Forskjeller på DVD-spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjeller på DVD-spillere

Hei

Jeg bruker i dag en Asono DVD-X70 som er valgt primært pga den spiller divx og xvid. http://www.dinside.no/php/art.php?id=99778

Jeg har nettopp kjøpt prosjektor, Hitachi PJ-TX200
    , og ønsker naturlig nok å få utnyttet potensialet i denne i størst mulig grad.

Lydmessig ser jeg for meg å bruke den konverteren som sitter innebygget i Yamaha 659 forsterkeren.
    Når det gjelder bildedelen er jeg mer i tvil. Er det stor forskjell mellom DVD-spillere? Jeg kommer trolig til å bruke komponent utgangene fast da jeg har forstått det som at HDMI-overføringen har en form for innebygget kopisperre. Da deler av mitt bruk i så tilfelle vil bli rammet av en slik sperre mister systemet aktualitet for min del.

Mitt spørsmål er altså: Er det noe særlig å vinne i bildekvalitet på å kjøpe en bedre DVD-spiller? Hvordan vil eventuelle forskjeller arte seg?
    Jeg har bla. sett på denne som er helt ny på markedet: http://www.hawk.ch/yamaha_dvd-s1700.htm

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SOEDAL
    Hei

Jeg bruker i dag en Asono DVD-X70 som er valgt primært pga den spiller divx og xvid. http://www.dinside.no/php/art.php?id=99778

Jeg har nettopp kjøpt prosjektor, Hitachi PJ-TX200
    , og ønsker naturlig nok å få utnyttet potensialet i denne i størst mulig grad.

Lydmessig ser jeg for meg å bruke den konverteren som sitter innebygget i Yamaha 659 forsterkeren.
    Når det gjelder bildedelen er jeg mer i tvil. Er det stor forskjell mellom DVD-spillere? Jeg kommer trolig til å bruke komponent utgangene fast da jeg har forstått det som at HDMI-overføringen har en form for innebygget kopisperre. Da deler av mitt bruk i så tilfelle vil bli rammet av en slik sperre mister systemet aktualitet for min del.

Mitt spørsmål er altså: Er det noe særlig å vinne i bildekvalitet på å kjøpe en bedre DVD-spiller? Hvordan vil eventuelle forskjeller arte seg?
    Jeg har bla. sett på denne som er helt ny på markedet: http://www.hawk.ch/yamaha_dvd-s1700.htm
    Det er nok endel å hente bildemessig når du skal benytte den med TX200 ja !
    Skjønner ikke helt problemet med å kjøre via HDMI mot TX200. OPPO er jo en rimelig og god spiller som leverer knallbilde på HDMI takket være Faroudja DCDi prosessering som på Yamahaen du nevner.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det noe særlig å vinne i bildekvalitet på å kjøpe en bedre DVD-spiller?

Du vil få bedre bilde og lyd med S1700.
    Nå gir jo ikke divx og xvid så høy kvalitet (oppløsning er ikke så bra med untak av x264 )
    Lyd er også av lav kvalitet i forhold til DVD om du da ikke ripper til WAV og lager flerkanals lyd Minnetonka Audio Software Inc. eller til nød AC3
    Hifi-Freak leste jeg som tittel på deg så jeg nevner.
    S1700 tar DVDA og SACD (dette er plater med ekstremt bra lyd)
    For å få best mulig bilde / lyd må man hente det fra kilder som er 100%
    DVD , DVDA , SACD osv.
    Disse er innspilt som oftest med DD 5.1 og DTS
    Med en reciver som Yamaha 659 får du bra lyd da.

Om du baserer flerkanals lyd kun ved bruk av dekoderen i reciveren gir 2.0 lyd inn bare en slags upmix 5.1 lyd ut enten som DD eller DTS.

Med så bra bilde / lydutstyr du har ville jeg satset på de kildene som gir 100%
    Med en S1700 får du enda bedre utgangspunkt til dette i forhold til DVD-X70 .

Bra produkt info Yamaha S1700 http://www.yamaha-uk.com/pdf/product.../DVD-S1700.pdf

(må ha adobe for å lese pdf) Adobe Reader

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat byttet fra Asono 70 og kjøpt meg en Yamaha S1700 og ser en del serier osv i Divx og Xvid og ble faktisk veldig skuffet over støtten for slike filformat i S1700. Masse ting som ikke virker. Asonoen spiller alt helt prikkfritt med tekst og alt. S1700 spiller en del men hakker og tuller på masse og. Begynner å lure på om jeg skulle valgt Oppoen allikevel. Jeg har mest problemer med filmsnutter som er encodet med AC3 lyd. Den spiller filmsnutter med MP3 encoded lyd ganske greit. Noen andre som har erfaring med dette?

Syns jo det er forbannet håpløst at en spiller til 4000kr med overlegen teknisk prestanda ikke klarer det samme som en 3 år gammel spiller til 900kr.

Det må være et software spørsmål. Gir Yamaha ut firmware upgrades som fikser slikt tull som dette tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NTSC/PAL switchen i menyen løste problemet mitt så da er alt i sin skjønneste orden og jeg er veldig fornøyd med S1700.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •