KiSS DP-558, er den bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KiSS DP-558, er den bra?

I mangel av en egen "Generell" kategori eller en "Tuner"-kategori for kabel-TV, poster jeg dette her, siden produktet det dreier seg om også er en DVD-spiller. Spør for en kollega angående KiSS DP-558 DVD Player:

Er det noen som har forsøkt denne?
    Hvilke erfaringer har dere?
    Bråker drivverket, er det evt annen støy?
    Er tuneren i stand til å ta kabel-signaler?
    Fungerer harddisk-opptak godt?

Flott også hvis dere har lenker til en god review! Alternative produkter er også aktuelt, hvis de har lignende eller bedre egenskaper...

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå her : http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/

Her finner du det meste du lurte på når det gjelder Kiss dvd spillere. Ligger også noen linker til reviews tror jeg.

:wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger denne?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om du tar salgsdiskusjonen under pris -og produktjakt, Peakman. Her foregår teknisk diskusjon. Takker på forhånd!!

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget positiv review av denne i siste Digital World. Noen små irritasjonsmomenter, men generellt sett veldig mye for pengene. Norsk EPG som fungerer smertefritt og enkle opptaksfunksjoner.

Noen som faktisk har prøvd den?

Vurderer denne som ny DVD-spiller mot min Infocus 4805, da jeg uansett skulle hatt en tunerløsning for å få kabel-tv på PJ'en. Lurer litt på bildekvaliteten...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spørs hva du er ute etter

Jeg hadde selv en 500dp. grei nok, men lydkvaliteten på cd-plater imponerte meg ikke, bytta over til dvd spilleren igjen..kan minne om en " tør" lyd uten dynamikk og kontroll..kanskje noen har andre erfaringer??.men, men ...no more Kiss-player..

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Spørs hva du er ute etter

Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Jeg hadde selv en 500dp. grei nok, men lydkvaliteten på cd-plater imponerte meg ikke, bytta over til dvd spilleren igjen..kan minne om en " tør" lyd uten dynamikk og kontroll..kanskje noen har andre erfaringer??.men, men ...no more Kiss-player..
    Kan du si noe om videodelen? Bildekvalitet? Evt. sammenlignet med hva? Har du noen erfaring med PC softwaren de kjører? F.eks streaming av lyd / bilde fra PC'en? Hvordan var fjernkontrollen?

Ok, det ble en del men fint om du gidder å gi noen hint...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Spørs hva du er ute etter

Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Sitat Opprinnelig postet av Tom Johansen
    Kan du si noe om videodelen? Bildekvalitet? Evt. sammenlignet med hva? Har du noen erfaring med PC softwaren de kjører? F.eks streaming av lyd / bilde fra PC'en? Hvordan var fjernkontrollen?

Ok, det ble en del men fint om du gidder å gi noen hint...
    Hei.video delen er ikke så verst, programmet du bruker laster du veldig greit ned fra Kiss dp-link..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått meg en DP-558 med 80gb harddisk og den fungerer sånn helt greit.
    Den har en tendens til å låse seg/henge når den finner noe den ikke liker. f.eks en film du skal spille av via nettverk.. når det er noe galt. så henger den og du må slå den av med av/på knappen på fronten.
    Tuneren er bedre enn på min plasmatv QpVision 42" (deal.no tv`n til 9800,-)
    Det jeg synest her helt forferdelig er bruksanvisning på den her kiss opptakeren.. Det er det værste jeg har sett. Står absolutt ingenting.. Det står jo noe, men ikke noe du ikke ville funnet ut ved å trykke på setup og meny og bla deg gjennom.
    Composite utgang/inngangen er fint å ha :-)
    Antenneinngangen skulle hatt skrutilkobling, men.. må vel bare innse at det ikke kommer noensinne..

Opptaksfunksjon funker helt perfekt og du gjør det via EPG som på mystisk vis må kjøres til +2 sone for å få klokka riktig.. mulig noe sommer/vinter tid som ikke funker helt.
    De som ikke har bredbånd sliter.. siden man velger opptak via online EPG siden. så er nettet ditt nede en dag eller to så må man velge manuelt. (såvidt jeg har skjønt)

Det jeg ikke har funnet ut enda er hvordan jeg overfører videofilmer via ftp til kiss opptakeren sånn at man kan spille de av på kissen.. JKeg overfører via ftp, men spilleren ser ikke filene.. selv etter å slått den av og på en gang.

Ellers virker den bra.. men ikke bruk antenneutgangen på den.. den demper signalet endel, eller noe. blir stygt bilde på min plasma når jeg kjører der. måtte bruke splitter fra veggen.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv en slik hjemme nå til test og mitt inntrykk er at den er ubrukelig som opptaker. Bare det at det ikke er mulig å se begynnelsen på et opptak mens man tar opp slutten er en tragedie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Jeg har selv en slik hjemme nå til test og mitt inntrykk er at den er ubrukelig som opptaker. Bare det at det ikke er mulig å se begynnelsen på et opptak mens man tar opp slutten er en tragedie.
    joda. Det er sant at man ikke bør ha denne som en tuner til tv eller prosjektør f.eks. Man får nemlig ikke sett på tv, eller gjøre noe annet mens den tar opp.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste denne fungerer til er opptak av formiddags TV av og til, hvis man garrantert ikke er hjemme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det eneste denne fungerer til er opptak av formiddags TV av og til, hvis man garrantert ikke er hjemme.
    Har du ikke tuner på tv`n da? Jeg har antennekabel direkte inn på både tv og dvd-opptaker. bruker tv`n til å se på tv til daglig og dvd-opptakeren til å ta opp fra tv og se på film.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at den ikke kan brukes som de fleste andre opptakere kan. Jeg kan f.eks ikke komme hjem kl 19.15 for å begynne å se på opptaket av dagsreveyn som begynte kl 19.00 elller begynne å se kveldens første episode av loste kl 22.15 samtidig som den tar opp episode nr 2. fra kl 22.45. Det er dette som gjør at jeg mener at min Pioneer er noe av det beste jeg har kjøpt.

Kiss'en er totalt ubrukelig. Som samboeren sa til meg her om dagen. Hadde det vært vår spiller så skulle hun knust den med slegge. At den i tillegg ikke lar oss åpne 3 av 10 opptak grunnet den sier den mangler kodek gjør ikke det noe bedre.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Pioneer og funksjonelt er det lite som slår denne i dagelig bruk 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •