Dac eller cd-spiller???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dac eller cd-spiller???

Har en Marantz DV-12s2 som jeg er litt lei av lyden i stereo. Er veldig fornøyd med bildekvaliteten og filmlyd, så istedet for å kjøpe ny cd spiller som kan bli dyrt er det vel kanskje en idê å gå for en dac siden driverket er topp i dvd-spilleren??? Og hvor bra blir det i forhold til cd-spiller? Ser det er en del brukte Emc-1 spillere ute på bruktmarkedet nå, men tenker det er kanskje litt drøyt å ha 2 dyre komponenter når man kan holde seg med en + en dac!? Har ikke noe peiling på dac'er så hadde vert fint med noen innspill...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen der???

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ekstern dac løfter ofte lyden veldig mye. benchmark DAC1 vil nok gi deg en flott oppgradering, glem jitter og slik tull med den i hus . Koster 10k ny, 6k brukt.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt råd, ville jeg ha prøvd en slik: http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1156943855

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har bestilt meg en jungson Moon Harbour med rør. Veldig spontant! Men jeg fikk høre denne og sammenlignet med samme cd-spiller transistor + et par andre spillere og det var som natt og dag! Jeg følte transistor-spillerene var det den kjedelige lyden jeg snakker om mens på rør ble det voldsomt mye mer nærvær i lydbildet. Kanskje litt rør (!) i systemet vil hjelpe... Så jeg får prøve denne nå og se om det blir forbedring i lydbildet, ellers kunne jeg tenkt meg å prøve en god dac en gang for å se (høre). Noen som forresten har erfaring med denne spilleren?(Moon Harbour Tube)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •