Hvilken DVD HDD m. stor disk ++?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken DVD HDD m. stor disk ++?

Hei,
    jeg er på jakt etter en DVD HDD opptaker som skal stå i kjellerstuen og være en god DVD-spiller for en projektor (ikke kjøpt inn enda – neste prosjekt!). DVD-opptakeren skal dessuten kobles til et plasma TV i stuen i etasjen over, og brukes sammen med dette via et remote IR-utstyr som passer til TV’en/TV'ens fjernkontroll. DVD-opptakeren vil bli koblet til en digitral STB fra UPC.

Jeg har følgende krav til spilleren:
    - Stor disk (>= 400 GB)
    - HDMI utgang
    - 2 Scart inn/utganger (TV + STB (dig. Tuner fra UPC))
    - Gjerne også separat SPDIF utgang

Ønskeliste:
    - Best mulig bilde
    - Veldig bra lyd (5.1 utgang – eller trenger jeg det? Må vel uansett ha en forsterker m. HDMI-inngang (heller ikke kjøpt inn enda...) for å få til et surround-oppsett for projektor i kjellerstue, eller???)
    - Gjerne TCP/IP port – dersom den kan brukes til å vise video/mp3 fra en PC….

Har sett litt på Panasonic DMR-E500, Pioneer DVR-930 og Sony RDR-HX1010 - finnes det andre og bedre innen dette segmentet? Panasonic’en har 5.1 utgang, men ikke HDMI/DVI, mens Sony og Pioneer har HDMI/DVI utganger, men ikke 5.1… Hvordan vil Panasonic’en arte seg i forhold til Sony/Pioneer i et surrondoppsett?

Hva vil dere anbefale?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Etter min oppfatning så har du i hvert fall fått med deg de beste fabrikatene hva DVD/HDD-opptagere angår. Hvilken av de nevnte modellene som er "best", avhenger først og fremst av brukerens subjektive preferanser. For min egen del har jeg i hvert fall enda ikke har funnet den "helt perfekte" opptageren på markedet. Jeg selv har Sony RDR HX1010 og er med hånden på hjertet veldig fornøyd med den. Ikke perfekt og ikke helt uten "mangler", men HX1010er den beste opptageren for meg ut ifra hva som jeg vektlegger og hva som kan kjøpes på det norske markedet pr i dag. Andre brukere har sikkert andre favoritter enn denne Sony'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det! Jeg ser at Sony'en kan fåes hos sovida.com til 7900,-(http://www.sovida.com/bin/setpage?do...lang=no&ref=9). Noen som har erfaring med sovida? Er Sony DVD HDD enheter enkle å gjøre sonefri?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller kjøpt en Windows Media Center PC.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg ville heller kjøpt en Windows Media Center PC.
    Ja, kan den stå i standby og starte opp, ta opp og gå i standby igjen - eller må den stå å surre og gå hele tiden ?

Har selv en Sony HX510 og er meget godt fornøyd med denne. Disken er ikke så stor - 80GB, men hvis man rekker å se ting etter hvert er egentlig disken stor nok til mitt behov.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •