ATI and nVidia crush high-end DVD players

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ATI and nVidia crush high-end DVD players

Interessant test på hardware.info - ihvertfall for meg, som vurderer htpc - med konklusjonen:

We can be very clear in our conclusions; there is no need to invest $ 2000 or more in a high-end DVD player. A PC with a recent graphics card will produce a much better result for a lot less money. When looking at the final scores of the HQV test, both ATI and nVidia graphics cards perform a lot better than any DVD player we have tested. We would go as far as to say to get rid of your DVD player and connect a media centre PC to your LCD television!

Full test her.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, MEN:

-DVD spilleren bruker ikke 1minutt på å starte opp, den bråker mindre, produserer mindre varme og trekker mindre strøm, den har mindre fysisk størrelse, og prisen på en skikkelig htpc ender alikevel på 10.000kr

PS:Crystalio 1, som er av de bedre scalerene er forresten pc basert.. og koster like mye som en pc

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, ser poenget ditt, men:

- En PC som alltid står på er raskere å få i gang enn en DVD-spiller
    - Den har nå litt flere bruksområder enn en DVD
    - $2000 er godt over 10 TNOK (nå lo jo de fleste spillerene i sammenligningen godt under den prisen)

Hvorvidt DVD-spillere flest bråker mindre enn en godt sammensatt htpc kan diskuteres. Størrelse spiller mindre rolle, kabinetter i standard bredde er jo ikke noe problem å finne, og det er viktigere for de fleste enn fem cm. i høyden, antar jeg.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og et annet godt argument:
    DVD-spilleren kræsjer ikke, blir ikke infisert av virus og andre ulumskheter.

Nei, DVD spilleren farer ikke ut til fordel for en HTPC i kinoen min på enda en god stund
    En god scaler gjør i allefall ingen dårligere jobb enn pc, så scaler er greia for meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •