Bedre bilde med PC enn Denon 3930?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre bilde med PC enn Denon 3930?

Jeg vurderer å kjøpe den kommende Denon 3930 dvd-spilleren, men etter å ha denne tråden om pc vs dvd-spiller så ble jeg i tvil.

Jeg har allerede en relativt oppegående pc med Nvidia Geforce 7600 GS grafikkort med dual-dvi utgang.

Er det virkelig slik at en bra pc kan konkurrere eller være bedre på bildekvalitet med f.eks Denon 3930 til 12k? Må jeg i såfall bytte til et annet skjermkort etc?

Har prøvd å spille av dvd-fimer både via harddisk og dvd-spilleren på min nåværende pc, men synes ikke bildet via projektor (Optoma HD72) var like klart og fokusert som når jeg kjørte dvd-filmer via min gamle Denon 3910. Men jeg ser ikke bort fra at jeg ikke har justert/kalibrert skjermkort m.m.helt riktig.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett htpc'er som knuser det meste av dvd spillere, men tror det krever en hel del kunnskap om konfigurering etc. Personlig er jeg mest fan av å kunne sette inn en cd, og trykke play på fjernkontrollen, dog, kan man dette også med enkelte htpc løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bedre

Jeg har tilgode å se en htpc som knuser den nye 3930. Jeg tror det det skal ekstremt mye til. Jeg tror ikke du kommer opp på samme nivå! denon oppskalerer nå bildet og i tillegg til lyd-delen i denne spilleren så er den dritbra. men jeg hadde ikke byttet spiller før man har en projektor eller flatskjerm som takler ekte hd...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at mye skal til for å holde følge på lydsiden, ja:wink:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er først og fremst lydmessig at Denon vil være bedre enn pc da? Regner med dette først og fremst er ved analog overføring av signalene?

Jeg kjører lyden via digital coax fra pcen til forsterkeren og gjorde det samme med 3910en, og da kunne jeg ikke høre noen spesiell forskjell.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er knallgod på analoge signaler. Hvorvidt et vanlig øre klarer å høre mye forskjell over digitalt vet jeg ikke, men tipper det er mer synsing enn fakta:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

stereo

Hører du ikke forskjell i analog-stereo trenger du jaggu ikke en Denon. masse penger spart!! Det er mulig du får et utrolig bra bilde med htpc men jeg er skeptisk.(har som sagt ikke sett en htpc knuse f.eks en denon3910-30 eller liknende spiller)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av passatvr6
    Hører du ikke forskjell i analog-stereo trenger du jaggu ikke en Denon. masse penger spart!! Det er mulig du får et utrolig bra bilde med htpc men jeg er skeptisk.(har som sagt ikke sett en htpc knuse f.eks en denon3910-30 eller liknende spiller)
    Joda, jeg hører stor forskjell ved analog overføring, men når jeg kjører signalet digitalt inn i forsterkeren fra både pc og Denon så klarer jeg ikke å høre forskjell. Det regner jeg forsåvidt også med at jeg kommer til å gjøre med en evt 3930, så da er det i grunnen kun et spørsmål om man vil oppnå bedre bilde med 3930 enn pcen..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •