Burde jeg kjøpe KISS DP-600? Evt noe annet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde jeg kjøpe KISS DP-600? Evt noe annet?

Har nok et mindre avansert opplegg enn de fleste entusiaster her inne. Har tv to steder i huset. 1 i stua og 1 på soverommet. Men jeg har kun en dvd spiller (en Phillips multiformat dvd-spiller DVP630), så jeg må flytte denne mellom de 2 tv'ene etter behov. Dette begynner jeg nå å gå lei av. I tillegg har jeg en PC med god internett-linje og masse diskplass samt trådløs ruter. Har masse materiale i ulike videoformat som jeg stadig må hente fra diskene og brenne for å spille på DVD-spilleren (divx, xvid, avi filer etc). For å lette på dette har jeg bestemt meg for å se etter en løsning og det er nærliggende å gå for en løsning til soveroms tv'en som er en Philips 26PF5320.
    Jeg så først på D-link sin 54 Mbit/s trådløs mediespiller med innebygd DVD og kortleser DSM-320RD
    Denne har dog ikke HD muligheter og utnytter ikke tv'en sine muligheter slik jeg kan forstå det. Men hyggelig pris.
    D-link har også Trådløs HD mediespiller DSM-520
    Denne er jo dyrere, men har ikke DVD-spiller. Og det hadde jo utvilsomt vært kjekt å ha.

Så fikk jeg øynene opp for KISS DP-600. Med mulighetene med denne og omtrent samme pris som DSM-520 så virket den som midt i blinken....helt til jeg begynte å lese en del negative omtaler om denne spilleren. I tillegg "rotet" jeg meg bort i bl.a. disse sidene og så at det finnes en del annet utstyr også.
    Er det slik at problemene med KISS DP-600 må anses som barnesykdommer som vil eller allerede kan fikses med firmware? Hører også at DVD-spilleren bråker men at det også finnes fix for dette. Hvor effektiv er fixen?
    For å forvirre enda mer ser jeg at det snakkes om en KISS DP-608 med harddisk. Dette hadde jo vært kjekt, men er ikke noe must. Alternativ er kanskje å kjøte Dlink DSM-520 pluss en billig dvd-spiller?
    Pris: Er fleksibel på pris, men synes ikke løsningen bør koste over 5000. Helst ikke særlig over 3000.

Noen som kan hjelpe meg i land med dette "problemet"? Noen løsninger jeg ikke har sett? Eller er problemene med KISS DP-600 overdrevet? Når kommer KISS DP-608?

B

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan ikke svare for KISS DP-600, men jeg har en DP-558 som jeg har hatt en del problemer med.

Den har flere kjente bugs som ikke har blitt fikset på de to årene jeg har hatt den. Noen av tingene jeg har erfart:
    • Spilleren henger en sjelden gang mens den kjører timeshift. Dette fører til at timeshiften forsvinner og man går glipp av det man hadde bufret.

• Av og til under tv-sendinger kuttes lyden og man får ut hvit støy på høyt volum på lydutgangene. Fryktelig irriterende... Man må skifte kanal eller gå inn i menyen for å bli kvitt det.

• Spilleren fryser innimellom når jeg blar meg rundt i MP3-samlingen på PCen. Løsningen er å skru Kiss'en av og på.

Sånn som jeg ser det er det INGEN unnskylding for å ikke fikse opp i slike graverende bugs i løpet av så lang tid! SÅ... Jeg kan love deg at det ikke blir Kiss på meg neste gang :cry: Akkurat nå skal den tilbake til butikken for å repareres, disken stopper når den går varm (tar 10 minutter). Drittboks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •