Oppo og Pana pt700 krangler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo og Pana pt700 krangler!

Fikk litt knask i hus i går, Oppo DV971H dvd-spiller og en meget pent brukt Panasonic PT700e. Problemet er at projektoren bare registrerer å få inn 1120i(av alle merkverdige oppløsninger), og dette fører med seg sine problemer såklart! Spilleren sender åpenbart ikke ut 720p, som den skal være i stand til, og som passer perfekt med projektoren. Resultatet er at linjedobleren i Panasonicen må jobbe(og det gjør den ikke akkurat bra).

På fjernkontrollen til Oppo finnes en "dvi"-knapp, som i følge bruksanvisningen skal la en kunne velge all verdens oppløsninger mellom 480i og 1080i, inkludert 720p. Men når jeg trykker skjer ingen verdens ting...

Javelja...har ikke fått opp lerret og kalbrert enda, men for øyeblikket har jeg og elektronikken andre kriger å kjempe, så har noen en idè på hva som kan løse dette?

Kan også ta med at Oppoen skal ha siste firmware innstallert, men uansett ser jeg ikke helt at det skal ha noe med saken å gjøre.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q: How do I change to the desired DVI mode?
    A: Press the DVI button the remote to cycle to the desired DVI output mode when the player is in stop mode.

http://www.oppodigital.com/opdv971h_FAQ.htm#A8

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOooo, and the burn is on me...
    Jaja, sånn går det når man ommøblerer hele rommet og anlegget til de tidlige morgentimer...

Men problemet er faktisk ikke helt løst, for med dvd-spilleren satt til å sende ut 720p, sier projektoren at den mottar 750p...

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å oppgradere til siste firmware fra oppo?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilleren skal være ooppdatert med siste firmware, men jeg har ikke brennt ut noen egen plate og gjort noe med den nei. Sendte en PM til K-Pax, og han mente det ganske enkelt var panasonicen som påstår den viser 750p når den mottar 720p. Fikk ingen videre forklaring, så javel, stemmer dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en Epson TW600 og den blir av og til litt forvirret mhp hvilken oppløsning den mottar fra bla PC via VGA. Noen av disse problemen retter seg ved å endre en setting som kalles Scaling i PJen.

Mulig Panaen har samme problem ?

Men hvis bildet fyller ut som det skal og ikke croppes på noen måte er det vel bare å ignorere tallene fra Panaen in til videre ?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    og han mente det ganske enkelt var panasonicen som påstår den viser 750p når den mottar 720p. Fikk ingen videre forklaring, så javel, stemmer dette?
    Je har samme projektor som deg (AE700) og miner erfaringer tilsier at denne informasjonen stemmer. Jeg tror det har noe med overscan innstillinger i projektoren å gjøre. Det er et valg for dette i service menyen, hvis du er interessert i å undersøke saken nærmere. Da bør du se på slutten (de siste sidene) av PT-AE700 tråden her på forumet.

Uansett, det er ikke noe å bekymre seg for - for jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre med det.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk lista over oppløsninger i manualen. Det er en del rare greier der. F.eks det står jo 625p når det sendes et 576p signal via component kabel. Veit ikke helt hva Panasonic roter med jeg...

sikkert no system idet...

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg tidligere hatt ae700 men har det siste halve året hatt ae900, så infoen min var kansje ikke helt rett. :-?
    Men fant litt info om det fra et annet forum: Link
    Det var vel slik at det var/er noe cropping ved 720p HDMI på ae700, sorte felt oppe og nede? Kansje grunnen til at den sier 750p?

Mener ivertfall å minnes at ae700 viste 750p fra oppoen, men ser nå at min ae900 sier 480p 576p 720p og 1080i ved de forskjellige skaleringer. (Prøvde både Ntsc og Pal) Sier også 720p 60hz fra moddet xbox.

Har den nyeste uoffisielle firmwaren til oppoen men vet ikke om det har noe å si eller om de har endret noe fra ae700 til ae900.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •