat, men jeg ville også ha sjekket ut Thule sine nye DVD spillere. Det er selvfølgelig vanskelig å si før man har prøvd. Fordelen med EC og Thule er at du kan låne de med deg hjem først.
    THULE Spirit DVA150 Digit II DVD-spiller

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Vil du anbefale ML Vantage?
    Ja, om enkelte kriterier er til stede. Jeg ville ikke anbefalt elektrostater til en som hadde mye reflekterende flater i rommet.

Det er forskjell på å anbefale høyttalere og spillere. Dette vet til og med du...

Høyttalere er som regel en større oppgradering hvor man matche med elektronikk i etterkant. Å anbefale en spiller rett inn i et oppsett er lotto så lenge en ikke kjenner både rom og oppsett forøvrig. Men jeg kan anbefale utstyr på generelt grunnlag - ut i fra mine preferanser, men jeg vil ikke påstå at vedkommende blir 100 % fornøyd. Derfor med alle mulige forbehold. De generelle kvalitetene på spilleren er derimot meget bra, og spiller det dårlig eller kjedelig med denne spilleren kan det være andre flaskehalser i oppsettet.

Steike som du spør da Hr. Alshus

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det skjønner jeg godt. Er enten denne jeg går for, eller vente litt til med å se hva som skjer med den EC-spilleren jeg holder på å forhandle med. prøver å få den ned i 11 000,- Er til rep. og de derre reperatørene bruker så sinnsykt lang tid...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå kjenner ikke jeg til Meridian, men er den typisk engelsk (slank og stram) stusser jeg på om den passer høyttalerne dine. Men du skal gjerne selge høyttalerne?
    Til Dynaudio ville jeg kjøpt en spiller med varme og fylde. Tror Electromcompaniet er en veldig bra kanditat, men jeg ville også ha sjekket ut Thule sine nye DVD spillere. Det er selvfølgelig vanskelig å si før man har prøvd. Fordelen med EC og Thule er at du kan låne de med deg hjem først.
    THULE Spirit DVA150 Digit II DVD-spiller

har vel egentlig bestemt meg for å beholde de, hvis ikke det er noen som plutselig vil kjøpe de og det ligger noen 703 tilsalgs ute på markedet Annonsen min ligger ute hele tiden, så det skal jo gå greit Vil helst ikke kjøpe en dvd-spiller, vil helst kjøpe CD-spiller siden anlegget mitt er et dedikert musikk-anlegg... skjønner?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule sine DVD spillere er først og fremst CD spillere. Men skal ikke mase mer om det. EC tror jeg uansett er en veldig godt alternativ, ikke minst når du har en forsterker av EC fra før.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD spiller

Hva med Creek evo til underkant av 7000. får bra omtaler, bla i siste hjemmekino.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/12122
    Vil tro at den er over 5 år gammel.. Men oppgradet med Lc-Clock i år..
    Virker som ett godt kjøp.. eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Jeg så denne: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/12122
    Vil tro at den er over 5 år gammel.. Men oppgradet med Lc-Clock i år..
    Virker som ett godt kjøp.. eller?
    jo da, sikkert bra den. men skal faktisk se LITT bra ut også da
    synes holfi er direkte stygge men hver sin smak

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne tenkt meg Holfi på hytta, som jeg ikke har. Men lyden er det lite å si på, har riktignok kun hørt en Holfi spiller, men lyden var verdt sin vekt i gull etter min mening. Synd designet ikke tilfaller meg, heller. Den er sikkert knall fin, for de som faller for den:wink:

...og i prisklassen Holfi ligger i, er det også mye annet interessant.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holfi sine CD-spillere får ikke så god omtale.

Det er forsterkerne deres som er BRA. Dritgode, faktisk, men undervurderte her i Norge.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ny rega spiller til 8k. Apollo CD Player
    de skal lage glimrende kilder, og har drivverk en dimensjon over de fleste.
    spiller mp3.

"Rega Apollo
    Rega Apollo løfter lydopplevelsen til nye høyder...ja det låter kanskje litt søkt, men Rega spilleren er i hvert fall den som imponerer oss mest i forhold til pris denne gangen! Prisen på knappe 8.000 kroner gjør den interessant for de som er ute etter påkostet CD-lyd uten å vrenge lommeboka. Her får man litt sjel og identitet med på kjøpet, med stilig toppmating og et noe uvanlig utseende. Lyden er også alt annet enn anonym – stor, varm og musikalsk, ispedd en solid mengde engasjement. Hvis du er ute etter en ny CD-spiller under ti tusen kroner, bør Rega Apollo stå høyt på listen over kandidater. Her får du mye lydmessig valuta for pengene."

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av einis
    ny rega spiller til 8k. Apollo CD Player
    de skal lage glimrende kilder, og har drivverk en dimensjon over de fleste.
    spiller mp3.

"Rega Apollo
    Rega Apollo løfter lydopplevelsen til nye høyder...ja det låter kanskje litt søkt, men Rega spilleren er i hvert fall den som imponerer oss mest i forhold til pris denne gangen! Prisen på knappe 8.000 kroner gjør den interessant for de som er ute etter påkostet CD-lyd uten å vrenge lommeboka. Her får man litt sjel og identitet med på kjøpet, med stilig toppmating og et noe uvanlig utseende. Lyden er også alt annet enn anonym – stor, varm og musikalsk, ispedd en solid mengde engasjement. Hvis du er ute etter en ny CD-spiller under ti tusen kroner, bør Rega Apollo stå høyt på listen over kandidater. Her får du mye lydmessig valuta for pengene."
    Virker veldig spennende. Men kan virkelig denne holde opp med spillere rundt 25 000-30 000? Tenker da på EMC-1 (UP), Meridian 588.....

Virker jo litt for godt til å være sant.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •