Ny CD-spiller til 11 000,- - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 93
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    bytt til focus220 istedenfor å skifte elektronikk hele tiden da tror jeg du vil få en større gevinst

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, de 11 000 har jeg ikke, og jeg klarer ikke å få solgt mine.
    ønsker å få solgt mine å oppgradere til større dynaudio, eventuelt contour stativ-høyttaler. skjønner?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt kan vel selges når prisen er riktig.

hvor mange tusen har gått bort ved skifte av elektronikk?

ifølge en dynaudio dude på sentralen er SE serien vanskelige på elektronikk og litt sær på klangen. han likte normalversjonen bedre.
    focus skal være lette å integrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    alt kan vel selges når prisen er riktig.

hvor mange tusen har gått bort ved skifte av elektronikk?

ifølge en dynaudio dude på sentralen er SE serien vanskelige på elektronikk og litt sær på klangen. han likte normalversjonen bedre.
    focus skal være lette å integrere.
    faktisk så har jeg tjent en del på å kjøpe/selge elektronikk, så det er ikke no stress SE-serien sammen med EC = kjærleik hvis du skjønner Utrolig bra match. Kanskje ikke det mest voldsomme, eller det klareste osv, men en fin blanding av alle mulige faktorer som spiller inn, som gjør at det er mulig å høre gjennom ALLE CD'ene dine, ikke bare de med bra innspilling..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok
    men jeg vil STERKT anbefale deg å bytte høyttalerkabel!
    har hatt desse selv på mine dynaudio og prøvd de på flere andre sett høyttalere og elektronikk. de låt like livløst og uengasjerende hver gang. : /

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ok
    men jeg vil STERKT anbefale deg å bytte høyttalerkabel!
    har hatt desse selv på mine dynaudio og prøvd de på flere andre sett høyttalere og elektronikk. de låt like livløst og uengasjerende hver gang. : /
    vet, sitter å vurderer å skifte til viablue. Veldig lyst på renaissance audio, men et sted går grensen (Låner et par RA-kabler nå, rca )
    har lånt HT-kabler fra samme merke, men til prisen er de ikke verdt, men har ikke testet så mange høyttaler-kabler heller da... Noen gode råd til en pris en 16-åring kan leve med?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tykke kabler hos Biltema :-D
    Dersom den nye forsterkeren din er fullbalansert, bør CD spilleren din også være det. Holder ikke at den bare xlr utganger, som f.eks en del kinesiske produkter har. Thule forsterkeren, som du solgte til med, låter klart best balansert. En billig og bra fullbalansert CD spiller er Jungson Moon Harbour. Dvs. , den er billig hvis du importerer den den selv.
    Er du ute etter varm lyd, kan jo også en DVD/CD spiller fra Thule være aktuell. De kommer snart med nye som har HDMI og oppskalering.
    Tror nok den litt skarpe diskanten du har hatt, skyldes først og fremst høyttalerne dine. Thule er egentlig litt tilbakelent i toppen. Men det er bra å høre at det har kommet seg med EC forsterkeren.
    Akustikk og demping er også viktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Tykke kabler hos Biltema :-D
    Dersom den nye forsterkeren din er fullbalansert, bør CD spilleren din også være det. Holder ikke at den bare xlr utganger, som f.eks en del kinesiske produkter har. Thule forsterkeren, som du solgte til med, låter klart best balansert. En billig og bra fullbalansert CD spiller er Jungson Moon Harbour. Dvs. , den er billig hvis du importerer den den selv.
    Er du ute etter varm lyd, kan jo også en DVD/CD spiller fra Thule være aktuell. De kommer snart med nye som har HDMI og oppskalering.
    Tror nok den litt skarpe diskanten du har hatt, skyldes først og fremst høyttalerne dine. Thule er egentlig litt tilbakelent i toppen. Men det er bra å høre at det har kommet seg med EC forsterkeren.
    Akustikk og demping er også viktig.
    Jeg er dessverre(ikek skyt meg ), en som hører forskjell på kabler, så vil gjerne ha noe som er skikkelig hvis du skjønner. EC var MYE bedre enn det thule var, og nå bruker jeg bare EC forsterker sammen med en 15 år gammel Technics spiller. EC skal vel være fullbalansert hvis jeg husker å ha lest på hjemmesiden til EC.

Har tenkt å prøve akkustikk når jeg får en CD-spiller som låter bra, for da blir det bare MYE bedre med akkustikk hvsi du skjønner

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Black Magic kablene er veldig gode. Men også veldig dyre, finnes andre oppgraderinger som gjør større forskjeller som er mer prisverd. Men vil du ha noe av det bedre.. så er BM saker . Tror det er 1mnd returrett på dem og.
    www.pmaudio.no

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tykk biltema er faktisk skikkelig. EKKJ iallefall, gruser flatline gold! mulig bare elfa selger de nå.....
    vil man en klasse opp får man f.eks audio magic wonder, 6mm2 solid core med teflon. rundt 100kr metern. burde holde til de fleste anlegg.

men...nok avsporing.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norpimp
    Jeg er dessverre(ikek skyt meg ), en som hører forskjell på kabler, så vil gjerne ha noe som er skikkelig hvis du skjønner. EC var MYE bedre enn det thule var, og nå bruker jeg bare EC forsterker sammen med en 15 år gammel Technics spiller. EC skal vel være fullbalansert hvis jeg husker å ha lest på hjemmesiden til EC.

Har tenkt å prøve akkustikk når jeg får en CD-spiller som låter bra, for da blir det bare MYE bedre med akkustikk hvsi du skjønner
    Det var derfor jeg sa tykke Biltema kabler, 4kvmm. Pris og kvalitet henger ikke sammen når det gjelder kabler. Enda bedre forslag er EKKJ kabler (6kvmm). Massivt kobber er det som leder best. Men nå vil jeg ikke starte kabeldebatt.

Personlig mener jeg det er feil ende å begynne i. Å gjøre noe med akustikken, har langt større innvirkning på lyden enn skifte av kabler. Legger med en link til hifisentralen hvor vi prøver å få til et gruppekjøp av Furutech room tuning panel, i tilfellet det er av interesse. Det er et veldig spennende produkt som både diffuserer og absorberer. Pm Audio selger de i Norge.
    http://hifisentralen.no/
    Direkte link fungerer ikke. Se under forum og under Akustikk, rom og plassering.
    http://www.furutech.com/produ_1.asp?...Cache=82624.33

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Black Magic kablene er veldig gode. Men også veldig dyre, finnes andre oppgraderinger som gjør større forskjeller som er mer prisverd. Men vil du ha noe av det bedre.. så er BM saker . Tror det er 1mnd returrett på dem og.
    www.pmaudio.no
    Stemmer, det er 3mnd prøvetid på dem - dem anbefaler det også på pmaudio. Greit hvis du dem ikke falt i smak eller om du ikke synes dem var verdt prisen.

Jeg har dem selv, og dem låter utrolig bra! Null støy, fullstendig åpen og dønn nøytral. Hos meg ga dette et voldsomt løft i stereo fra sa15 Verdt et forsøk om ikke annet. PmAudio betlaer frakten tilbake i så tilfelle.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Stemmer, det er 3mnd prøvetid på dem - dem anbefaler det også på pmaudio. Greit hvis du dem ikke falt i smak eller om du ikke synes dem var verdt prisen.

Jeg har dem selv, og dem låter utrolig bra! Null støy, fullstendig åpen og dønn nøytral. Hos meg ga dette et voldsomt løft i stereo fra sa15 Verdt et forsøk om ikke annet. PmAudio betlaer frakten tilbake i så tilfelle.
    Har tenkt på de, men de er så sinnsykt dyre, så må vente litt med å bruke såpass mye cash på kabler...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sakser noen innlegg angående EKKJ kabler:

"En ting du kan prøve, som ikke koster stort, er å kjøpe Ekkj kabel fra Elfa og prøve denne som høyttalerkabel. Jeg opplevde stor forbedring for noen år siden da jeg byttet fra Nordost flatline til denne.
    Fikk varmere og fastere lyd, og et skikkelig hakeslepp!
    Det føltes som om forsterkeren endelig klarte å levere varene uskadet til høyttalerne.
    Uten at jeg kjenner dine Nordost-kabler, tør jeg nesten love deg mer ørevennlig lyd samt bedre bassfundament."

"Har prøvde EKKJ kabelen nå og må innrømme at dette var overraskende. Trodde ikke at det var så mye bedre som det viste seg og være. Stivere kabel skal man kanskje lete lenge etter men hva gjør vel det."

"EKKJ spiller definitivt bedre enn stort sett alt av hifi-ormer uansett prisklasse, det har vi prøvd. Hvorfor?Ganske enkelt fordi forsterkeren gis bedre arbeidsbetingelser via 2,5kv massiv kobber(x4) enn via div. tvinna/fletta flerledere.

2,5kv ledere er imidlertid ikke optimalt i denne sammenheng, skal forsterkeriet virkelig våkne til liv bør lederne (til bass) være min. 6kv evt. flere x6 (fra el-installatør) ettersom tykkere er vanskelig å oppdrive. (sjekk m. Infinete Resolution-Robert Blindheim)

Bare synd høyttalerkonstruktører ikke er klar over dette, delefiltre og internkabling er en bremsekloss."

Gode kabler trenger ikke å koste

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helst sant! Handler dog mer om matching og det å prøve seg fram.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har bestemt deg for cdspiller enda så kommer EC med en ny serie nå, cdspilleren vil havne på 10-12k. De kommer antagligvis til å vise den frem på messa i lillestrøm til helgen..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Om du ikke har bestemt deg for cdspiller enda så kommer EC med en ny serie nå, cdspilleren vil havne på 10-12k. De kommer antagligvis til å vise den frem på messa i lillestrøm til helgen..
    Har sett på den, men synes den blir rett og slett for pinglete i forhold til andre spillere i samme prisklasse. Men herregud, verdt å sjekke ut

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet: If music really matters

Hehe, må si jeg synes det ser ut som en blanding av NAD og Cambridge

Blir spennende å høre åssen disse låter!

Edit: Er dog litt tragisk at dem slipper dvd spiller først nå. Blir også spennende å se åssen den vil klare seg lydmessig og bildemessog mot andre kandidater etc! Får håper tekniske specs på deres side er mangelfull, hvis ikke tror jeg dem ligger litt tynt an utstyrsmessig - blir dog spennende å hvordan produktene er når det kommer til ytelse likevel!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Electrocompaniets nye...

øhm... må visst lære meg å lese hele tråden før jeg kommenterer Her var jo det samme sagt tidligere - minst et par ganger

Hvis noen får hørt de noe produktene fra EC (Prelude) så tar jeg gjerne imot en pm

Er på utkikk etter både forsterker og cd-spiller, og utseende blir avgjørende hvis det lydmessig ikke er alt for stor forsjell i de alternativene jeg ender opp med. Og da er produkter fra samme produsent / serie selvfølgelig en fordel...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har handlet spiller enda anbefaler jeg glatt denne:

Hifisentralen - meridian 588

Bedre spiller til prisen får du sannsynligvis ikke!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •