Oppo dv971H Letterbox problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Spagat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppo dv971H Letterbox problem

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg en Oppo dv971h som jeg kobler via s-video til min gamle Sanyo 32" TV (Ikke le. Jeg sparer til plasma, og vil dermed koble den via DVI).

Jeg har vært inne i setup og satt TV til Standard LB, noe som vil gi sorte streker oppe og nede på TV-en når man ser brede filmer.

Problemet jeg har er når jeg prøver å se på en film som er bredere enn 16:9, så kutter den bildet ved 16:9. Dvs at jeg mister en del billedinformasjon på hver side. Jeg ser dette tydelig når jeg zoomer ut. Da kan jeg se det som mangler på sidene. Men med en gang jeg zoomer tilbake til 1:1, kuttes ca 10-15 prosent på hver side. Noe som gjør meg skikkelig vred. Hvorfor kan den ikke ta utgangpunkt i billedinformasjonen som eksisterer, og heller gjøre de horisontale sorte stripene litt tykkere? Det gjorde min gamle Toshiba-spiller.

Er det noen som har opplevd det samme, og skjønner hva jeg mener? Og er det en måte å fikse dette på? OG (sist men ikke minst) er det noe som vil forandre seg når man en gang kobler den via DVI?

Veldig glad for svar!

Tom

Newcomer Spagat sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0