Hvilken dvd-spiller til panasonic 42pv60e?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvd-spiller til panasonic 42pv60e?

Det står mange tråder om dvd-spillere her, men finner ikke helt ut av dette. Ønsker å få mest mulig ut av plasmaen uten å blakke meg helt. Har i dag Pioneer 565, og vurderer å bytte ut til Panasonic s97 eller Marantz 6600. Tar også imot forslag på andre alternativer. Maks. pris 3-4000kr. Vil jeg oppleve vesentlig forskjell ved fornyelse, eller skal jeg like godt beholde pioneer 565?
    Har skjønt at scaleren i denne plasmaen (pana 42pv60) er såpass bra at det ikke har noen hensikt å benytte billig-spillere til å gjøre den jobben (samsung 950, oppo 970 osv.)
    Tenker derfor å benytte component ut fra dvd-spiller. Spilleren må ha god lyd på analogutganger, da jeg bruker stereoforsterker som ikke har digital inngang (Electrocompaniet 4.7 og effekt Midgard 6.1).
    Lyd er viktig, både cd, mp3 og dvd (selv om jeg har egen cd-spiller med veldig god lyd/den avspiller dog ikke mp3 pga eldre modell).
    På forhånd takk for eventuelle svar

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, her var det dårlig med respons.
    Fant ut at jeg måtte ta et valg selv, ettersom tydeligvis ingen her har erfaring med analog lyd ut fra spillere i prisklasse opp til ca kr.3.000,-. Jeg konkluderte med at det trolig er temmelig dårlig på de fleste, og at det vil være dårlig anvendte penger nå (også fordi det etter hvert kommer fete hd-spillere).
    Siba satte ned pioneer dv585 til kr.890,- og da var valget enkelt. Jeg kjøpte den som midlertidig spiller frem til gode blue-ray og hd-dvd-spillere kommer ut til en fornuftig pris. Antar også dac og analogdel er bra på dyrere modeller av disse når de kommer?
    For eventuelle interesserte kan jeg iallfall med en gang bekrefte at det er en del bedre lyd i dv585 enn den "gamle" dv565 jeg har fra før. Bildet er også noe bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •