Jeg har for en ukes tid siden blitt eier av en Panasonic DMR-EH65 DVD-opptaker. Er stor sett fornøyd, men det er et par mindre negative tinge med den. Av en eller annen grunn så må man bestemme seg før man tar opp til harddisken om det senere en gang skal kopieres ut på DVD fortere en 1x. Synes også tv-tuneren er et lite hakk dårligere enn den som sitter i QPVision TV'en min også, men det kan være for de jeg ikke har fin tunet alle kanalene.

Menyer og slik er raske og oversiktlige syns jeg. Har ikke lekt med noen andre slike spillere, så jeg har ikke noe å sammeligne med, men ville nok ha reagert hvis det var håpløst. Den er også stille. Har hørt at andre har klaget på dvi støy både fra vifte og DVD drev på andre opptakere, men denne er stille. Bråker noe når man kopierer til DVD med mer enn 1x, men ikke plagsomt.

Over til det jeg trenger litt hjelp til. Har koblet denne til en QPV 37LCD-05, modellen med bare DVI-inngang. Denne skal i følge QPvision være "HD-ready", med hdcp på DVI inngangen. Jeg buker en hdmi -> DVI kabel fra Hama. Jeg får bilde både i PAL og NTSC, så det virker. Denne spilleren skal ha skalering til f.eks 720p. i HDMI menyen på spilleren så får jeg bare lov til å velge "automatisk", de andre valgene, som er 480p, 576p, 720p og 1080i, er umulig å velge. Det står i manualen at den "auto" detekterer hvilke formater som TV'en støtter. Ser ikke ut til at det er noe måte å overstyre dette på heller. Har kjørt 720p fra PC, jeg lurte på om det kan være hdcp som ødlegger for meg. Er det noen som har noen ideer.