Lydutgangene på Oppo971h

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydutgangene på Oppo971h

Hei!

Har en oppo 971h og lurer litt på lydutgangene på den. Det er jo optisk og digital coax, men på de analoge utgangene er det så mange. Det er Mixed (L+R), Front (L+R), Surround (L+R) (Dette er bakhøyttalerene?), Center (L) og Subwoofer (R).

Betyr dette da at jeg kan legge disse utgangen inn på 5-kanals effektforsterkeren min, og ha fullverdig surround? (dd, dts osv?) Og kjøre signalet Mixed (L+R) innom Stereoforsterkeren min (som nå fungerer som preamp) hvis jeg bare skal ha vanlig stereo?

Legger ved et bilde av koblingene.

Håper på oppklarende svar

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg være ærlig er det bedre å teipe over disse utgangene å late som de ikke finnes, bruk heller digitalt:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, tjo. Det er det sikkert! Men inntil jeg får kjøpt en preamp? Har nemlig ikke noen surround preamp for øyeblikket, men er på utkikk. Så spørsmålet er om det funker, og om jeg får samme funksjonalitet, selvom kvaliteten kanskje ikke blir helt den samme

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil funke slik som du skisserer ja. Det blir dog litt kinkig å justere volum vi menyene i OPPOen, men det går !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok funke, men kvaliteten på de analoge delene av Oppo spilleren er særdeles dårlig. Du vil nok ikke få samme resultat som å kjøre digitalt. Personlig bruker jeg kun de analoge utgangene til avspilling av 5.1 DVD-Audio.....da disse signalene ikke kan overføre digitalt (fra denne dvd spilleren).

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone

1) Det vil nok funke, men kvaliteten på de analoge delene av Oppo spilleren er særdeles dårlig. Du vil nok ikke få samme resultat som å kjøre digitalt.
    2) Personlig bruker jeg kun de analoge utgangene til avspilling av 5.1 DVD-Audio.....da disse signalene ikke kan overføre digitalt (fra denne dvd spilleren).
    1) Enig. Glem de analoge utgangene, de er rett og slett for dårlig, og du vil ikke få et fullverdig volumsystem

2) Jeg kjører DTS-Audio via digitalt på min, det fungerer fint som bare det. Bruker digital coax

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •