Hvilken er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken er best?

Skal kjøpe meg en av disse i morgen:

Cambridge Azur 640c v.2
    Nad C542
    Denon DCD-700 AE

Skal innom Klubben i morgen og tenkte jeg skulle kjøpe meg en budsjettspiller. Skulle i utgangspunktet ha en dyrere/bedre? spiller, men det må nok vente litt til. Skal brukes sammen med NAD C370 og Triangle Celius ESw.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker selv lyden i cambridge godt, nad sine spillere har aldri falt helt i smak. litt for mørke for meg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Motoman

Cambridge Azur 640c v.2
    Nad C542
    Denon DCD-700 AE

Skal innom Klubben i morgen og tenkte jeg skulle kjøpe meg en budsjettspiller. Skulle i utgangspunktet ha en dyrere/bedre? spiller, men det må nok vente litt til. Skal brukes sammen med NAD C370 og Triangle Celius ESw.
    Hva slags musikk lytter du mest til? Gjerne også i hvilken retning du ønsker at spilleren skal "bevege" seg ("lysere", "mørkere", diskant, mellomtone, bass). Håper du "tog an"...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Azur 640c v.2
    Nad C542
    Denon DCD-700 AE

hva med en HK HD970??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare HK DVD25 som signalkilde, og tenkte jeg skulle prøve noe annet.

Lydmessig liker jeg en dynamisk og "hurtig" spillestil. Bassen må være vektig (ikke svulstig), mellomtonen klar og fin mens diskant ikke må være for fremtredende. Heller mot nøytral lyd med en dash av the dark side. Vanskelig å beskrive lyd egentlig!

Hører mest på Depeche Mode, Pink Floyd/Waters/Gilmour, Dire Straits, Queen, Van Morrison osv. Veldig allsidig i musikksmaken.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Azur 640C v2 bør en god kandidat her.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Cambridge Azur 640C v2 bør en god kandidat her.
    Det mener jeg også etter å ha lest mange tester. Den får jo meget gode kritikker for sin prisklasse. Denonen seiler opp som god nr.2, den ser jo mer eksklusiv ut. Lyden i den har jeg ingen formening om.

Skal se om jeg får lyttet til disse i morgen, men er litt i tvil om jeg i det hele tatt hører noen forskjell. Store forskjeller hører jeg, men de små nyansene er det verre med.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Liker selv lyden i cambridge godt, nad sine spillere har aldri falt helt i smak. litt for mørke for meg.
    Deri ligger mye av sannheten i valget mellom f.eks. NAD og Cambridge.

Selv foretrekker jeg NAD nettopp fordi de er mørkere/varmere.

MEN her kommer det også an på hva slags høyttalere og forsterker man har. Tilogmed kablene kan være med på å farge lyden i den ene eller andre retningen.

Matchingen her er minst like viktig - og viktig uansett hvor dyrt utstyr man kjøper...

Noe som diskuteres i denne tråden også:
    http://forum.stereophile.com/forum/s...82&an=0&page=0
    First, since a LOT of really, REALLY great equipment started coming into the marketplace the last ten years or so, there just isn't much difference between Class "A" and Class "B" ranked components any more. It truly becomes more a question of system synergy than rankings.
    Så svaret blir: Kjøp den som passer best til høyttalerne og din egen smak

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval :)

Slik jeg ser det har Cambridgen mest detaljer, men er litt "snill" i lydkarakteren. Den har heller ikke mye krefter så ikke bruk det mest tungdrevende beistet av en høytaler du finner.
    Denonen er som Denon har vært lenge, gjør ingenting "galt", men ikke noe sinnsykt bra heller... den varmer litt i nedre mellomtone som gjør at den engasjerer.
    Naden er nesten motstykke til Cambridgen. Ikke så veldig detaljert, men mye krefter pr. krone. varm mellomtone her og. Låter tøfft!

Men slik det alltid er... det er dine ører, ta med deg platene dine og bedøm selv!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slenger meg med på Cambridge CD-spilleren

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zephid
    Slik jeg ser det har Cambridgen mest detaljer, men er litt "snill" i lydkarakteren. Den har heller ikke mye krefter så ikke bruk det mest tungdrevende beistet av en høytaler du finner.
    Denonen er som Denon har vært lenge, gjør ingenting "galt", men ikke noe sinnsykt bra heller... den varmer litt i nedre mellomtone som gjør at den engasjerer.
    Naden er nesten motstykke til Cambridgen. Ikke så veldig detaljert, men mye krefter pr. krone. varm mellomtone her og. Låter tøfft!

Men slik det alltid er... det er dine ører, ta med deg platene dine og bedøm selv!!
    Nå mener du vel forsterkere, vil gjerne ha en CD-spiller jeg :-)
    Er jo forkjølet jeg kom jeg til å tenke på, så noe lytting i morgen har lite for seg i og med at jeg er nærmest døv på det ene øret :-(

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativt som et mer spennende lydkilde-valg enn nevnte CD spillere:

Se også denne diskusjonen på Hifisentralen

Forutsetter dog at man har en PC og gjerne trådløst nettverk stående på i tillegg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ups :)

Nå mener du vel forsterkere, vil gjerne ha en CD-spiller jeg :-)
    Er jo forkjølet jeg kom jeg til å tenke på, så noe lytting i morgen har lite for seg i og med at jeg er nærmest døv på det ene øret :-(

Hehe se det du og lese teksten er jo ikke noe gøy Da vet du hva jeg mener om forsterkerene i det minste...

Når det er snakk om CD spiller blir pipa en litt annen...
    Cambridgen er nok den beste av de. Med mindre du kanskje syntes den er litt flat... er litt mer dynamikk spesielt i NADen. Kommer ann på hvordan du liker musikken din!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar, nå er det leggetid. Da får vi se hva det blir.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål om 10 timer frem: Og hva ble det?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 542 er skuffende dårlig. Okei, den rocker litt, men faktisk skuffer den også her. Camebridge spillern er den beste av de du har nevnt (syns jeg). Men du burde også se om du finner f.eks Marantz CD-5001, forrige modellen av denne var skjærende god og denne skal være enda mer forførende. Men Camebridge har litt mer detaljering og litt mer direkte lyd, mens Marantzen er mer "daff" og behagelig syns jeg.

Problemet er at begge disse har sine sterke og svakesider, Camebride rocker mer, mens Marantz'en byr på en skikkelig hyggestund ved peisen . Denon spillern du tenker på har jeg ingen kjenskap til. Av de 3 du nevner, holder jeg en knapp på Camebridge (men fullt mulig Denon'en er en kjempespiller).

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Cambridge gitt. Må få brukt den litt før jeg gir noen tilbakemelding på hvordan jeg synest den låter. Falt for utseende med en gang. Ble ganske skuffet når jeg skulle putte inn første CD, makan til raklete skuff skal man lete lenge etter!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hatt Cambridgen en stund, og er meget godt fornøyd. I forhold til min H/K DVD25 som jeg har brukt til nå, er lydbildet mer oppløst, bredere og dypere, trykker mer i bassen og går minst like dypt. Den rocker mer, og det er gøy å høre på musikk igjen! Takker for alle gode råd!

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble Cambridge gitt. Må få brukt den litt før jeg gir noen tilbakemelding på hvordan jeg synest den låter. Falt for utseende med en gang. Ble ganske skuffet når jeg skulle putte inn første CD, makan til raklete skuff skal man lete lenge etter!
    Vel, min første spiller sluttet å fungere, så jeg fikk meg en ny. Skuffen på denne har ikke samme raklete følelse som den første. Den går saktere inn og ut, og er i tillegg bedre dempet. Det andre jeg la merke til var at med den første klikket det høyt i et relè hver gang jeg trykket på en knapp, slik er det ikke på denne. Begge var v.2 utgaver, så dette synest jeg var litt rart. Har de litt dårlig kvalitetskontroll tro?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •