Progressiv scan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Progressiv scan

Hei.

Jeg har progressiv scan-ting på projektoren min. Og så hadde jeg tenkt til å kjøpe meg en DVD-spiller med det på. Hvilke utganger er det jeg må bruke på DVD-spilleren for å få til det?

Jeg har bare VGA-inngang på projektoren min, og jeg har et SCART til VGA-adapter som fulgte med. Derfor har jeg lyst til å bruke SCART. Går det an?

S-video og compositt har jeg også på projektoren min, men det går vel ikke an å bruke det, regner jeg med?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dvi?

Forresten..

Kan jeg bruke DVI-utgangen på en DVD-spiller og en liten overgang fra DVI til VGA?

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Progressive scan går kun via component.... og HDMI/DVI

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Men jeg har "componentinngang" på projektoren via VGA. Så da vil det muligens gå dersom jeg bruker DVI?

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Progressive scan går kun via component.... og HDMI/DVI

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sannsynligvis ikke bruke DVI->VGA overgang da de fleste dvdspillere med DVI-utgang kun sender digitale signaler på denne.

Hvis VGA-inngangen på projektoren støtter komponent inn vha. et adapter er nok dette det du bør satse på. Du må da kjøpe en dvd-spiller med komponentutgang. Du får omtrent ikke kjøpt dvd-spiller uten komponentutgang nå om dagen.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da. Men jeg har selvsagt somlet bort komponent->VGA-adapteret. Da får jeg se om jeg får tak i et nytt et da, tydeligvis.

Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Du kan sannsynligvis ikke bruke DVI->VGA overgang da de fleste dvdspillere med DVI-utgang kun sender digitale signaler på denne.

Hvis VGA-inngangen på projektoren støtter komponent inn vha. et adapter er nok dette det du bør satse på. Du må da kjøpe en dvd-spiller med komponentutgang. Du får omtrent ikke kjøpt dvd-spiller uten komponentutgang nå om dagen.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Jeg har progressiv scan-ting på projektoren min. Og så hadde jeg tenkt til å kjøpe meg en DVD-spiller med det på. Hvilke utganger er det jeg må bruke på DVD-spilleren for å få til det?
    Du vet vel at når du har en progressive scan-ting på projektoren, så trenger du (nødvendigvis) ikke en progressive scan-ting på DVD-spilleren?

Progressive scan-tingen, eller de-interlacing'en, skjer bare ett sted, så det er opp til deg å bestemme hvor det blir gjort vha rett utstyr, instillinger og oppkoblinger, i DVD-spilleren, PJ, receiveren, ekstern videoprosessor...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Maastricht
    Du vet vel at når du har en progressive scan-ting på projektoren, så trenger du (nødvendigvis) ikke en progressive scan-ting på DVD-spilleren?

Progressive scan-tingen, eller de-interlacing'en, skjer bare ett sted, så det er opp til deg å bestemme hvor det blir gjort vha rett utstyr, instillinger og oppkoblinger, i DVD-spilleren, PJ, receiveren, ekstern videoprosessor...
    Oi. Det hørtes avansert ut.

Jeg har en sånn derre Optoma H30 jeg. Men jeg kan ingenting om det derre der. Kan noen noe om det?

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har en sånn derre Optoma H30 jeg. Men jeg kan ingenting om det derre der. Kan noen noe om det?
    En grei "office"-PJ. Har 4 sånne på jobben også. Grei kontrast siden den er DLP.
    Har dog ikke prøvd scart>vga greia, men hvis du skal bruke til film så er det best å bruke component>vga overgang uansett.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mater du H30 med et interlaced signal, vil H30 gjøre de-interlacingen.

Stiller du DVD spilleren din inn på progressive scan vil denne gjøre de-interlacingen. Du må da sørge for å koble DVD spilleren til en H30 inngang som kan ta imot et progressive signal, f.eks. komponent.

Du har interlaced signaler og progressive signaler. Ved å de-interlace ett interlaced signal, blir det progressivt.

Kildematerialet på DVD'en er interlaced. Bildet som kommer ut av H30 er progressivt. Ett sted i signalveien blir signalet de-interlaced. Kvaliteten av de-interlacingen er som regel avhengig av prisen på utstyret som gjør jobben.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De-interlacingen som gjøres i projektoren er ikke nødvendigvis av beste sort. Hvis du er i tvil kan du komme hit og se min MT200 i aksjon med eller uten 3910´ens de-interlacer i drift. Jeg har ingen kjennskap til hvor bra H30 er på dette punktet.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle du trenge det, så selger jeg en DVI-VGA omformer her på AVtorget. Jeg skulle bruke det sammen med en CRT prosjektor, men jeg kommer ikke lengre enn prøvestadiet før jeg fikk en digital prosjektor. Brukte den en liten stund med den også før jeg fikk HDMI inngangen til å fungere.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=10593&cat=46

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •