Noen som har erfaring med LG RH200MH?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaring med LG RH200MH?

Overskriften sier vel alt. Har tenkt å kjøpe ny HDD-opptaker, og denne tror jeg er en het kandidat. Hadde vært kjekt å høre om noen har erfaringer med denne. Gode som dårlige. Tenkte det var en god maskin, siden den har fått en EISA pris.

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe den og, har ikke funnet mange tester av den på nettet, men flere steder skriver at den kan ta opp MPEG4, det er ihvertfall stooor plus for min del. :-D

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da var RH200MHS i hus. Har hatt den i et par dager nå. Tar litt tid å sette seg inn i alle funksjoner, spesielt når man skal samkjøre digital-tv og vanlig analogt. Har i alle fall fått alt til å fungere som det skal. Enkelte av dere lurer sikkert på hvordan denne EISA vinneren egentlig er. Det finnes jo svært få tester ol. ute på nettet. (Kommer visst test i neste Hjemmekino.) Mine erfaringer er i alle fall ganske gode.

Når det gjelder bildekvalitet har jeg "kun" vanlig tv, men forbedringene var store i forhold til min gamle Cambridge Audio DVD57. Det er veldig kjekt når man umiddelbart kan se så store kvalitetsløft.
    Lydmessig var det også stor forskjell på DVD avspilling. Lyden er mer oppløst og følelsen av å være mitt i begivenheten er uten tvil merkbart forbedret. Så kvaliteten på dvd avspilling er for meg verdt pengene alene.

Opptaksfunksjonene er jeg temmelig godt fornøyd med. I SP og XP modus (de to høyeste kvalitetene i MPEG2) er kvaliteten veldig bra på mitt tv. Det er vanskelig å si om det er et opptak eller ikke. Jeg prøvde å ta opp med MPEG4, og selv på høyeste kvalitet var det lett å se av bildet var kraftig komprimert. Det er helt greit å se nyhetene i reprise, men å ta opp film, er det nesten ubrukelig. (Nå er jeg kanskje litt streng, men når jeg ser film gidder jeg ikke å se på alle artefaktene fra kompremeringen. Det er en av grunnene til at jeg ALDRI laster ned film/programmer fra nettet.) Harddisken er tross alt på 250 GB, så det er god plass til det meste. En negativ ting er at man ikke kan ta opp fra eksterne kilder når man tar opp fra tuneren. Jeg kunne godt tenke meg å kunne ta opp fra både dekoder og den innebygde tuneren på likt. En annen ting man må passe på er å slå av opptakeren ved tidsinnstilte opptak. Slår du på opptakeren for å se en dvd el, vil ikke opptaket starte. Heldigvis kan du fortsatt bruke TV'en og dekoderen, selv om opptakeren er slått av.

Musikk fra HDD er en god ting. Bare synd man ikke kan spille av lossless wma/mp3. Samplingfrekvens max 48 kHz og bithastighet max 320 kbps mp3 og 192 kbps wma. Det er jo greit nok, men det kunne vært bedre.

Overføring via minnekort går veeeeeeeldig treigt. Jeg tok dessverre ikke tiden, men tipper på rundt en halv time på 1,5 GB fra SD kort. Det er ikke holdbart. Håper inderlig at det går fortere fra dvd plater.

Viftestøyen er heldigvis ikke forstyrrende. Man kan høre litt ved oppstart, men så snart lyden fra tv eller anlegget kommer på kan jeg ikke høre noe som helst. Ikke en gang på rolige partier.

Denne opptakeren kommer ikke sonefri fra butikken, men det tar ca 10 sekunder å gjøre det. Siden jeg ikke vet om det er lovlig eller ikke, skriver jeg ikke framgangsmåten her. Er det noen som lurer på noe, send PM eller bruk forumet. Det ble litt lenger enn beregnet, men ingen klager vel på det Håper noen kan ha glede av dette.

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp sett 71^grader nord, savnet og Rome i XP modus. Det slo meg at bildekvaliteten er svært bra! Skulle nesten tro at det var DVD jeg satt å så på. Denne anbefales på det sterkeste!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor kjøpte du den, og pris?

Newcomer poda sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den hos Hifi-Center kjeden av den nette sum av kr 5.096,00. Det var i forbindelse med messen i Stavanger, så jeg fikk 15%. Faktisk den eneste de hadde De selger den for 5.995.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

billig lg rh200mh 4925 skr,- 1000kr billigere..

Hei!

Dersom dere skal til sverige på flesketur uansett..hehe..så kan dere bestille fra en internett butikk i sverige, som sender til post restante adresse i Strømstad eller lignende..

FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på internet sedan 1997 er å anbefale:

LG RH-200MH 250GB - Hitta lägsta pris, omdömen och information om DVD-inspelare

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •