Pioneer 490 eller oppo 971H eller hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 490 eller oppo 971H eller hva?

Hei. Jeg har søkt etter diverse tråder ettersom DVD spilleren min tok kvelden og jeg da heller har lyst til å kjøpe en ordentlig en. Kriteriene mine er som følger:

- Den må ha DivX og Xvid støtte.
    - mp3 støtte
    - hdmi
    - koste mellom 1- og 2k

Jeg har fått et godt tilbud på Pioneer 490'n, men ble litt redd da jeg ikke kunne lese noe sted at denne tar Xvid. I tillegg fikk jeg vite av en bruker på dete forumet at avspillingen på mp3 biten er en sørgelig affære. I tillegg til dette igjen var også fjernkontrollen stygg. At den er stygg er jeg enig i og knappene er av billig gummi (som alt annet omtrent...), men en stygg fjernkontroll kan jeg liksom leve med

Jeg har da i denne forbindelse begynt å titte meg litt rundt etter en erstatter. Jeg har kikket på oppo'en og sony DVP-NS75H

La oss ta oppo'en først. denne ser veldig bra ut , men den har ikke hdmi? Som erstatter har den jo DVI. Hvordan blir dette kvalitetsmessig, DVI-> HDMI? Alt er jo digitalt. Mister man noe informasjon på overgangen? Jeg har en HDMI kabel jeg ikke får pengene tilbake på også så det hadde jo vært fint å faktisk få brukt den.... Denne spiller DivX, men jeg ser ikke at den støtter Xvid. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? I tillegg får den også pepper for musikkavspilling.. Men når jeg hører på vanlig CD'er eller mp3 så er vel ikke dette noe jeg berøres noe særlig av? Dette gjelder vel mer SACD etc?

Sony DVP NS75H. På sony sine sider finner jeg verken DivX eller Xvid støtte. Ellers virker denne spilleren egentlig som en veldig ålræit spiller. Denne har HDMI, noe pioneeren også har.

Jeg befinner meg litt i en jungel der jeg føler jeg ikke kan få alt jeg vil ha... DVD spilleren jeg hadde svelget ALT av formater, men hadde ikke noen digital utgang. Desutten ble den jo ødelagt etter en mnd uansett så det var ikke noe å satse på. Dette var en SCOTT spiller som vi kjøpte da vi skulle ha noe billig noe mens vi ventet på HD og BR, men nå har jeg som sagt bestemt meg for å kjøpe en ordentlig en...

..hjelp...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv OPPO og må si meg svært fornøyd.

Her står det at den tar Xvid: http://www.extremephono.com/Oppo_DV971.htm

Når det gjelder overgangen HDMI til DVI så er denne helt tapsfri ja. Eneste foeskjellen kort fortalt, er at HDMI kan overføre audio i tillegg. De fleste kjører jo allikevel audio på egen digital coax/optisk til en receiver.

Slev benytter jeg et rimelig DVI-HDMI adapter av denne typen http://www.clasohlson.no/shop/store/...8%3A08%3A42+AM, og kjører via en rimelig 10m HDMI kabel til projektor. Bildet er mye bedre enn jeg trodde var mulig med vanlig PAL oppløste DVDer som utgangspunkt. OPPOen oppskalerer mesterlig takket være sin avansert Farudja teknologi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Oppo - særdeles bra spiller til en meget bra pris. Selv kjøpte jeg min brukt. Jeg kjører DVI - HDMI inn på min plasma og bildet er knallbra. Har kjørt vcd, svcd, dvd, xvid og divx - Farudja-chipen gjør en meget bra jobb. Jeg kjører 720p ut fra Oppo'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kunne jeg jo like godt ha brukt DVI og coax... Jeg får ikke pengene tilbake på HDMI kabelen, men jeg får jo bruk for denne når PS3'en kommer tenker jeg. Eller kanskje jeg skal legge den ut for salg på avtorget ( Nordost Wyrewizard HDMI ) Uheldigvis er jeg av typen som lar meg rive med og glemmer lommeboka... Aldri mer Hi-Fi center kjeden! Nå gjelder netthandel der man har tid til å sjekke litt forskjellig. Kabelkjøpet var av den forhastede typen der du skal ha kabel I DAG også og da forsvinner deler av fornuften... MEN, nok om det. Jeg synes oppo'en begynner å høres interessant ut. Hvordan er det å spille av musikk på denne? Dersom man har kriteriene jeg stiller ovenfor...? Altså ikke de hardeste Er det fin og oversiktlig browser når man skal bruke datadisker med mp3 eller xvid?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mikademius
    Hvordan er det å spille av musikk på denne? Dersom man har kriteriene jeg stiller ovenfor...? Altså ikke de hardeste Er det fin og oversiktlig browser når man skal bruke datadisker med mp3 eller xvid?
    Har ikke erfaring med den som ren musikkspiller.
    Har kun kjørt 5.1 lyd via diagital coax, og er veldig fornøyd med det.
    Oversiktlige menyer kan den vel ikke sies å ha. Det samme lille knotete displayet som alle andre spillere i klassen. OSD for konfigurering er derimot helt grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Har ikke erfaring med den som ren musikkspiller.
    Har kun kjørt 5.1 lyd via diagital coax, og er veldig fornøyd med det.
    Oversiktlige menyer kan den vel ikke sies å ha. Det samme lille knotete displayet som alle andre spillere i klassen. OSD for konfigurering er derimot helt grei.
    Takker for svar.
    Tenkte jeg skulle bruke digital coax selv. Om menyen er lesbar klarer jeg meg jo. Er vandt til menyer som kutter bokstaver og er helt bajas.. så det skal nok ikke så mye til for å tilfredsstille meg der

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkpå oppo, og du får masse svar!
    Jeg kan si såpass at du skal rimelig mye høyere i pris før en kommer i nærheten av hva denne leverer på den digitale utgangen.
    MEN! "digitalt" er stikkordet her ;-)
    På de analoge utgangene er resultatet sørglige greier, men gjør du som de fleste oppo eiere, så kjører du lyden via coax til en reciever eller extern dac, og bildet via DVI kabel til projektor!
    Jeg tror du vil få deg en aha opplevelse!

Hvordan menyen/brukervennligheten er ved avspilling av mp3 osv. aner jeg ikke!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt kjøres selvfølgelig digitalt
    har en pioneer 1016 klar og en philips cineos 32" LCD med DVI inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble OPPO'en installert over en Pioneer 1016 igår og til film fungerte det bra.
    Men da jeg skulle spille av musikk... For en tragedie. Det kan virke som om den sender strupa signaler til subben i stereo. Virker som om subben får seg et ballespark hver gang han skal gi på. Sanger som "Act a fool" og andre basshissige sanger på PB10 test CD'en min er en vits i forhold til en stakkar SCOTT dvd spiller til 1000 kroner mindre!! Jeg har ikke hatt tid til å sette den opp stort, men håper for guds skyld det er noen settings jeg har til gode. Hvis ikke er dette tidenes bomkjøp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet analogt fra Oppo'en til receiveren eller digitalt?
    Har du sjekket audio-settings i Oppo'en?

Jeg koblet kun Oppo'en digitalt da analogt ut fra denne enheten ikke akkurat anbefales

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Har du koblet analogt fra Oppo'en til receiveren eller digitalt?
    Har du sjekket audio-settings i Oppo'en?

Jeg koblet kun Oppo'en digitalt da analogt ut fra denne enheten ikke akkurat anbefales
    Den er koblet opp med Coax digitalt... Jeg har sjekket diverse i audiosettings, men det har ikke kommet noe godt ut av det ennå. Leste bruksanvisningen på senga for å sjekke om det var noe man måtte stille inn spesielt for stereo, men heller ikke noe hell der. Skal trykke litt på den i kveld, men jeg synes det ser mørkt ut. Sub'en får signaler, men det trykker ikke i nærheten av det det burde... Lurer da på om reciever kan reagere annerledes på denne Spilleren kontra forrige? Og om jeg kan stille inn mer her? For så forferdelige signaler kan da ikke en slik spiller levere? Det gjelder kun Audioo CD og data cd med mp3 musikk. Uansett har samme CD'ene spilt topp på forrige dvd spiller...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo

Jeg har Oppo spilleren. Bruker den mest til film, men har også testet den på musikk. Ved analog overføring er den SKIKKELIG dårlig. Ved digital overføring er det jo DACen i forsterkeren som gjør jobben. Driv-verket i Oppoen er relativt bra, noe som gjør at dersom du har en god musikalsk forsterker, så bør resultatet bli bra. Jeg bruker den i kombinasjon med Arcam AVR300 og da blir iallefall resultatet bra. Høres ut som det må være noe galt med en eller annen instilling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Jeg har Oppo spilleren. Bruker den mest til film, men har også testet den på musikk. Ved analog overføring er den SKIKKELIG dårlig. Ved digital overføring er det jo DACen i forsterkeren som gjør jobben. Driv-verket i Oppoen er relativt bra, noe som gjør at dersom du har en god musikalsk forsterker, så bør resultatet bli bra. Jeg bruker den i kombinasjon med Arcam AVR300 og da blir iallefall resultatet bra. Høres ut som det må være noe galt med en eller annen instilling.

Var det jeg skulle tro også. At det er en instilling som ikke er helt på nett her... bruker den som sagt med en pioneer 1016. Hvilke audio settings har du på spilleren forresten? Rart at musikken låt så mye bedre med scotten på analog mot oppo på digital.. Hvilke settings burde jeg da titte nærmere på på reciever?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio settings på Oppo'en påvirker vel bare lyden hvis du kjører analogt ut. Det er receiveren som skal prosessere det digitale signalet og dytte videre til høyttalerene. Sjekk oppsettet på receiver mht 2 kanal + sub. Mulig du må sette fronter til small, og en fornuftig delefrekvens (f.eks 80Hz) for at sub skal spille på lag ved 2-kanal + sub avspilling. Jeg har ikke kjennskap til innstillinger på Pioneer 1016, så der kan jeg ikke hjelpe deg mer dessverre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, sant det. Scotten var koblet analogt ut... Speakers står på small og sub på on. Jeg skal kikke på settings for stereo + sub på reciever og se om ikke jeg kan lure frem noe smart

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du 100% sikker på at lydsignalet kommer digitalt fra oppoen? Om de er koblet noen phonokabler bakpå Oppoen bør du nappe dem ut for å være sikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som er koblet til oppoen er DVI-DVI og coax til reciever. Det fungerer flott i 5.1 til film, men når stereo kommer på banen rakner alt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare legge inn en ting.
    Hørt mange si at den ser billig og plastikk ut. Jeg synes OPPO'en var veldig fin faktisk. Men så synes jo jeg at 1016 også ser bra ut da så kanskje det bare er meg. Alle synes jo den er så stygg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •